Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Úhel Úhel je část roviny
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kružnice opsaná trojúhelníku
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Matematika Rovnoběžníky.
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Střed úsečky, osa úsečky
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Množina bodů dané vlastnosti
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R11_Model jehlanu TEMA: Matematika 9.ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Osa úhlu.
konstrukce, měření velikosti osa úhlu, operace s úhly
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množina bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Konstrukce trojúhelníků (sus)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní konstrukce Osa úhlu.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_KOLMICE Název materiálu: Kolmice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
Kružnice trojúhelníku vepsaná
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_V.M2TŠ_OSA ÚHLU Téma: M- 6. ročník – geometrie – osa úhlu Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 slouží k opakování učiva o úhlech List č. 4 je určen k názornému vysvětlení, co je osa úhlu Listy č. 5 – 8 jsou návodem na konstrukci osy úhlu Závěrečná část představuje samostatnou práci Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se, co je to osa úhlu, postup konstrukce osy, co jsou shodné úhly Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Rovina, úhel, osa úhlu, shodné úhly Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko, sešit nebo blok, tužka, pastelky

Vyznačujeme-li úhel, vyznačujeme vždy jen jeho část! OSA ÚHLU Připomeňme si: Úhel je část roviny, která je vymezena dvěma polopřímkami se společným počátkem. Vyznačujeme-li úhel, vyznačujeme vždy jen jeho část!

OSA ÚHLU V H L o Představme si prostřený stůl. Na stole stojí složený ubrousek. Pokud ho rozložíme, uvidíme v místě přeložení – úsečku. Tato úsečka nám může představovat osu úhlu HVL – osu o .

Osu každého úhlu určíme přesněji pomocí kružítka. Zvolíme si libovolný úhel β . Vrchol úhlu je v bodě V. Jehlu kružítka zapíchneme do bodu V a opíšeme oblouk kružnice o poloměru např. 4 cm. S B o o β β V A Získali jsme body A a B. Narýsujeme oblouky kružnic se středem v bodech A a B o stejném poloměru větším než VA. Průsečík oblouků je bod S, kterým prochází osa úhlu - o. β

Je dán přímý úhel KLM. o P K E L F M Narýsujeme oblouk kružnice se středem v bodě L, který protne ramena úhlu v bodech E a F. Získali jsme body E a F. Narýsujeme oblouky kružnic se středem v bodech E a F o stejném poloměru větším než LF. Osa přímého úhlu rozděluje tento úhel na dva shodné pravé úhly. Každý měří 90 °. KLP MLP Průsečík oblouků je bod P, kterým prochází osa úhlu KLM. Narýsujeme polopřímku LP ( osu - o). ~ =

OSA PRAVÉHO ÚHLU o P D L K A B C ● K A B C Máme sestrojit osu pravého úhlu. Víme, že ramena úhlu svírají spolu úhel 90°. Podle nám už známého postupu, sestrojíme osu úhlu CBD. Zjistíme, že osa nám rozdělila tento úhel na dva shodné úhly: CBP = PBD . Velikost každého úhlu je 45°. ~

PRACOVNÍ LIST Narýsujte osu přímého úhlu KVL. Červeně vybarvěte jeden pravý úhel a modře druhý pravý úhel. Pomocí pravítka s ryskou ověřte, zda jsou oba úhly pravé.

PRACOVNÍ LIST : ŘEŠENÍ: . . O P K L V

ZDROJE -Kružítko zelené: 00331000.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com -Kružítko černé: 00291071.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Prostírání:00352402.wmf: IrfanView WMF File. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Automatické tvary – vlastní animace Citováno: 15.02.2013. [cit. 2013-02-15].