Směsi Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Alkeny a dieny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
AUTOBUS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Chemická reakce a její rovnice
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi – výklad jistě existuje spousta učebnic a publikací věnujících se problematice směsi a chemie vůbec, já bych však nezapomínal na sice starší, ale.
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Redoxní reakce (oxidačně – redukční)
KOZA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Převody – jednotky délky
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
OVCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
MAGNETIZACE LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Ruský obrázkový slovník XXIV. Povolání - профессия
Směsi.
Alkeny a dieny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Ruský obrázkový slovník XLI Ve škole – В школе
Najdi rozdíl II. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
HUSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Pracovní materiál pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami – vady zraku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Barvy a tvary A Pracovní list určený pro rozvoj zrakového vnímání a abstraktně vizuálního myšlení Postup práce: Spoj čarou stejné trička – jedno je barevné,
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Orofacionální cvičení I
Pořadí obrázků – domeček
Hyperoskulační kružnice elipsy
PROVĚRKY Převody jednotek délky - 2.část
Převody délky MATEMATIKA
Vedení proudu v kapalinách
Určení severního pólu cívky s proudem pomocí pravidla pravé ruky
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Jana Schmidtmayerová
Převody – jednotky délky
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Ruský obrázkový slovník XV Tvary – формы
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Ruský obrázkový slovník XXV Přídavná jména A
Kvadratická rovnice Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice
Převody jednotek obsahu - 2.část
Vyberte správně definiční obor funkce podle obrázku
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Transkript prezentace:

Směsi Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Směs je výsledek mechanického smíchání chemických látek, tzn Směs je výsledek mechanického smíchání chemických látek, tzn. prvků, molekul nebo sloučenin. smícháme složku A se složkou B a vznikne směs A + B +  3

Rozlišujeme tyto druhy směsí: Během této operace nedochází ke vzniku nebo zániku chemických vazeb, proto se nejedná o chemický děj. Z fyzikálního hlediska však dochází k podstatným změnám vlastností. Mění se např. teplota varu, tání atd. Rozlišujeme tyto druhy směsí: homogenní směs heterogenní směs koloidní směs/roztok

+  rozpuštěná látka rozpouštědlo roztok Homogenní směs – jednotlivé složky těchto látek nelze opticky rozlišit (okem, mikroskopem); homogenní směs vypadá, jakoby byla tvořena pouze jednou látkou rozpuštěná látka rozpouštědlo roztok + = +  Rozpouštědlo - 5

Heterogenní směs (také různorodá směs) Tato směs je systém složený z několika složek – fází. Na rozhraní těchto fází se chemické a fyzikální vlastnosti (druh atomů, molekul; barva; tvrdost) mění skokem. Popis obrázku: 6

Rozlišujeme čtyři hlavní druhy heterogenních směsí: suspenze emulze pěna aerosoly - mlha - dým 7

Koloidní roztok je směs vyznačující se vlastnostmi někde na pomezí mezi homogenní a heterogenní směsí. Tyndallův jev: 8