Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Advertisements

Předmět a očekávaný výstup
Obsah  Obecné informace  Rozdělení  Historie  Soužití  Vzhled  Zdroje.
Primáti = nehetnatci (Primates)
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Primáti.
SAVCI Mammalia.
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Tropický deštný les SAVCI.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
Jsou opice skutečně našimi předky?
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Řád: PRIMÁTI.
SAVCI.
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
PRIMÁTI OPICE.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Lidské tělo - kostra.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_PŘÍRODOPIS
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Základní škola, Hradec Králové
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_PŘÍRODOPIS
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Základní škola, Hradec Králové
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Řád: Primáti.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: 28.2.2013 Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS Téma: Obratlovci- Vyšší primáti - opice Ročník: 8. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Vyšší primáti - opice

Charakteristické znaky - tělo: zkrácená obličejová část lebky větší mozek 1 pár mléčných bradavek

teplé oblasti celého světa Výskyt teplé oblasti celého světa mimo Austrálii

Dělení - ploskonosí - úzkonosí - lidoopi

Ploskonosí - výskyt: Střední a Jižní Amerika opice Nového světa - tělo: - široká nosní přepážka ( nozdry do stran ) - nemají lícní torby - nemají sedací mozoly - chápavý ocas

Lvíček Obr.1

Vřešťan Obr.2

Úzkonosí - výskyt: Afrika a Jižní Asie opice Starého světa - tělo: úzká nosní přepážka ( nozdry u sebe) protistojný palec, nehty holý obličej, lícní torby bez chápavého ocasu sedací mozoly, řidší srst

Pavián Obr.3

Kočkodan Obr.4

Lidoopi - pohyb po zemi ( po čtyřech nebo po dvou končetinách ) - velká mozkovna - zploštělý hrudník - prodloužené ruce

Gorila Obr.5

Orangutan Obr.6

Šimpanz Obr.7

Otázky a úkoly 1. Vyjmenuj charakteristické znaky vyšších primátů. 2. Do kterých tří skupin vyšší primáty rozdělujeme? 3. Vyjmenuj charakteristické znaky a některé zástupce ploskonosích opic. 4. Zjisti v encyklopedii bližší informace o některém zástupci ploskonosích opic. 5. Vyjmenuj charakteristické znaky a zástupce úzkonosích opic. 6. Vyhledej bližší informace o některém ze zástupců 7. Které opice patří mezi lidoopi? 8. Proč patří lidoopi mezi ohrožené druhy živočichů? 9. Vyber si jednoho zástupce lidoopů a vypracuj o něm referát.

Zdroje a citace Vlastní tvorba Obrázky Obr.1: MISTVAN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leontopithecus_rosalia-ZOO-Jihlava.jpg Obr.2: CATENAZZI, Alessandro. Wikipedia.cz [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alouatta_seniculus.jpg Obr.3: KARIM, Muhammad Mahdi. Wikipedia.cz [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Olive_baboon_Ngorongoro.jpg Obr.4: JIROUŠ, Michal. Vivo.sk [online]. [cit. 12.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.vivo.sk/photo/151799/Kockodan Obr.5: AUTOR NEUVEDEN. Blog.cz [online]. [cit. 12.2.2013]. Dostupný na WWW: http://save-wild-animals.blog.cz/1208/gorily-kriticky-ohrozeny Obr.6: BABU, Tarun. Trek Earth.com [online]. [cit. 9.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.trekearth.com/gallery/Asia/Singapore/North/Central_Water_Catchment/SINGAPORE/photo1001006.htm Obr.7: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 14.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chimpanse.jpg

Anotace Materiál je určen žákům 8.ročníku ZŠ. Slouží k jejich seznámení se s obecnou charakteristikou a blíže s některými druhy řádu vyšších primátů - opic.