Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Základní skupiny živočichů
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Savci - opakování.
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Čolek velký patří mezi…
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Třídění živých organizmů 5. ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obr.č.1.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_32_INOVACE_60_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
VY_52_INOVACE_03_ Ekosystém park - živočichové
Třídění živých organizmů
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Transkript prezentace:

Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/11_Živočichové Téma: Živočichové obecně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0822

anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Přírodověda v 6.ročníku na základní škole praktické Doba vzniku srpen 2012 Ověřeno 2. 10. 2012 Téma bylo obsáhlé, hodně informací, podstatné informace si děti osvojily Určeno pro procvičování učiva a práci s interaktivní tabulí

ZÁSTUPCI ŽIVOČICHŮ SAVCI HMYZOŽRAVCI A LETOUNI ZAJÍCI A HLODAVCI SUDOKOPYTNÍCI A LICHOKOPYTNÍCI PTÁCI PLAZI OBOJŽIVELNÍCI RYBY HMYZ

SAVCI žijí po celém světě rodí živá mláďata, která sají mateřské mléko malá i velká zvířata patří sem šelmy živící se hlavně masem jiných zvířat Mají silné zuby (trháky), na nohou silné drápy

Hmyzožravci a letouni hmyzožravci:jsou savci, kteří se živí převážně hmyzem zástupci: ježek obecný, krtek letouni: jsou naši jediní savci, kteří mohou létat létání umožňuje létací blána napnutá mezi prsty předních končetin, boky těla, zadními končetinami a ocasem zástupce: netopýr velký

Zajíci a hlodavci patří mezi savce zajíci: přední zuby mají přizpůsobené k hlodání, tyto neustále dorůstají zástupci: králík divoký, králík domácí, zajíc polní hlodavci: mají také hlodavé zuby, které jim dorůstají zástupci: myš domácí, hraboš polní, křeček obecný, sysel obecný, ondatra pyžmová, nutrie, veverka obecná, plch obecný

sudokopytníci jejich končetiny jsou zakončeny sudým počtem kopyt patří mezi savce zástupci: tur domácí(kráva, býk), ovce domácí, srnec obecný, jelen evropský, daněk, prase domácí, prase divoké

lichokopytníci jejich končetiny jsou zakončeny jedním kopytem patří mezi savce zástupci: kůň domácí, osel, zebra

ptáci mají křídla, dovedou létat jejich tělo je pokryto peřím, které je chrání před chladem a poraněním, umožňuje létání žijí v lesích, na polích, v parcích, v zahradách živí se rostlinnou, živočišnou, smíšenou potravou jsou užiteční, ničí škodlivý hmyz k přijímání potravy používají zobák snášejí vejce stavějí si hnízda někteří odlétají na zimu=tažní jsou volně žijící a domácí

plazi pohybují se plazením rozmnožují se vejci nebo rodí živá mláďata většina žije na souši, někteří ve vodě patří sem ještěři(ještěrka obecná, slepýš křehký, chameleon obecný),hadi(užovka obojková, zmije obecná), želvy a krokodýli

obojživelníci jsou přizpůsobení k životu ve vodě i na souši rozmnožují se vajíčky, které vypouštějí do vody, líhnou se z nich pulci většina je zákonem chráněná zástupci: žáby a mloci a čolci žáby: skokan zelený, ropucha obecná, rosnička zelená mloci a čolci: mlok skvrnitý, čolek obecný

ryby jsou přizpůsobeny životu ve vodě tělo mají pokryté šupinami dýchají žábrami, pohyb ve vodě jim umožňují ploutve Žijí v potocích, v řekách, v rybnících – sladkovodní, ve slané vodě moří – mořské rozmnožují se vajíčky - jikrami zástupci: sladkovodní- kapr obecný, pstruh obecný, sumec velký, štika obecná, úhoř říční, mořské – sleď obecný, sardinka obecná, treska obecná, losos obecný, tuňák obecný

hmyz má tři páry nohou a oddělenou hlavu, hruď a zadeček některé druhy jsou užitečné, jiné i velice škodlivé dělí se na křídlatý a bezkřídlý zástupci: brouci, motýli, moucha domácí, vážky, mravenci, blechy, vši, včela

tajenka V přírodě žijí mnozí . . . . . . . . . . 1.hmyzem se živí . . . . . . . . . . . 2.létající savci . . . . . . . 3.sají mateřské mléko . . . . . 4.má hlodavé zuby . . . . . . . . 5.obojživelníci -mloci a . . . . . 6.létají, mají peří . . . . . 7.plaz,který mění barvy . . . . . . . . 8.mohou žít na suchu i ve vodě . . . . . . . . . . . . . 9.Sudokopytník s vlnou . . . . 10.Ryby žijící v moři jsou . . . . . . V přírodě žijí mnozí . . . . . . . . . .

Přiřaď živočicha do skupiny ŽÁBAV RYBY VČELA JEŠTĚRKA MOUCHA OBOJŽIVELNÍCI PSTRUH KRÁLÍK PLAZI KAPR ZMIJE BLECHA HMYZ TRESKA ŽELVA MRAVENEC HLODAVCI VEVERKA ŽÁBA MYŠ MLOK PTÁCI SÝKORA SLEPICE KŘEČEK

PŘIŘAĎ OBRÁZEK K NÁZVU CHAMELEON ROSNIČKA UŽOVKA SÝKORA ZEBRA JELEN PRASE NETOPÝR VČELA ROHÁČ ZMIJE LEV TYGR KŘEČEK

Zdroje Ilustrace: www.office.microsoft.com