ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu EU Peníze školám ZŠ Domažlice Číslo a název šablony.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_081 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Markéta Hlaváčová Předmět.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Die schönsten Städte Deutschlands
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ36 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ42 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ46 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_04 Berühmte deutsche Persönlichkeiten.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Němčina pro 9. třídu. Anotace : Německý jazyk pro 9. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Tschechien – Schulsystem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Autor: Hana Křišťálová
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: PhDr. Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: němčina NÁZEV DUMu: Die erste Jugendherberge POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 01 KÓD DUMu: JR_PRACE_S_TEXTEM_01 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita ve třídě kvinta ve skupině žáků, kteří se učili němčinu jako druhý cizí jazyk od sekundy s dotací 2 hodiny týdně.Prezentace byla zařazena v tématu Reisen und Ferien. Práce s textem má dva hlavní cíle. Za prvé je to seznámení s reáliemi německy mluvících zemí. Druhým cílem je přivést žáky prostřednictvím postupného plnění úkolů k porozumění textu, aniž by přitom používali slovník. V jednotlivých úkolech žáci pracují s kontextem a využívají již známou slovní zásobu. Úkoly jsou postupně kontrolovány a výsledky opravovány, aby žáci nepracovali s případnou chybou.

DIE ERSTE JUGENDHERBERGE

Die erste Jugendherberge Es war im August Der Lehrer Richard Schirrmann hat mit seiner Klasse eine achttägige Wanderung von Altena nach Aachen gemacht. Am zweiten Tag hat am Morgen die Sonne geschienen aber am Nachmittag ist ein ……………… gekommen und es hat stark geregnet. Die Schűler haben eine …………….. gesehen. Sie hat aber einem …………… gehört und er hat die Kinder hinausgejagt. Alle Kinder waren ………………. und haben gefroren. Sie sind in das Dorf gelaufen. Dort haben sie in der Dorfschule mit Erlaubnis der Lehrerfrau űbernachtet. Während die Schűler geschlafen haben, hatte Richard Schirrmann eine Idee: man muss Herbergen fűr wanderlustige junge Leute errichten, ………….. sie reisen können. Die Herbergen műssen billig aber dabei……………………. sein. Der 26. August ist also der Geburtstag der deutschen Jugendherbergsbewegung. Die erste Jugendherberge in Deutschland und auch in der ganzen Welt wurde in …………… Altena gegrűndet.

Najdi v textu tvary příčestí minulého a přiřaď k infinitivu. helfen (pomoci)…………………………………………………………………. regnen (pršet)……………………………………………………………………. sehen (vidět)……………………………………………………………………… frieren (mrznout)……………………………………………………………….. scheinen (svítit)…………………………………………………………………. laufen (běžet)……………………………………………………………………… űbernachten (přenocovat)………………………………………………… errichten (zařídit)……………………………………………………………….. hinausjagen (vyhnat)…………………………………………………………….. gehören (patřit)…………………………………………………………………. grűnden (založit) ……………………………………………………………..

Najdi v textu tvary příčestí minulého těchto sloves a přiřaď je k infinitivu. helfen (pomoci) geholfen regnen (pršet) geregnet sehen (vidět) gesehen frieren (mrznout) gefroren scheinen (svítit) geschienen laufen (běžet) gelaufen űbernachten (přenocovat) űbernachtet errichten (zařídit) errichtet hinausjagen (vyhnat) hinausgejagt gehören (patřit) gehört grűnden (založit) gegrűndet

Najdi v textu složená slova a odhadni jejich význam.

Najdi v textu složená slova a odhadni jejich význam achttägig – osmidenní die Dorfschule – vesnická škola das Strohbett – postel ze slámy die Lehrerfrau – žena učitele wanderlustig – cestováníchtivý die Jugendherberge – ubytovna pro mládež der Geburtstag – den narození die Jugendherbergsbewegung – hnutí JH

Pokus se z kontextu odhadnout význam těchto slov stark ……………………………….. das Erlaubnis …………………… die Idee……………………………. errichten……………………………….

Pokus se z kontextu odhadnout význam těchto slov. stark………silně das Erlaubnis …. dovolení die Idee....nápad, myšlenka errichten…….zřídit

Na které místo v textu patří tato slova? die Scheune (stodola) das Gewitter (bouřka) naß (mokrý) geműtlich (útulný) damit (aby) der Bauer (sedlák) die Burg (hrad)

Přečti si celý text. Es war im August Der Lehrer Richard Schirrmann hat mit seiner Klasse eine achttägige Wanderung von Altena nach Aachen gemacht. Am zweiten Tag hat am Morgen die Sonne geschienen aber am Nachmittag ist ein Gewitter gekommen und es hat stark geregnet. Die Schűler haben eine Scheune gesehen. Sie hat aber einem Bauer gehört und er hat die Kinder hinausgejagt. Alle Kinder waren naß und haben gefroren. Sie sind in das Dorf gelaufen. Dort haben sie in der Dorfschule mit Erlaubnis der Lehrerfrau űbernachtet. Während die Schűler geschlafen haben, hatte Richard Schirrmann eine Idee: man muss Herbergen fűr wanderlustige junge Leute errichten, damit sie reisen können. Die Herbergen műssen nicht billig aber dabei geműtlich sein. Der 26. August ist also der Geburtstag der deutschen Jugendherbergsbewegung. Die erste Jugendherberge in Deutschland und auch in der ganzen Welt wurde in der Burg Altena gegrűndet.

Vyprávěj obsah textu.

Použité zdroje