Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ České mince a bankovky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Vzory podstatných jmen.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Podstatná jména.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
PŘEDMĚTY ZE SKLA TŘÍDÍME ODPADY. Co je na obrázku? 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Měření délky pevného tělesa
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Technologie – Měření a orýsování
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Měření objemu pevného tělesa
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tlak plynu v uzavřené nádobě. Manometr TÉMATICKÝ.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Měření délky.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
PaedDr. Eva Kulfasová ZŠ, P. Jilemnického 1035/2, Zvolen
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Využití slunečního záření TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelné záření TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Délková měřidla

Základní informace Škola: ZŠ T. G. Masaryka Bojkovice Autor: Mgr. Libor Zemánek Předmět: Fyzika Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s různými měřidly délky a zásadami při měření. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Přílohy Didaktická příprava Zemánek – Délková měřidla Očekávání a cíle Dle didaktické přípravy

Zdroje BOHUNĚK, J., KOLÁŘOVÁ, R. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 80-7196-121-3 Snímek 7.: Dostupné na http://www.vela.cz/obrazky/ap731474-02-368508.jpg Snímek 8.: Dostupné na http://svarecskepotreby.cz/images/metr%20skladaci%202m.jpg Snímek 9.: Dostupné na http://advantage-fl.cz/storage/images/800x600/9527.jpg Snímek 10.: Dostupné na http://www.dobrestroje.cz/fotky5238/fotos/_vyrn_1205DMS150_1.jpg Snímek 11.: Dostupné na http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/540/54031f2c04dc61f343c256d836c0453b--mmf250x250.jpg

DÉLKOVÁ MĚŘIDLA

K měření délek používáme různá délková měřidla: plastová pravítka skládací měřidla ocelová měřidla posuvná měřidla svinovací plátěná a ocelová měřidla

Plastové pravítko

Skládací metr

Ocelové měřidlo

Posuvné měřidlo

Svinovací ocelové měřidlo

Před měřením zjistíme: v jakých jednotkách je stupnice měřidla jaká je délka nejmenšího dílku stupnice měřicí rozsah stupnice Při měření dodržujeme tato pravidla: měřidlo pokládáme těsně podél části tělesa, jejíž délku měříme na stupnici se vždy díváme kolmo