SAVCI CHARAKTERISTIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
SAVCI.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Živočichové lesa Přírodověda 4. ročník.
Zpracovala Jitka Ciprová
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Základní skupiny živočichů
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Obratlovci povrch těla
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI - charakteristika
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
ŽIVOČICHOVÉ.
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchací soustava2.
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vnitřní a vnější stavba těl savců
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
SAVCI.
Třída: Savci - Mammalia
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Živá příroda.
Živočichové Dělení.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
SAVCI Mammalia.
Co jsme již poznali.
Plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Rostliny.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Stavba těla savců.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zoologie bezobratlých a obratlovců
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Rostliny - význam a jejich dělení.
SAVCI - charakteristika
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Živočichové.
Živé organismy.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

SAVCI CHARAKTERISTIKA

vývojově nejdokonalejší skupina obratlovců teplokrevní vývoj zárodku v těle matky – mláďata po narození pijí mateřské mléko mléko je základní potravou mláďat všech savců a po jejich narození jediným zdrojem jejich výživy mláďata některých savců jsou po narození zcela bezmocná, jiná se ihned sama pohybují

dýchají plícemi (i mořští savci) dýchají plícemi (i mořští savci). Při nádechu přijímají ze vzduchu kyslík a  vylučují oxid uhličitý. Mořští savci se při nádechu vynořují nad hladinu. mají BRÁNICI – sval rozdělující hrudní a břišní dutinu, podílí se na dýchání  tělo pokryto hustou srstí nebo chlupy, které se mohou přeměnit v bodliny, ostny, krunýř nebo zcela chybí liší se vzhledem, velkostí a zbarvením žijí v různém prostředí, svou stavbou těla jsou přizpůsobeni životu v tomto prostředí (souš, voda, vzduch)

podle druhu přijímané potravy rozdělujeme savce do tří skupin: a) masožravci (živí se živočišnou potravou) b) býložravci (živí se rostlinnou potravou) c) všežravci (živí se živočišnou i rostlinnou potravou) jsou odděleného pohlaví u některých pohlavní dvojtvárnost (barva, velikost, parohy) někteří přečkávají zimu v zimním spánku – HIBERNACE pohyb savců závisí na životních podmínkách (běh, skok, plavání, létání)