Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování ryby.
Advertisements

RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
Autor: Mgr. Hana Krajčová
ZOOLOGIE PARYBY.
Poznávačka: kruhoústí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Obratlovci PARYBY.
Opakování strunatci, kruhoústí, paryby
SLADKOVODNÍ RYBY
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
OBRATLOVCI RYBY.
Živočichové rybníka Ryby
Autor: Mgr. Hana Krajčová
TAJENKY.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_23_ Ryby I. – stavba těla Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Třída: Paryby ● znaky: – tělo torpédovité nebo shora zploštělé – chrupavčitá kostra – žábry, nemají skřele – není plynový měchýř, náhrada olejovitá játra.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
POHLAVNÍ SOUSTAVA ŽENY ZŠ Hejnice - M. Hradil. Funkce: 1. 1.Zrání vajíček a jejich uvolňování z kůry vaječníků Produkce pohlavních hormonů – který?
POHLAVNÍ SOUSTAVA MUŽE ZŠ Hejnice - M. Hradil. Rozmnožování  Je jedním ze základních znaků živé hmoty.  Schopnost reprodukce je podmínkou udržení existence.
Sluch Fyzika??? Zvuk vzniká kmitáním pevných těles.
Přírodopis – 7.ročník Paryby VY_32_INOVACE_ Název školy
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PARYBY převážně mořští kostra
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třídy Kruhoústí Paryby
BIOLOGIE ČLOVĚKA NERVOVÁ SOUSTAVA
PARYBY převážně mořští živočichové chrupavčitá kostra dýchají žábrami
Resuscitace = oživování, kříšení
PARYBY I..
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Třída: RYBY.
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
Kruhoústí, paryby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem kruhoústých a paryb. Materiál.
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Prvouka pro 2. tř. Rybník III/2 17.
PTÁCI Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_32_INOVACE_PŘZOO.04 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Přírodopis – 7.ročník Kruhoústí VY_32_INOVACE_ Název školy
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci Charakteristika : chrupavčitá kostra torpédovitý tvar těla ostré zuby žraloků ZŠ Hejnice M. Hradil

Lovící žralok Je toto možné? Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil

Charakteristika rejnoků: zploštělé tělo ploutve se změnily v lem rejnok obrovský, parejnok elektrický Obr.2 ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr.3 ZŠ Hejnice M. Hradil

Třída : Ryby U/7 Zástupci: např. kapr obecný (DÚ nakreslete si kapra s popisem do sešitu) Obr.4 ZŠ Hejnice M. Hradil

Třída : Ryby U/7 hlavní znaky ryb: kostru tvoří páteř dýchací soustava – žábry teplota těla proměnlivá cévní soustava uzavřená (srdce) plynový měchýř - stabilita těla ve vodě hmatové vousy, postranní čára, oči rozmnožování = tření (jikry, mlíčí) oplodnění jiker mlíčím je mimotělní ZŠ Hejnice M. Hradil

Zástupci: U/8 -9 - kapr obecný - štika obecná - pstruh potoční - okoun říční - cejn velký - sumec velký - karas obecný - lín obecný ZŠ Hejnice M. Hradil

Žábry ZŠ Hejnice M. Hradil

Arapaima gigas ZŠ Hejnice M. Hradil

Náruživý rybář a cestovatel Jakub Vágner si z amazonských vod vylovil další světový rekord. 2,5 metru a 130 kilogramů - to jsou míry jeho kořisti, arapaimy velké. Rybářské zážitky ZŠ Hejnice M. Hradil

Znaky ryb : U/10 Žábry Strunatci Postranní čára Stabilita těla Spoj pojmy: Žábry Postranní čára Plynový měchýř Trubicová nervová soustava Zploštělé tělo Strunatci Stabilita těla Smyslové ústrojí Rejnoci Dýchání Znaky ryb : U/10 ZŠ Hejnice M. Hradil

Třída : Ryby U/7 ZŠ Hejnice M. Hradil

Otázky ZU: Popiš stavbu těla ryby. Charakteristika žraloků. Vyjmenuj smyslová ústrojí ryb. Vysvětli pojem „proměnlivá teplota těla u ryb“. Popiš rozmnožování ryb? Popiš princip dýchání ryb. Které druhy ploutví mají ryby? Čím se ryby živí? ZŠ Hejnice M. Hradil

Zdroje: Obr.1 Soubor:Carcharhinus melanopterus2.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carcharhinus_melanopterus2.jpg>. Obr.2 Soubor:Stingray underwater.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stingray_underwater.jpg>. Obr.3 Soubor:Manta birostris-Thailand.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manta_birostris-Thailand.jpg>. Obr.4 Soubor:Cycar u0.gif. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cycar_u0.gif>. ZŠ Hejnice M. Hradil