Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Lineární rovnice se závorkami
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 2. Řešení jednoduchých rovnic s neznámou ve jmenovateli Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Řešení lineárních rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Matematika a její aplikace/Matematika Autor: Mgr. Růžena Koubová Vzdělávací oblast/Obor: Matematika a její aplikace/Matematika Třída: IX. Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy: 12.11.2012 Jazyk: čeština Název VY_32_INOVACE_M.9.10 Téma Matematika pro 6.-9. ročník Klíčová slova Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli, řešení, podmínky

Druh materiálu: Prezentace Ročník: 9. Pomůcky: Inovace: Prezentace slouží k výuce (postup pro řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli) , dá se použit i s interaktivní tabulí Metodické pokyny: Anotace

Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli Jak řešit tyto rovnice

Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli rovnice, které obsahují lomené výrazy před řešením rovnice – je nutné uvést podmínky řešitelnosti rovnice podmínky, za nichž mají smysl všechny lomené výrazy v rovnici Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli

+ + = 3 4+5+6 = 3x 15 = 3x 5 = x Zkouška: L = + + = = 3 P = 3 L = P K={ 5 } určíme podmínky řešitelnosti rovnice vynásobíme obě strany rovnice společným jmenovatelem /:3 zjednodušíme výrazy na obou stranách rovnice provedeme ekvivalentní úpravy kořen porovnáme s podmínkou provedeme zkoušku Řešené úlohy

Řešené úlohy = 1 x+5 = x-2 5 = -2 NŘ x≠2 /.(x-2) určíme podmínky řešitelnosti rovnice x≠2 /.(x-2) vynásobíme obě strany rovnice společným jmenovatelem zjednodušíme výrazy na obou stranách rovnice levá strana rovnice se nerovná pravé – rovnice nemá řešení Řešené úlohy

Řešené úlohy = x≠ /.4(8x-4) 4(6x-3)=3(8x-4) 24x-12=24x-12 0=0 Řešením jsou všechna reálná čísla s výjimkou . určíme podmínky řešitelnosti rovnice x≠ /.4(8x-4) vynásobíme obě strany rovnice společným jmenovatelem zjednodušíme výrazy na obou stranách rovnice a řešíme zkoušku neprovádíme Řešené úlohy

Řešené úlohy + = 0 + = 0 x≠5 2x – 3 -(x + 2) = 0 2x – 3 – x – 2 = 0 + = 0 + = 0 2x – 3 -(x + 2) = 0 2x – 3 – x – 2 = 0 x – 5 = 0 x = 5 NŘ určíme podmínky řešitelnosti rovnice x≠5 upravíme lomené výrazy v rovnici (vytýkání) /.(x - 5) vynásobíme obě strany rovnice společným jmenovatelem rovnici vyřešíme a kořen porovnáme s podmínkou kořen nevyhovuje podmínce řešitelnosti – rovnice nemá řešení Řešené úlohy

Citace a zdroj Obrázky: http://office.microsoft.com Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Koubová Citace a zdroj