WOCHENTAGE Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_46_NJ_WOCHENTAGE Téma WOCHENTAGE Číslo projektu CZ.1.07/1.04.00/21.2803
Anotace a metodika Tento výukový materiál se orientuje na VÝUKU a následné PROCVIČOVÁNÍ slovní zásoby na téma „Wochentage“. Jeho první část je vhodná pro 7. ročníky, procvičování spíše pro 8. či 9. ročníky - vzhledem k náročnějším cvičením. Je možné jej využít rovněž v konverzačních hodinách. Po naučení slovní zásoby žáci plní úkoly – hledají dny v týdnu v tabulce, doplňují vynechaná písmenka, poté tvoří věty (zároveň musí časovat slovesa), doplňují konce vět a odpovídají na otázky.
LERNT die Tagen der Woche Montag Dienstag Mittwoch Donnerstag Freitag Samstag Sonntag / Sonnabend
Sucht Wochentage DO NN ER S TA G LA SA DI MO SO E NS TAG MS N DD TT CH FR EI W MI O
Lösung DO NN ER S TA G LA SA DI MO SO E NS TAG MS N DD TT CH FR EI W MI O
Ergänzt die Buchstaben. Welcher Tag ist das? F _ E _ T _ G M _ T _ W _ C_ D _ _ NE _ _ T_ _ D _ EN_ T _ G S _ M _ T _ _ S _ N_ _ A _ M _ N _ _ _
Lösung Freitag = pátek Mittwoch = středa Donnerstag = čtvrtek Dienstag = úterý Samstag = sobota Sonntag = neděle Montag = pondělí
Bildet Sätze – nach dem Muster. Am / gehen / Samstag / ich / ins Kino. = Am Samstag gehe ich ins Kino. Am / machen / Mittwoch / wir / einen Ausflug. Du / fahren / am Freitag / Berlin / nach ? Was / machen / ihr / Sonntag / am? Die Woche / am / beginnen / Montag. 5. Am / ins Theater / Dienstag / gehen / Petr.
Lösung Am Mittwoch machen wir einen Ausflug. Fährst du am Freitag nach Berlin? Was macht ihr am Sonntag? Die Woche beginnt am Montag. Am Dienstag geht Peter ins Theater.
Ergänzt frei (doplňte volně) Am Montag gehe ich … Am Dienstag haben wir … Am Freitag möchte ich … Am Samstag fahren wir ... Am Sonntag …
Beantwortet diese Fragen Was machst du am Samstag? Welche Unterrichtsfächer habt ihr am Dienstag? Wann beginnt neue Woche? Wann endet die Schulwoche? (školní týden)
Shrnutí práce s materiálem, užití v hodině Žákům se s učebním materiálem pracovalo dobře, nové slovní zásobě se naučili snadno a s procvičováním neměli potíže.