EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování Jana Husa a husitské revoluce (test) Název.
Advertisements

ANOTACE Materiál je určen k získání poznatků o jižní Evropě. V první části si žáci vytvářejí základní přehled o celé oblasti – o krajině, hospodářství.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 20_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_31_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 21 Číslo.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Identifikátor materiálu: EU
PŘEMYSLOVCI A LUCEMBURKOVÉ
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Pražské červnové povstání
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Romantismus.
v habsburské monarchii 1848
Účetnictví – význam informací
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
" Jestli kýchne Paříž, chytí rýmu celá Evropa"
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Procvičení a upevnění učiva
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Evropa v 18. století - soutěž
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název a číslo materiálu:
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název a číslo materiálu:
Revoluce ve Francii
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Rusko v 17. století Označení materiálu:
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REVOLUCE ROKU 1848.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Revoluce v evropských zemích 1848
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_22_I. SVĚTOVÁ VÁLKA
Transkript prezentace:

EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.15_evropske_staty_v_1._polovine_19._stoleti Datum: 9.1.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Evropské státy v 1. polovině 19. století Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování národních hnutí velkých a malých národů v 1. polovině 19. století.

Doplňte text Situace v zemích Evropy v 1. polovině 19. století se vyznačovala snahou o (z)____________________ (n) ________________, které byly pod nadvládou jiných států. Každý národ žil v jiných podmínkách, jejich (e)_______________ se projevovala různě. Na (B) ________________ došlo k boji se zbraní v ruce. V našich zemích šlo o jazykové, kulturní a později politické zrovnoprávnění. (N) ______________________ a (I) ______________________ toužili po sjednoceném státě. zrovnoprávnění národů emancipace Balkánu Němci a Italové Boje o samostatnost v Osmanské říši

Ve které části Evropy najdete: Francii Belgické království Zeměpisné znalosti Ve které části Evropy najdete: Francii Belgické království Papežský stát Osmanskou říši České země Uvedené země vyznačte na mapě Evropy.

Vyznačte na mapě Evropy uvedené země

b) Belgické království Přiřaď symboly k zemím: 1. a) Francii b) Belgické království c) Papežský stát d) Osmanskou říši e) České země 2. 5. 1. 2. 3. 4. 5. 3. 4. 1. e) 2. a) 3. d) 4. b) 5. c)

Spojte pojmy a vysvětlení 1. karbonáři 2. děkabristé 3. emancipace 4. cenzura 5. rusifikace Znamená to, že úřední řečí i vyučovacím jazykem byla ruština, knihy a noviny vycházely převážně v ruštině. b) Tajný spolek, který chtěl bojovat za sjednocení Itálie. c) Je to zrovnoprávnění, vymanění se z něčí moci. d) Úřední kontrola tisku (např. novin, knih) před zveřejněním. e) Pojmenování lidí, kteří se účastnili prosincového povstání proti caru Mikuláši I. 1. 2. 3. 4. 5. 1. 2. 3. 4. 5. b) e) c) d) a)

Označte stát, který je zde charakterizován Tato říše získala území ve východní Evropě už v 15. století. Žilo zde mnoho národů s různým vyznáním. Spojence tento stát našel v západoevropských mocnostech. Známe ho také pod označením „nemocný muž na Bosporu“. O jaký stát se jedná? ____________________________ Osmanská říše Sultán Mahmud II.

Seřaďte roky a události do časové osy _____ ______ A) Povstání v Itálii B) Samostatné Řecko C) Drinopolský mír D) Belgické království E) Povstání Řeků Osmansko-egyptská námořnictvo proti flotile Ruska, Velké Británie a France. 1820 1821 1829 1830 1831 1820 A)- povstání vna území budoucí Itálie; 1821 E)- Povstání Řeků; 1829 C)- Drinopolský mír; 1830 B)- samostatné Řecko; 1831 D)- Belgické království

Urči, která z tvrzení jsou pravdivá 1. Rusko a Polsko tvořily po vídeňském kongresu personální unii. 2. Srbové získali v roce 1829 samostatnost. 3. Jedním z prvních kroků k sjednocení německých zemí v jeden stát, bylo vytvoření celního spolku v roce 1834. 4. Svatá aliance potlačila povstání vyvolané karbonáry v Itálii v roce 1820. ANO/NE 1. 2. 3. 4. 1. A 2. N 3. 4. Červencová revoluce 1830 v Paříži

POUŽITÉ ZDROJE Kolektiv autorů. Školní atlas světových dějin. 13. vyd. Praha : Geodetický a kartografický podnik v Praze, 1984. s. 29 VÁLKOVÁ, V. Dějepis 8 – novověk. 1. vyd. Praha : SNP, 2008. ISBN 978-80-7235-404-7. Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-01-07]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=r%C3%A1me%C4%8Dek&ex=2#ai:MC900027890 (pozadí snímků) http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=noviny&ex=1#ai:MC900442030| Uvedené zdroje [ on-line] 2.1.2013 [cit. 2012-01-07]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Naval_Battle_of_Navarino_by_Garneray.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coats_of_arms_of_Belgium_Government.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emblem_of_the_Papacy_SE.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Znak_ZKC.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flag_of_France.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ottoman_flag.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sultan_Mahmud_II.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Russians_at_navarino.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:R%C3%A9volution_de_1830_-_Combat_devant_l%27h%C3%B4tel_de_ville_-_28.07.1830.jpg?uselang=cs

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování národních hnutí velkých a malých národů v 1. polovině 19. století. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou , co bylo typického pro dění v Evropě v 1. polovině 19. století. Klíčová slova Evropa, 19. století, povstání, karbonáři, děkabristé, Balkán Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 2340 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Správné odpovědi jsou uvedeny na každém snímku, po kliknutí se na snímku objeví. Snímek 2- Žáci doplňují text. Snímek 3, 4- Žáci ústně odpoví na otázky, po označení obrázku (mapa Evropy) také zakreslí, kde tyto země najdeme. Snímek 5 slouží pro kontrolu snímků 3,4. Je zde mapa Evropy z 1. poloviny 19. století. Snímek 6- Žáci podle svých znalostí doplňují symboly k daným zemím. Snímek 7- Žáci spojují pojmy a vysvětlení. Snímek 8- Žáci určí stát, který je popsán. Snímek 9- Žáci řadí uvedené události do časové osy. Snímek 10- Žáci určují pravdivost tvrzení