Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správní právo Pojem správního práva.
Advertisements

Legislativní proces J.Kožiak.
Legislativní proces.
Informace z Monitorovacího výboru OPPI dne 9. února 2007.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc
ZASEDÁNÍ PŘEDSEDNICTVA RVŠ ( ) STRUČNÁ INFORMACE MŠMT 1. ZÁKON O VYSOKÝCH ŠKOLÁCH 2. ZÁKON O FINANČNÍ PODPOŘE STUDENTŮ 3. PŘÍPRAVA ROZPOČTU 2012.
Kontrola veřejné správy I.
Územní samospráva Kraje
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Legislativní pravidla vlády JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
INSPIRE směrnice 2007/2/ES Transpozice směrnice INSPIRE v České republice Enviro – i – Forum, Zvolen,
ÚSTAVNÍ VÝVOJ A ÚSTAVNÍ SYSTÉM ČR III.12 Moc zákonodárná a tvorba práva Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 11. května 2015.
Úřad vlády České republiky Rada vlády pro udržitelný rozvoj Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1, telefon: ,
Územní samospráva Obce
1 Valná hromada Asociace vyšších odborných škol, AVOŠ Praha, 14. duben 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
NÁRODNÍ RADA PRO KVALIFIKACE MŠMT, Legislativní rámec Zákon č. 179/2006 Sb.: § 24 – Rada § 24, odst. 7  Jednací řád Rady  Statut Rady § 23,
Obecná část rozpočtového práva II 14. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 5. října 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Obecná část rozpočtového práva III 21. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Měnové právo II 12. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obecná část rozpočtového práva II
Rozpočtová kázeň a rozpočtová odpovědnost
Rozpočet Evropské unie
Rozpočet Evropské unie
Obecná část daňového práva procesního I
Daň z nemovitých věcí 23. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Finanční arbitr 26. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Úvod do finanční vědy a financí
Důvodová zpráva a RIA 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Obecná část daňového práva procesního I
Paragrafované znění II
Vnější připomínkové řízení
Legislativní materiály vlády
Obecně k legislativě 18. října 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Evropská dimenze legislativy
Paragrafované znění III
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Daň z nemovitých věcí 29. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Vnější připomínkové řízení
Komise LRV a LRV 20. prosince 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Paragrafované znění II
PŘEDSTAVENÍ HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE
Obecná část rozpočtového práva III
Paragrafované znění III
Příjmové daně – jeden nebo dva zákony? Dny práva 2016
Zadávání veřejných zakázek na pomezí práva soukromého a veřejného
Rozpočtové právo 3. května 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Legislativní materiály vlády
Evidence tržeb ve světle nálezu Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 2616
23. února 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Paragrafované znění I 7. listopadu 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obecná část rozpočtového práva III
Rozbor vybrané judikatury
Místní rozpočtové jednotky
Obsah veřejných rozpočtů III
Vnější připomínkové řízení
Paragrafované znění III
Transkript prezentace:

Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy

Osnova Legislativní rada vlády Pracovní komise LRV Způsoby projednávání legislativních materiálů Projednání vyhlášky Projednání ostatních leg. materiálů Zasedání LRV

1. Legislativní rada vlády Základní informace Posuzování legislativních návrhů

A. Základní informace čl. 28a kompetenčního zákona složení poradní orgán vlády v čele člen vlády složení předseda místopředsedové členové Statut Legislativní rady vlády výkon působnosti prostřednictvím zasedání LRV předsedy LRV pracovních komisí LRV Jednací řád Legislativní rady vlády

B. Posuzování legislativních návrhů LRV posuzuje legislativní návrhy z hlediska souladu s ústavním pořádkem a s ostatními součástmi právního řádu České republiky souladu s mezinárodními smlouvami, jimiž je České republika vázána souladu s právem Evropské unie toho, zda jsou ve všech svých částech a jako celek nezbytné toho, zda je jejich obsah je přehledně členěn, srozumitelně a jednoznačně formulován a je v souladu s ostatními závaznými pravidly legislativního procesu provedení hodnocení dopadů regulace v souladu s Obecnými zásadami pro hodnocení dopadů regulace (RIA)

2. Pracovní komise LRV LRV má zřízeny tyto komise pro veřejné právo I – komise pro správní právo č. 1 I – komise pro správní právo č. 2 I – komise pro správní právo č. 3 II – komise pro finanční právo III – komise pro pracovní právo a sociální věci IV – komise pro evropské právo pro soukromé právo pro trestní právo pro hodnocení dopadů regulace

3. Způsoby projednávání leg. mat. nařízení vlády, návrh zákona, návrhy ZOS, věcný záměr pouze stanovisko LRV projednání komisemi LRV a stanovisko LRV projednání ad hoc komisí a stanovisko LRV projednání ad hoc komisí, LRV a stanovisko LRV projednání komisemi LRV, LRV a stanovisko LRV vyhlášky komise LRV

4. Projednání vyhlášky projednání komisemi LRV projednání OKOMem lhůta 45 dnů doporučení vydat v předložené podobě doporučení zapracovat připomínky nedoporučení vydat projednání OKOMem projednání LRV pokud předkladatel nesouhlasí s nedoporučením vydat projednání vládou pokud předkladatel nesouhlasí se stanoviskem LRV

5. Projednání ostatních leg. mat. lhůta pro projednání 60 dnů standardní postup projednání komisemi LRV stanovisko OKOM projednání LRV možnost přerušení projednávání možnost požadovat předložení upraveného materiálu

6. Zasedání LRV frekvence svolání podklady pro jednání zpravidla 14 dnů svolání elektronicky podklady pro jednání materiál návrh stanoviska LRV zpravodajská/é zpráva/y

6. Zasedání LRV účast na zasedání střet zájmů hlasování členové LRV předkladatel ostatní střet zájmů oznamovací povinnost hlasování

6. Zasedání LRV závěr stanoviska schválit v předloženém znění schválit ve znění navržených úprav neschválit a vrátit předkladateli k dopracování

e-mail: bohac@prf.cuni.cz web: www.radimbohac.cz tel.: +420221005530 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy