NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Advertisements

ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
VY_32_INOVACE_91.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Jak lidé využívají přírodu
Domov, obec, stát, světadíl
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Ochrana krajiny a přírody ČR
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
Sčítání přes 10 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla OBSAH: Desetinné číslo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Tato hodina slouží jako úvodní hodina do problematiky desetinných čísel. Na začátku je zde znázornění na číselné ose. Dále žáci na několika příkladech uvidí, kde se můžeme s desetinnými čísly setkat a v další části mají několik příkladů na správné zapsaní a přečtení desetinných čísel a na závěr zde mají příklady k procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Kde se můžeme s desetinnými čísly setkat? Mikrometr Digitální váha Tachometr Teploměr Meteorologická stanice

654 , 123 789 134 Zápis desetinného čísla desetinná čárka desetimilióntiny jednotky stomilióntiny desítky miliardtiny sta 654 , 123 789 134 desetinná čárka desetiny milióntiny setiny stotisíciny tisíciny desetitisíciny

1) Přečtěte správně desetinná čísla: b) 0,074 c) 40,008 32 d) 7, 037 083 Řešení: a) 4 celé 25 setin b) 0 celá 74 tisícin c) 40 celých 832 stotisícin d) 7 celých 37 tisícin 83 milióntin

2) Napište správně desetinná čísla: a) 0 celá 7 desetin b) 3 celé 65 setin c) 21 celých 502 sto tisícin d) 5 celých 24 setin 62 milióntin Řešení: a) 0,7 b) 3,65 c) 21,005 02 d) 5,240 062

Napište správně desetinná čísla 7 8 7,5 7,1 7,4 7,6 7,8 7,5 7,95 7,25

Úlohy k procvičení: 4) Napište správně desetinná čísla: a) 0 celá 9 desetin b) 4 celé 65 setin c) 0 celá 5 setin d) 5 celých 24 desetitisícin e) 0 celá 205 tisícin 5 desetitisícin f) 8 celých 352 stotisícin g) 20 celých 3 setiny 62 stotisín h) 7 celých 452 milióntin i) 6 celých 14 setin 42 milióntin j) 0 celá 156 tisícin 102 milióntin

Řešení příkladu 4: a) 0,9 b) 4,65 c) 0,05 d) 5,002 4 e) 0,205 5 f) 8,003 52 g) 20,030 62 h) 7,000 452 i) 6,140 014 j) 0,156 102

Úlohy k procvičení: 5) Přečtěte správně desetinná čísla a) 0, 7 b) 4,15 c) 2,08 d) 5,008 2 e) 1,583 4 f) 6 celých 512 stotisícin g) 52,040 23 h) 5,000 246 i) 8,240 092 j) 0,526 785

Řešení příkladu 5: a) 0 celá 7 desetin b) 4 celé 15 setin c) 2 celé 8 setin d) 5 celých 82 desetitisícin e) 1 celá 583 tisícin 4 desetitisíciny f) 6 celých 512 stotisícin g) 52 celých 4 setiny 23 stotisín h) 5 celých 246 milióntin i) 8 celých 24 setin 92 milióntin j) 0 celá 526 tisícin 785 milióntin

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; KOPECKÝ, Milan; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 6.Liberec: Prodos, 1998, ISBN 80-85806-98-3. MULLEROVÁ, Jana; MIKULČÁK, Jiří; KABELE, Jiří a kol. Matematika pro 6. ročník. Praha: Kvarta, 1997, ISBN 80-85570-77-7. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. JCWF. Wikipedie [online]. [cit. 17.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Micrometer.jpg MENCHI. Wikipedie [online]. [cit. 17.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Clinical_thermometer_38.7.JPG SCHMIDT, Andreas. Wikipedie [online]. [cit. 17.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tachometer_service_oil.jpg GARYTX. Wikipedie [online]. [cit. 17.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VantagePro_Console.jpg CARLOS, El. Wikipedie [online]. [cit. 17.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vaha_KERN_-_PEJ_2200-2M_-_03.jpg Galerie klipart Microsoft Office