ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik střídavého proudu
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Změny teploty vzduchu v průběhu času
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
III/2Závislost teploty na čase Potřebné pomůckySešit, učebnice, pero Druh interaktivityVýklad, aktivita žáků Cílová skupina6. ročník Stupeň a typ vzdělání2.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_28 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE TANGENS Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_16_Goniometrická funkce.
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jak lze změnit odpor polovodičů
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
PODNEBÍ A POČASÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Grafické znázornění pohybu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
zpracovaný v rámci projektu
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Změna teploty vzduchu v průběhu času
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Změna teploty vzduchu v průběhu času
Transkript prezentace:

ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_19_Změna teploty v průběhu dne Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 25.11.2012 Odpilotováno dne 4.12.2012 ve třídě 6. A Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Fyzika 6. ročník Téma Změna teploty v průběhu dne Klíčová slova Teplota, termograf, graf, čas

Změna teploty v průběhu dne

Jak se mění teplota vzduchu? Teplota vzduchu se během dne mění Na meteorologických stanicích měří teplotu během celého dne Sledují: denní minimální teplotu (ráno) denní maximální teplotu (odpoledne) průměrnou denní teplotu

Termograf Slouží k měření teploty během dne Teplotu plynule zapisuje do grafu Válec s milimetrovým papírem Ručka bimetalového teploměru zakončená perem

Příklad Jednoho dne naměřili na meteorologické stanici následující hodnoty teploty vzduchu a zapsali je do tabulky: Zjisti maximální teplotu, minimální teplotu? Urči průměrnou teplotu? V kolik hodin byla teplota nejnižší a nejvyšší? Kolik stupňů bylo v 8 hodin? V kolik hodin byla teplota 15 °C? Čas (h) 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 Teplota °C 11 15 19 17

Práce s tabulkou Maximální teplota 20°C Minimální teplota 10°C Průměrná teplota (11+14+10+12+15+18+19+20+19+17+16+15+12):13 = 15,2 °C Nejnižší teplota ve 4 hodiny Nejvyšší teplota ve 14 hodin V 8 hodin bylo 15 °C Teplota 15 °C byla v 8 hodin a ve 22 hodin

Narýsuj graf průběhu teploty Vodorovná přímka je časová osa Svislá přímka je teplotní osa Na časové ose sestrojíme stejné díly 1 cm = 2h Na teplotní ose sestrojíme stejné díly 1 cm = 2°C Do grafu zaznamenáme hodnotu času a teploty podle tabulky—dostaneme bod Jednotlivé body spojíme úsečkami

Graf závislosti teploty na čase teplota (°C) čas (h)

Opakuj Na obrázku je znázorněn graf denního průběhu teploty v Hostinném. V kolik hodin byla teplota vzduchu nejvyšší? V kolik hodin byly teplota vzduchu nejnižší? Jaká byla teplota vzduchu v 8 hodin? V kolik hodin byla teplota vzduchu 11 °C? Urči průměrnou denní teplotu.

teplota (°C) čas (h)

Opakuj - řešení Nejvyšší teplota byla ve 14 hodin 20 °C. Nejnižší teplota byla ve 4 hodiny 14°C. Teplota vzduchu v 8 hodin byla 15°C. Teplota vzduchu 11°C byla v 6 hodin. Průměrná teplota byla 15 °C.

Anotace: Tato prezentace seznámí žáky s měřením teploty vzduchu během dne. Žáci se naučí stanovit maximální, minimální a průměrnou teplotu během dne z tabulky a z grafu. Naučí se sestrojit graf závislosti teploty na čase. Graf sestrojí na milimetrový papír. V prezentaci se seznámí s přístrojem na měření teploty termografem. Na závěr hodiny každý žák dostane graf s průběhem teploty. Žáci samostatně pracují s grafem a vyhledávají dané teploty podle prezentace. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN 80-7196-246-5 Foto: archiv autora