Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
KUBISMUS a Pablo Picasso.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Výtvarné umění v 19. století II.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Op art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 17
Kubismus I. Polovina 20. století.
Jindřich Otipka akademický malíř
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KUBISMUS.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Moderní umění začíná postimpresionismem.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Umělecké směry 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Moderní umělecké směry KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY
KUBISMUS.
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Pablo Picasso Busta Ženy s kloboukem Dora „kubismus”
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
VY_32_INOVACE_DVK_3_2 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_18.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
KUBISMUS Metelková Surov.
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Radikálně barokní architektura
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
KUBISMUS.
Raně renesanční italská architektura
DADAISMUS.
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12 kubismus Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

Rozmetat lineární perspektivu Teze Analýzou formy destruovat iluzi Zabránit expresionismu, aby rozložil formy na chaos Rozmetat lineární perspektivu Podvolit se dvojrozměrnosti plátna

Paul Cezanne jako základ „Všechny formy v přírodě lze redukovat na kouli, kužel a válec…nemusíme redukovat přírodu, můžeme ji zastupovat, a to čím? Barevnými ekvivalenty, jimž dáme tvar.“

Iberská a africká plastika - kompaktní fáze /1907-1908 Picassa fascinuje estetika a výrazová síla „primitivních“ sošek. Jde zejména o užití geometricky zjednodušených a zhuštěných forem

Africká plastika + Avignonské slečny (obrázek č. 1, 2)

Analytická fáze /1909 – 1912/ Světlo a stín zmizí Prolomení uzavřené formy Utlumení barevnosti /šeď, okr, hněď, tmavá zeleň Světlo a stín zmizí Náměty jsou vedlejší – zobrazují se prosté věci Upřednostňuje se formální experiment Hledá se neměnný prototyp

Analytická fáze /1909 – 1912/ Je zde vyjádřena dominantní myšlenka 20. stol. , že kritické poznání nedůvěřuje smyslovému vnímání. Optický klam neproniká k jádru věci Kubisti malují předměty ne, jak je viděli, ale jak je mysleli. Jde vlastně o rané konceptuální umění – střízlivé, zadumané a naplněné intelektuálně chladnou mystikou.

Analytická fáze /1909 – 1912/ Na ploše plátna je předmět zobrazen z mnoha úhlů najednou. Byl zde vpuštěn čas. Harmonie vzniká z promyšlené konfrontace protikladů, která vede k plastickému, reliéfnímu účinku.

Pablo Picasso „Hledá se „věc o sobě“. Smysly deformují, duch formuje.“ Georges Braque Obrázek č. 3

Syntetická fáze /1913-1914/ Tu ale kubismus odmítá Rozložené fragmenty vytváří nové kompoziční celky, balancující na hraně abstrakce Tu ale kubismus odmítá Rozklad celku (analýza) byl nahrazen souhrnem jednotlivostí (syntéza)

Syntetická fáze /1913-1914 Vzniká koláž Do obrazu se vrací barevnost Objevují se poukazy na optickou zkušenost – na realitu Zapojení písmen, písku, hoblin, imitace materiálů, dřevo Vzniká koláž

Juan Gris – zátiší s kytarou Obrázek č. 4

Obrazová dokumentace 2. 5. 2014 Obrázek č. 1 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Image_of_an_African_Songye_Power_Figure_in_the_collection_of_the_Indianapolis_Museum_of_Art_(2005.21)-EDIT.jpg Obrázek č. 2 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://en.wikipedia.org/wiki/File:Les_Demoiselles_d%27Avignon.jpg Obrázek č. 3 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://en.wikipedia.org/wiki/File:Picasso_Portrait_of_Daniel-Henry_Kahnweiler_1910.jpg

Obrazová dokumentace Obrázek č. 4 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Juan_Gris_-_Still_Life_with_a_Guitar.jpg

Použitá literatura a zdroje Ruhrberg, K. (ed.) a kol., Umění 20. Století: malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha, Slovart 2004. Foster, H. (ed.) a kol., Umění po roce 1900. Praha, Slovart 2007. Grosenickova, U. (ed.), Kubismus. Praha, Slovart 2005.