Porovnej vlastnosti těchto nerostů podle tabulky v učebnici a pokus se zjistit, v čem spočívá rozdílnost jejich fyzikálních vlastností/ soustřeď se na.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzikální vlastnosti nerostů
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
FYZIKA 9. ročník POLOVODIČE
Chemické prvky - nekovy
Uhlík Nekov 4 valenční elektrony Výskyt:
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI MINERÁLŮ
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
ŠKOLA:Gymnázium Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Látky a tělesa.
Př_127_Mineralogie_Vlastnosti nerostů Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
UHLIČITANY SÍRANY FOSFOREČNANY
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAtomy a záření.
PRVKY.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Úvod do systému minerálů, prvky
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI NEROSTŮ
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Minerály Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů.
Fyzikální vlastnosti nerostů
Fyzikální vlastnosti nerostů
PRVKY Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvinta A Ondřej Swaczyna
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Třídění podle chemického složení
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
Škola:. Základní škola Kladruby
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Škola:. Základní škola Kladruby
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
UHLÍK Mgr. Jitka Vojáčková.
Prvky nekovové Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , říjen.
Př_126_Mineralogie_Mineralogie Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Třídění nerostů - prvky kovové
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI NEROSTŮ HUSTOTA A TVRDOST VY_32_INOVACE_01_23.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Stavba Země Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Litosféra I – úvod Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
SULFIDY /po výkladu si zapiš do sešitu/ hospodářsky významné suroviny/rudy/ vznikají krystalizací z horkých vodních roztoků v puklinách hornin nazýváme.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Hydrosféra – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
OXIDY - KŘEMEN (po výkladu si zapiš do sešitu) chem. značka: SiO 2 fyzikální vlastnosti: tvrdost: 7 hustota: 2,6 g/cm 3 nejběžnější nerost v přírodě krystaluje.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Fyzikální a Chemické vlastnosti nerostů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Autor: Stejskalová Hana
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.14_UHLÍK Název: Uhlík.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
OXIDY – sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ MINERÁLY
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
UHLIČITANY / po výkladu si zapiš údaje do sešitu/
FOSFOREČNANY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
CIZOKRAJNÍ JEŠTĚŘI /po výkladu zapiš do sešitu/
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Porovnej vlastnosti těchto nerostů podle tabulky v učebnici a pokus se zjistit, v čem spočívá rozdílnost jejich fyzikálních vlastností/ soustřeď se na nákresy krystalových mřížek tuhy a diamantu v učebnici /. TUHA DIAMANT CHEM.ZNAČKA: FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI: Barva: Tvrdost: Hustota: TĚŽBA: POUŽITÍ: ZAJÍMAVOST: CHEM.ZNAČKA: FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI: Barva: Tvrdost: Hustota: TĚŽBA: POUŽITÍ: ZAJÍMAVOST:

ŘEŠENÍ TUHA DIAMANT CHEM.ZNAČKA: C FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI: Barva: černá Tvrdost: 1 Hustota: 2,3cm3 TĚŽBA: dříve Jižní Čechy POUŽITÍ: tužky, moderátor v jaderné elektrárně, elektrotechnika ZAJÍMAVOST: vznik přeměnou organických zbytků za vyso-kých teplot a tlaků CHEM.ZNAČKA: C FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI: Barva: bezbarvý, zbarvený Tvrdost: 10 Hustota: 3,5cm3 TĚŽBA: J. Afrika, Jakutsko-střední Sibiř, Austrálie POUŽITÍ: brusivo, řezání skla, šperky ZAJÍMAVOST: vznik ve velkých hloubkách za vysokých teplot a tlaků

ŘEŠENÍ - ZÁVĚR Tuha a diamant mají odlišné fyzikální vlastnosti proto, že vznikly za jiných podmínek a mají odlišné uspořádání atomů uhlíku.

ZDROJE: Učebnice: ŠVECOVÁ, Milada a Dobroslav MATĚJKA. Přírodopis 9: učebnice : pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007, 128 s. ISBN 978-807-2385-874. Obrázky: Wikipedie: diamant. Wikipedie: diamant [online]. 2013 [cit. 2013-10-07]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Diamant_sur_kimberlite_(R%C3%A9publique_d%27Afrique_du_Sud)_3_.JPG