ČASOVÉ ÚDAJE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Wie spät ist es? Es ist …… Uhr.
Advertisements

Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Časové údaje die Zeitangaben
der Jahreskalender Anotace
KALENDER UND ZEITBEGRIFFE
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Zeitangaben Střední průmyslová škola Otrokovice
NJ - konverzace Určování času.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování učiva 8. ročníku
Určování času Mgr. Monika Vybíralová.
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_20 Město TEMA:My a svět kolem nás ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 M ODALVERBEN MÜSSEN DÜRFEN Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Tagesablauf I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 7. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_445 Nj/7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_27_NJ7,8_Přímý a nepřímý pořádek TÉMA: Přímý a nepřímý pořádek slov.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.11_welche_jahreszeiten_sind_das Datum : Ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_148_ Mein Tag Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_03 Ordinalzahlen TEMA:Jazyková kompetence.
Monate - měsíce, Jahreszeiten - roční doby Januar Februar März April Mai Juni Juli August September Oktober November Dezember leden únor Březen duben.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_36_NJ7_AZ kviz,E.0-1, Teil 1 TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU: OPVK.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Wie spät ist es? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.7.21 Téma: Wie spät ist es? EU PENÍZE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro jazykové školy nově 1.
WOCHENTAGE Název školy
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Označování času v němčině
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

ČASOVÉ ÚDAJE

der Tag, die Tage r Arbeitstag/r Alltag (pracovní den) r Werktag (všední, pracovní den) s Wochenende am Wochenende (o víkendu) der Morgen der Mittag, Vormittag, Nachmittag zu Mittag (v poledne) der Abend – am Abend die Nacht – in der Nacht, die Mitternacht

DNY V TÝDNU der Montag der Dienstag der Mittwoch der Donnerstag der Freitag der Samstag = der Sonnabend der Sonntag am + den v týdnu am 1. Mai – am ersten Mai – řadová číslovka!

r Monat, -e r Januar r Juli r Februar r August r März r September r April r Oktober r Mai r November r Juni r Dezember im + měsíc

die Jahreszeit, -en der Frühling (jaro) der Sommer (léto) der Herbst (podzim) der Winter (zima) im + roční období im Herbst = na podzim

Předložky v časových údajích am Freitag (den v týdnu) – v pátek im Januar (měsíc) – v lednu im Herbst (roční období) – na podzim um 5 Uhr (hodina) – v pět hodin von 6 bis 7 Uhr – od - do zwischen 5 und 6 - mezi in 5 Minuten – za 5 minut in einer halben Stunde – za půl hodiny

Úkol 1: Přeložte do češtiny in zwei Minuten im Winter seit November für vierzehn Tage um zwanzig Uhr im Herbst von März bis August

Vyjadřování data Datum v dopisech: Der wie vielte ist heute? Heute ist der 1. Mai 2003. (1. pád) Den wie vielten haben wir heute? Heute haben wir den 1. Mai. (4. pád) Letopočty uvádíme ve stovkách: 1968 – neunzehnhundertachtundsechzig; 2005 zweitausendfünf Antworte: Den wie vielten haben wir heute? (napiš všechny číslovky slovy) Datum v dopisech: Klattau, am 1. Mai 2003 Klattau, den 1. Mai 2003 Klattau, 1. Mai 2003

Určování času Wie spät ist es? Wie viel Uhr ist es?

Určování času 1:00 Es ist ein Uhr. = Es ist eins. 8:15 Es ist Viertel neun. = Es ist Viertel nach acht. 8:20 Es ist in zehn Minuten halb neun. 8:20 Es ist zwanzig nach acht. 8:20 Es ist zehn Minuten vor halb neun. 8:30 Es ist halb neun. 8.45 Es ist drei Viertel neun. 8.45 Es ist Viertel vor neun. Méně časté je sdělovat digitální čas: 9:20 neun (Uhr) zwanzig

Určování času Slovo Uhr je vždy v jednotném čísle. Většinou se v běžném hovoru vypouští. die Uhr – hodina → konkrétní časový okamžik die Stunde – hodina →doba, po kterou něco trvá etwa um drei – kolem třetí gegen elf – kolem jedenácté nach acht – po osmé V němčině zde není řadová číslovka!

Úkol 2: Napiš německy. půl jedné 15.37 tři čtvrtě na deset čtvrt na tři za pět minut jedenáct od osmi do devíti

Úkol 3: Odpověz celou větou. Wie spät ist es? Wann kommst du nach der Schule nach Hause ? Wann machst du Hausaufgaben ? Wann kommt Petr nach Hause ? Wann gehst du schlafen ? Es ist ………… Ich komme um …… Ich mache die Hausaufgaben um …………. Heute kommt er um ……….. Ich gehe schlafen um……………….

seit x ab seit + 3. pád = seit kurzem (v minulosti) ab + 3. pád i 4. pád = ab nächstes/em Jahr (do budoucnosti) Úkol 4: Ergänze seit oder ab. a) ____ vorgestern ist es wolkig und windig. b) ____ Anfang Juli haben wir wieder Ferien! c) ____ vorigem Donnerstag ist das Theater geschlossen. d) ____ heute ist er wieder gesund. e) Diesen Computer haben wir ____ Ostern.

nach x vor Úkol 5: Ergänze nach oder vor. a) Sie haben sich ____ zwei Jahren kennengelernt. b) ____ zwei Jahren Zusammenleben haben sie sich getrennt. c) In Frankreich trinkt man traditionell ____ dem Essen einen Aperitiv, ____ dem Essen einen Digestif. d) Die Ferien haben ____ drei Wochen begonnen. ____ fünf Wochen sind sie zu Ende. e) Ingrid arbeitet bis 15 Uhr. ____ der Arbeit geht sie meistens einkaufen.

nach, gegen, an, um, seit oder vor Úkol 6: Ergänze nach, gegen, an, um, seit oder vor. a) Paul geht immer ____ Abend in die Sporthalle b) Paul geht schon ____ drei Jahren in die Sporthalle c) Paul geht pünktlich ____ 18 Uhr in die Sporthalle d) Paul geht abends ____ der Arbeit in die Sporthalle und in die Kneipe. e) Paul geht morgens ____ der Arbeit in die Sporthalle und danach ins Büro. f) Paul geht regelmäßig ____ Mittag ins Cafe Zeitung lesen.

Úkol 7: am Montag x montags 1. Was machst du diese Woche ……………….. ( v neděli). 2. (Večer) ……………….. sehen wir fern. 3. Biologie haben wir ……………….. (v úterý) und ……………….. (ve čtvrtek). 4. Wir fahren ……………….. (ve středu) den 5. Dezember wieder nach Prag. ……………….. (Dopoledne) besichtigen wir die Prager Burg, ……………….. (večer) gehen wir ins Theater. 5. Ich möchte ……………….. (v sobotu) auf Evas Party gehen. 6. Das Training haben wir immer ……………….. (odpoledne). 7. Ich habe morgen viel Arbeit, ……………….. (ráno) muss ich einkaufen und ……………….. (dopoledne) etwas kochen. 8. ……………….. (v poledne) essen wir in der Schulküche.