VY_32_INOVACE_04_Matematika_10.ročník 07_Převody – hl, l

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik to stojí?.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Fyzika Měření objemu a času.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Znalostio zlomcích.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika a její aplikace
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Pozor, čárka I..
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_04_Matematika _9. a 10. ročník 06_Co vážíme, měříme a odměřujeme Autor: Mgr. Jana.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
VY_32_INOVACE_09_Přírodověda_07_4. ročník _Podzim v sadu
Jméno autora výukového materiálu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_07
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Objem a povrch kvádru a krychle
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
OPVK 1.4 EU peníze školám NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice-Spořilov
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Karolina Pátková
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_04_Matematika_10.ročník 07_Převody – hl, l Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/21.1220 VY_32_INOVACE_04_Matematika_10.ročník 07_Převody – hl, l Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Připomenutí, co měříme v hektolitrech a co v litrech, převádění hl na litry, příklady používání l a hl v praktickém životě, materiál slouží k projekci na interaktivní tabuli

Převody – hl, l 1 hektolitr má 100 litrů Na hektolitry se odměřuje: Na litry se odměřuje: mléko v mlékárnách - mléko v obchodě nebo doma benzin v chemických závodech - benzin při čerpání do auta pivo v pivovarech - pivo v obchodě ocet v konzervárnách - ocet v obchodě nebo doma limonády v sodovkárnách - limonády doma nebo v obchodě víno ve vinařských závodech - víno ve vinném sklepě - minerální voda ve stáčírnách - minerální voda v obchodě 1 hektolitr má 100 litrů 1 hl = 100 l

10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 10 l 100 l = 1 hl 50 l 50 l 100 l = 1 hl 1 hl 100 hl 40 hl

A: Kolik kbelíků o objemu 10 l naplníme z 1 sudu, ve kterém je 1 hl vody? 1 hl = ________ l 1 kbelík = 10 l Výpočet: ___________________ Ze sudu naplníme _______ kbelíků vody.

B: Do mlékárny přivezla 1 cisterna 5 hl mléka a druhá 4 hl mléka B: Do mlékárny přivezla 1 cisterna 5 hl mléka a druhá 4 hl mléka. Kolik hl mléka přivezly obě cisterny? Kolik je to l mléka? cisterna: ________ cisterna: ________ 5 hl Výpočet: _____________________ 4 hl __ ______ hl = ________ l Obě cisterny přivezly ________ mléka. Je to ________ mléka. 1 hl = 100 l

6 hl ___ l 500 l ___ l 3 hl ___ l 200 l ___ l 9 hl ___ l C: Přiřaď tabulky k sudům podle naplnění od nejméně naplněného po nejvíce naplněný: 6 hl ___ l 500 l ___ l 3 hl ___ l 200 l ___ l 9 hl ___ l

D: Kolik hl minerálky potřebujeme k naplnění 300 sklenic minerálky D: Kolik hl minerálky potřebujeme k naplnění 300 sklenic minerálky? Do 1 sklenice se vejde 1 l minerálky. 1 sklenice: _____ l 300 sklenic: _____ l 1 l _____ l = _____ hl K naplnění 300 sklenic potřebujeme ________ minerálky.

E: Přečti a napiš číslem: dvacet pět hektolitrů jeden tisíc litrů _________________ _______________ třináct litrů osmdesát devět hektolitrů _________________ ________________ tři sta padesát litrů dvacet šest hektolitrů

Citace: Použité ilustrace: www.office.microsoft.com Řešení: A: 1 hl = 100 l Výpočet: 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 +10 + 10 = 100 Ze sudu naplníme 10 kbelíků vody. B: 1. cisterna: 5 hl 2. cisterna: 4 hl Výpočet: 5 hl + 4 hl = 9 hl 9 hl = 900 l Obě cisterny přivezly 9 hl mléka. Je to 900 l mléka. C: 200 l, 3 hl = 300 l, 500 l, 6 hl = 600 l, 9 hl = 900 l D: 300 sklenic: 300 l 300 l = 3 hl K naplnění 300 sklenic potřebujeme 3 hl minerálky. E: dvacet pět hektolitrů: 25 hl jeden tisíc litrů: 1 000 l tři sta padesát litrů: 350 l třináct litrů: 13 l osmdesát devět hektolitrů: 89 hl dvacet šest hektolitrů: 26 hl