NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Zobrazení dutým zrcadlem
Světelné jevy Zrcadla kulová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Zobrazení rovinným zrcadlem
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Fyzika Čočky.
zpracovaný v rámci projektu
Rozptylky - zobrazování
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Název projektu: Škola a sport
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
ODRAZ SVĚTLA NA ZRCADLE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_32.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
O spojkách a rozptylkách
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Zobrazení zrcadlem dutým.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Název projektu: Škola a sport
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Čočka spojka a rozptylka
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3 AUTOR: MGR. TOMÁŠ ERICH LÜFTNER DATUM VYTVOŘENÍ: ÚNOR 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_9._ROČNÍK VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A_PŘÍRODA TÉMA: ZOBRAZENÍ_SPOJKOU ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1427

Anotace Výukový materiál slouží pro výklad – spojka, zobrazení spojkou Snímek 3 – základní vlastnosti spojky. Snímek 4 – průchod paprsků spojkou Snímek 5 – základní pojmy pro zobrazení spojkou Snímek 6 – grafická podoba pro základní pojmy Snímek 9 – snímek 11 – různé případy pro zobrazení spojkou – animován vznik obrazu pomocí význačných paprsků.

spojka Čočka, která mění rovnoběžný svazek paprsků a svazek sbíhavý Uprostřed je nejširší a ke krajům se zužuje Schematické označení

Spojka Ohnisko F f Ohnisková vzdálenost

Základní pojmy o – optická osa F, F´ – ohnisko – místo, do kterého se sbíhají všechny paprsky f, f´ – ohnisková vzdálenost – vzdálenost ohniska od čočky l – vzdálenost předmětu od čočky Y – velikost předmětu l´- vzdálenost obrazu od čočky Y´- velikost obrazu S, S´- vzdálenost 2 x f

Základní pojmy Předmětová strana Obrazová strana l 2 x f´ Y f´ o S F

POLOHA PŘEDMĚTU POLOHA OBRAZU VLASTNOSTI OBRAZU l >2f Obraz na opačné straně čočky 2f > l´ >f Zmenšený, převrácený, skutečný Y o F‘ F Y´

POLOHA PŘEDMĚTU POLOHA OBRAZU VLASTNOSTI OBRAZU l =2f Obraz na opačné straně čočky l´ =2f Stejně velký, převrácený, skutečný Y o F‘ F Y‘

POLOHA PŘEDMĚTU POLOHA OBRAZU VLASTNOSTI OBRAZU f< l <2f Obraz na opačné straně čočky l´ >2f Zvětšený, převrácený, skutečný Y o F F‘ Y‘

POLOHA PŘEDMĚTU POLOHA OBRAZU VLASTNOSTI OBRAZU l =f Obraz nevznikne Y

POLOHA PŘEDMĚTU POLOHA OBRAZU VLASTNOSTI OBRAZU l < f Obraz na stejné straně čočky jako předmět Zvětšený, vzpřímený, zdánlivý Y‘ Y o F F‘

Zdroje: KOLÁŘOVÁ, Růžena, et al. Fyzika : Pro 9. ročník základní školy. 1. vydání. Praha : Prometheus, 2005. 232 s. Dostupné z WWW: <http://www.prometheus-nakl.cz>. ISBN 80-7196-193-0. RAUNER, Karel; HAVEL, Václav; RANDA, Miroslav. Fyzika9 : Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vydání. Plzeň : Fraus, 2007. 136 s. Dostupné z WWW: <http://www.fraus.cz>. ISBN 978-80-7238-617-8. Ilustrace: Dílo autora Software: Microsoft Office Professional Plus 2010, verze 14.06106.5005 Držitel licence 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3