Ochrana přírody a krajiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KVARTA LISTOPAD 2004 VÍTEK URBAN
Advertisements

Chráněná území v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Úvodní hodina, plán výuky
Životní cyklus výrobku
Aldehydy, ketony VY_32_INOVACE_24_478
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
ALKALOIDY VY_32_INOVACE_24_486
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
VY_52_INOVACE_18_Ochrana rozmanitosti přírody - učební text
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Ochrana přírody a krajiny STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ochrana přírody a krajiny VY_32_INOVACE_23_459 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 23 Anotace Způsoby ochrany přírody Klíčová slova Příroda, Natura 2000, biocentrum, ekologická stabilita, rezervace Předmět Ekologie Autor, spoluautor Ing. Anna Mazáčová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace, výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Ochrana přírody a krajiny STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ochrana přírody a krajiny

Ochrana přírody a krajiny STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ochrana přírody a krajiny snaha o zachování přírodně cenné části krajiny a jejich součástí včetně živých organismů snaha o uchování biocentra zajištění ekologické stability

Narušení přírody průmyslová, stavební a zemědělská činnost STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Narušení přírody průmyslová, stavební a zemědělská činnost těžba nerostů doprava soustředěná rekreace zavádění nepůvodních druhů živočichů a rostlin rozšiřování lidských sídel lov, sběr nevhodné zásahy do vodního režimu

Historie a zákony První rezervace na území Čech: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Historie a zákony První rezervace na území Čech: Žofínský prales – 1838 Hojná voda – 1838 Boubínský prales - 1858 Zákony : 50/1956 zákon o ochraně přírody 114/1992 Sb. Zákon o ochraně přírody a krajiny

Typy ochrany přírody Obecná ochrana STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Typy ochrany přírody Obecná ochrana ochrana prvků územního systému ekologické stability významných krajinných prvků živých organismů jeskyní paleontologických nálezů krajiny všeobecně Zvláštní ochrana Národní park – NP - 4 Chráněná krajinná oblast – CHKO -25 Národní přírodní rezervace – 111 ks Přírodní rezervace -805 Národní přírodní památka- 113 Přírodní památka – 1271 (stav k r. 2012)

Příklad označení chráněného území STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Příklad označení chráněného území

Orgány ochrany přírody STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Orgány ochrany přírody Ministerstvo životního prostředí Krajský úřad Obecní úřad s rozšířenou působností Obecní úřad

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje NATURA 2000 soustava chráněných území, kterou společně vytváří členské státy Evropské unie je určena k ochraně nejvzácnějších a nejvíce ohrožených druhů živočichů, rostlin a nejvzácnějších přírodních stanovišť na území Evropské unie Záměrem Natury 2000 je ochrana biologické rozmanitosti a jednotlivá území jsou navrhována podle přesně stanovených kritérií.

Soustava Natura 2000 je vytvářena dvěma typy území: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Soustava Natura 2000 je vytvářena dvěma typy území: Ptačí oblast – zkráceně PO (ang. Special Protection Areas - SPA) v ČR 41 Ptačích oblastí 2. Evropsky významná lokalita– zkráceně EVL (ang. Sites of Community Importance - SCI)

Biosférická rezervace STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Biosférická rezervace je velkoplošné území vyhlášené v rámci mezinárodního programu UNESKO Člověk a biosféra Tato území představují reprezentativní ukázky kulturních i přírodních krajin, ve kterých zároveň hraje důležitou roli člověk a jeho aktivity. Hlavní funkce: 1. ochrana přírodní a kulturní různorodosti 2. podpora a zajištění udržitelného rozvoje místních obyvatel 3. podpora vědy, výzkumu a výchovy

Mapa zobrazující síť biosférických rezervací STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Mapa zobrazující síť biosférických rezervací

Biosférické rezervace v Česku STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Biosférické rezervace v Česku Bílé Karpaty Krkonoše Křivoklátsko Šumava Třeboňsko Biosférická rezervace Dolní Morava

Souhrn učiva Otázky pro opakování: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva Otázky pro opakování: Co znamená pojem ochrana přírody a krajiny? Vyjmenuj alespoň 5 činností narušujících přírodu? Jak se jmenuje zákon, kterým chráníme přírodu? Co vymezuje zvláštní ochrana přírody? Čeho se týká obecná ochrana přírody? Jak se jmenuje Národní park a Chráněná krajinná oblast v Ústeckém kraji?

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje JITKA ERBENOVÁ. Wikipedie [online]. [cit. 10.12.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cedule_PR_Ka%C5%88on_Labe_u_Belved%C3%A9ru.jpg MIAOW MIAOW. Wikipedie [online]. [cit. 10.12.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prirodni_rezervace.jpg MEHMET KARATAY. Wikipedie [online]. [cit. 10.12.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Biosphere_Reserves.svg BRANIŠ, CSC., Doc. RNDr. Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí. Praha: Informatorium, 2004, ISBN 80-7333-024-5.