Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV 1. workshop 1. KAP – Informace o realizaci projektu Olomouc, 23. 6. 2016 Ing. Lenka Polachová Projektová manažerka projektu Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Projekt KAP Olomouckého kraje Žádost o podporu projektu s názvem „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje“ byla podána v listopadu 2015 Individuální projekt Projekt KAP na 72 měsíců, od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2021 Podstatou projektu je vytvoření KAP OK a jeho realizace, monitoring a vyhodnocování
Aktuální stav projektu Po výběrové komisi byla podána žádost o přezkum, podaná žádost o přezkum byla vyhodnocena jako nedůvodná Celkové způsobilé výdaje (finanční alokace) projektu jsou ve výši 19 400 472,00 Kč V IS KP byly provedeny úpravy v souladu s doporučením výběrové komise, následně by mělo být vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Aktivity KAP OK Příprava 1. KAP Budování kapacit (pouze 1. KAP) – již ukončeno Analýza potřeb v území – byla vytvořena Analýza potřeb ve školách – probíhala na přelomu roku 2015/2016, prováděl Národní ústav pro vzdělávání - zpracována Prioritizace potřeb na území kraje (součástí bude i vytvoření Rámce pro podporu infrastruktury a investic – seznam projektových záměrů pro invest. intervence pro IROP) - příprava prioritizace je výstupem z Analýzy potřeb v území a bude dnes připomínkována v platformách - seznam projektových záměrů – bude schvalovat Regionální stálá konference nejpozději do 30. 6. 2016 Stanovení cílů rozvoje škol – plány aktivit pro rozvoj vzdělávání ve škole, školní akční plány vzdělávání Tvorba KAP, schválení KAP – předpoklad v září 2016 Průběžně budou realizovány workshopy se zástupci škol (všech zřizovatelů) a dalšími relevantními cílovými skupinami.
Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2 Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD – postup přípravy Tvorba seznamu probíhala v souladu s metodickým listem 02 C, který vydal Národní ústav pro vzdělávání a rozhodující byla následující kritéria: 1) Soulad záměrů s podmínkami výzev IROP – zaměření projektu musí být ve vazbě na klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi), budování bezbariérovosti, rozšiřování kapacit kmenových tříd (pouze ORP se SVL) Ve vazbě na hlavní zaměření projektu lze realizovat aktivity spojené se zajištěním konektivity školy (opět ve vazbě na klíčové kompetence) a aktivity vedoucí k sociální inkluzi
Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2 Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD – postup přípravy 2) Stav přípravy projektu – reálná doba realizace projektů předložených do výzvy 32, 33 je maximálně 1,5 roku 3) Ukončení realizace projektů do 31. 12. 2018 – v případě, že realizace nebude ukončena ve stanoveném termínu, bude se jednat o nezpůsobilé výdaje v rámci IROP
Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2 Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP a pro integrované nástroje ITI, IPRÚ a CLLD – postup přípravy 4) Minimální a maximální výše očekávaných nákladů projektu – minimální výše nákladů projektu je 1 milion Kč a maximální výše je 99 milionů Kč 5) Záměry „menšího charakteru“ by měly být dle doporučení MŠMT řešeny v rámci projektů OP VVV
Seznam projektových záměrů – obecné informace Uvedení projektového záměru v seznamu bude posuzováno při hodnocení přijatelnosti IROP V průběhu výzvy nebude možné seznam měnit, případně doplňovat Pro další výzvy IROP (v roce 2017) musí v seznamu zůstat projekty podpořené z IROPu, další projekty je možné doplňovat
Webové stránky projektu Informace o projektu, prezentace z workshopů budou dostupné na: https://www.kr-olomoucky.cz/kap.html
Kontakty Ing. Lenka Polachová – projektová manažerka 585 508 648, 773 785 706 l.polachova@kr-olomoucky.cz RNDr. Bronislava Vláčilová – věcná manažerka 585 508 688, 773 782 796 b.vlacilova@kr-olomoucky.cz Bc. David Mišo, DiS. – finanční manažer 585 508 380, 773 785 705 d.miso@kr-olomoucky.cz Dita Karásková – administrátorka projektu 585 508 580, d.karaskova@kr-olomoucky.cz
Děkuji za pozornost.