DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Soubor prezentací: CHEMIE PRO I. ROČNÍK GYMNÁZIA
Advertisements

Typy filtrů, druhy filtrací
Základy laboratorní techniky
VY_32_INOVACE_G LABORATORNÍ SKLO
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
LABORATORNÍ POMŮCKY, CHEMICKÉ SKLO
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vybavení školní chemické laboratoře
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Laboratory glassware Picture dictionary. Desiccator.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Ch_013_Bezpečnost při práci Ch_013_Chemická laboratoř_Bezpečnost při práci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_31_CHEMILUMINISCENCE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_30_NAPOJEKOLEMNAS.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
15 filtrace - laboratorní práce
Chemické nádobí a pomůcky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Objemové změny těles s teplotou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
Fyzikální konstanty – bod tání, bod varu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Uváděj písmenem typ směsi
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, 728 04, Ostrava Název materiálu Pomůcky v chemické a biologické laboratoři Autor RNDr. Tomáš Adamus, Ph.D. Tematický okruh Botanika a geologie Ročník 1.,2.,3. a 4. ročníky, tercie a kvarty Vytvořeno 26. 5. 2013 Anotace Cílem je názorně představit základní pomůcky v chemické a biologické laboratoři Metodický pokyn Předložený materiál představuje základní pomůcky užívané v chemické a biologické laboratoři Je vhodným didaktickým doplňkem pro správnou orientaci v názvech chemických pomůcek. Lze jej využít v různých fázích výchovně vzdělávacího procesu – např. k výkladu nového učiva, či prostému opakování. Obrázky lze také aplikovat formou „poznávačky.“ Prezentace je sestavena tak, že nejprve se objeví obrázek, pak po dalším „kliknutí“ se zobrazí název. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Pomůcky v chemické a biologické laboratoři Poznáte co je co? Jak se tedy správně jmenuje a k čemu se používá? Büchnerova nálevka

Büchnerova nálevka, se dnem zakrytým filtračním papírem, která se používá spolu s tlustostěnnou odsávací baňkou a vodní vývěvou jako součást jednoduché aparatury pro filtraci za sníženého tlaku.

tlustostěnná odsávací baňka

aparatura pro filtraci za sníženého tlaku

vodní vývěva – na ní se napojuje aparatura pro filtraci za sníženého tlaku – viz předcházející snímek

skleněná tyčinka

plastová lžička, chemická lžička

kádinka

filtrační kruh

filtrační nálevka

pH papírek a stupnice pH

exsikátor – slouží pro sušení látek

dělicí nálevka

stojan se zkumavkami

destilační aparatura Liebigův chladič

dělené pipety

dělené pipety a balonek

Titrace byreta pro kyseliny

Titrace byreta pro zásady Pozn. dnes jsou nahrazovány tyto byrety s pryžovou částí byretami s teflonovou vložkou.

Byreta pro kyseliny upevněná ve stojanu

Titrace odměrné baňky

Titrace nálevky

teploměry

trojnožka

Bunsenův plynový kahan