Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světový průmysl.
Advertisements

Rudy a nerudy Anna Kadaníková, 4.A
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Geografická charakteristika
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_250_Průmyslová výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
AUSTRÁLIE Hospodářství
Česká republika-5 Průmysl
Maďarsko Aleš Jůn.
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Průmysl.
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_73_ČR – průmysl AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM: 8.,
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
RUDY A NERUDY Anna Kadaníková
Téma hodiny: Kanada – obyvatelstvo a hospodářství, dokumentární film o americkém severu Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Obyvatelstvo,
PRŮMYSL.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Společenské a hospodářské prostředí
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Společenské a hospodářské prostředí
Jižní Amerika průmysl Eliška Synková 2.G.
* Prakticky se jedná o výrobu železa a oceli, výrobu barevných kovů, a jejich následné zpracování. * nejčastější výrobky : trubky, roury, ocel, kolejnice,
Zpracovatelský průmysl
Austrálie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Společenské a hospodářské prostředí
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
Společenské a hospodářské prostředí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Austrálie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
OCEÁNIE.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Austrálie a Oceánie – urbanizace
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Austrálie a Oceánie – srovnávací tabulky Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
RNDr. Bohumil Hamršmíd ZÚ Harare Praha, 14 prosince 2015 OBCHODNÍ SPOLUPRÁCE ČR SE ZEMĚMI SUBSAHARSKÉ AFRIKY ROSTE, MŮŽEME BÝT SPOKOJENI?
Hospodářství a obyvatelstvo Austrálie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Průmysl.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Severní Amerika – Kanada
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Austrálie a Oceánie – politicko – administrativní poměry
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_160_Evropská část Ruska
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Těžební průmysl.
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Průmyslová výroba Z čeho je vyrobena učebnice, které suroviny potřebujeme, které obory průmyslu? Struktura průmyslu Průmysl se dělí na tři odvětví: 1.
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Transkript prezentace:

Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222 4.6.2018

Nerostné suroviny Světové parametry – pouze Austrálie + „australoasijská“ Oceánie „pacifická“ Oceánie – pouze fosfáty Černé uhlí, hnědé uhlí, uran, železná ruda, titan (1. na světě), zirkon, hliník, olovo, nikl, tantal, niob, wolfram, mangan, cín, stříbro, zlato, měď (i v Papui – Nové Guinei) Těžba nerud Opály (95% světa) Mastek, sůl, sádra, azbest 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

(podle: www.abareconomics.com ) Těžba v Austrálii SUROVINA               2006/07 v tunách 2007/08 v tunách 2008/09 v tunách Černé uhlí        398 400 000 413 700 000 402 700 000 Železná ruda 263 800 000 287 700 000 318 900 000 Hnědé uhlí        67 700 000 71 900 000 72 400 000 Zinek               1 380 000 1 382 000 1 654 000 Měď                936 000 859 000 885 000 Olovo              762 000 642 000 665 000 Nikl                 186 000 192 000 Uranová ruda 9 974 9 594 10 744 Zlato                248 249,5 243,4 Stříbro             2 218 1 674 1 671 Diamanty(mil. karátů) 5,07   4,93 4,33 (podle: www.abareconomics.com ) 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

i (podle: http://www.abareconomics.com/interactive/09_auEnergy/ ) 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Průmysl Průmysl jako celek – především Austrálie a Nový Zéland Oceánie – zanedbatelný objem Energetický průmysl Nový Zéland – hydroenergie řek, termální zdroje Oceánie – chudá na nerostné zdroje = nízká výroba a spotřeba elektrické energie, závislost na dovozu ropy 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Zpracovatelský průmysl Strojírenství a elektrotechnika Zemědělské a potravinářské stroje, elektrospotřebiče, výroba dopravních prostředků, těžebních a stavebních strojů Havaj – zapojení do ekonomiky USA Potravinářství Výrazný podíl na exportu všech zemí Masné a mléčné výrobky, mouka, nápoje, cukr… Oceánie – produkty tropického zemědělství, konzervárenské produkty, mražené maso (Vanuatu, Nová Kaledonie) OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222 4.6.2018

Dřevozpracující průmysl . Dřevozpracující průmysl Významné odvětví vyspělých i rozvojových zemí (Melanésie) Papírenství – Austrálie, Nový Zéland Chemický průmysl Petrochemie – Guam, Havaj Umělá hnojiva, léčiva, kosmetické výrobky… Textilní průmysl Relativně „malé“ odvětví Vlnařství – Austrálie, Nový Zéland Zpracování koiru – Oceánie Kožedělná výroba – obuvnictví Výroba stavebních hmot Vyspělé státy + Fidži, Nová Kaledonie 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Zaměstnanost v australském průmyslu (podle: http://www.valuingolderworkers.gov.au/images/charts/industrychart1.gif ) 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222

Hlavní průmyslové oblasti Soustředěny na pobřeží Austrálie a Nového Zélandu Austrálie: aglomerace Sydney, Melbourne, Perthu, Adelaide, Brisbane Nový Zéland: Auckland, Wellington, Christchurch Oceánie: nesrovnatelně menší – Nouméa (Nová Kaledonie), Suva (Fidži), Port Moresby (Papua – Nová Guinea), Agana (Guam) (podle: http://image.made-in-china.com/2f0j00oMtEjJCDEskp/Sea-Freight-Ocean-Freight-and-Shipping-Service-from-China-to-Australia-Sydney-Adelaide-Fremantle-Brisbane-.jpg 4.6.2018 OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/15.0222