Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státy a jejich seskupení
Advertisements

STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Politická geografie II
Státy a jejich seskupení
politické formy států a příklady
Politická geografie III
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POLITICKÁ MAPA EVROPY.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Členění států A/ podle územního uspořádání B/ podle státního zřízení C/ podle způsobů řízení jejich hospodářství D/ podle míry samostatnosti.
Test – časová pásma A B 1.Kolik časových pásem pokrývá světadíl Jižní Amerika? a) 3 b) 4 c) 5 d) 6 2.Kolik časových.
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Evropa – úvod do učiva.
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Mezinárodní vztahy Test 2. – Mezinárodní organizace.
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
 Vlajka:  Rozloha: km 2  Počet obyvatel:  Oficiální jazyk: nizozemština, francouzština, němčina  Ústavní zřízení: federativní konstituční.
Poloha, rozloha, lidnatost
Politické systémy světa
Členské státy a jejich hlavní města
Demokracie x totalita 20. ledna 2006 Politická geografie IV.
Evropská Unie Státy EU –průměrné teploty a srážky v hlavních městech.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Test 2. Mezinárodní organizace
GLÓBUS.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
REGIONY EVROPY
Nejmocnější státy Evropy
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : červen 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Státy a jejich seskupení
S TÁT, STÁTNÍ ZŘÍZENÍ Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
EVROPA.  2. nejmenší světadíl (7% zemského povrchu)  Počet obyvatel cca (9,6%)  50 nezávislých států  Roztříštěnost, vysoká různorodost,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
TYPY STÁTŮ A FORMY VLÁDY
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
Státní zřízení ve světě
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_06_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle správního členění TÉMATICKÝ.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_09_ZEMĚPIS
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Státy světa Formy vlády a uspořádání států Proměna politické mapy
Mezinárodní vztahy prezentace č.1.
NATO Severoatlantická aliance.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: 29.11.2012 Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS Téma: Základní zeměpisné pojmy – Státy světa Ročník: 8.-9. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

STÁTY SVĚTA

ZNAKY STÁTŮ vznik hranice poloha rozloha lidnatost svrchovanost státní zřízení způsob vlády správní členění početnost národů vyspělost politická integrace

Nyní je na Zemi přibližně svrchovaných států: 100 150 200 Hlavní sídlo OSN, sdružující téměř všechny nezávislé země, je: v New Yorku v Bruselu v Paříži

Nyní je na Zemi přibližně svrchovaných států: Řešení: Nyní je na Zemi přibližně svrchovaných států: 100 150 200 Hlavní sídlo OSN, sdružující téměř všechny nezávislé země, je: v New Yorku v Bruselu v Paříži

Doplň podle zeměpisné polohy ISLAND ALŽÍRSKO JAPONSKO ŠVÝCARSKO stát: vnitrozemský, přímořský, ostrovní, souostrovní

Řešení: ISLAND ostrovní ALŽÍRSKO přímořský JAPONSKO souostrovní ŠVÝCARSKO vnitrozemský

Uveď 5 největších států podle rozlohy:

Řešení: Rusko Kanada USA Čína Brazílie

Uveď 5 největších států podle lidnatosti:

Řešení: Čína Indie USA Indonésie Brazílie

Řeka Rio Grande tvoří přirozenou hranici mezi: Brazílií a Kolumbií USA a Mexikem Španělskem a Portugalskem Umělou hranici mezi KLDR a Korejskou republikou tvoří rovnoběžka: 38° s.š. 48° s.š. 58° s.š.

Řeka Rio Grande tvoří přirozenou hranici mezi: Řešení: Řeka Rio Grande tvoří přirozenou hranici mezi: Brazílií a Kolumbií USA a Mexikem Španělskem a Portugalskem Umělou hranici mezi KLDR a Korejskou republikou tvoří rovnoběžka: 38° s.š. 48° s.š. 58° s.š.

Grónsko je závislé zámořské území: Norska Kanady Dánska Totalitním státem je stále: Kuba Indie Lotyšsko

Grónsko je závislé zámořské území: Řešení: Grónsko je závislé zámořské území: Norska Kanady Dánska Totalitním státem je stále: Kuba Indie Lotyšsko

K státům přiřaď státní zřízení ŠPANĚLSKO VATIKÁN USA SAÚDSKÁ ARÁBIE POLSKO republika prezidentská, republika parlamentní, monarchie absolutistická, monarchie konstituční, monarchie teokratická

Řešení: ŠPANĚLSKO monarchie konstituční VATIKÁN monarchie teokratická USA republika prezidentská SAÚDSKÁ ARÁBIE monarchie absolutistická POLSKO republika parlamentní

Přiřaď státy k typům správního členění: FEDERACE UNITÁRNÍ STÁT Německo, Česko, Rusko, Kanada, Maďarsko, Turecko

Řešení: FEDERACE UNITÁRNÍ STÁT Německo Rusko Kanada Česko Maďarsko Turecko

Mezi nejvyspělejší státy světa nepatří: Japonsko Slovinsko Itálie Mezi mnohonárodnostní státy patří: Velká Británie Polsko Vietnam

Mezi nejvyspělejší státy světa nepatří: Řešení: Mezi nejvyspělejší státy světa nepatří: Japonsko Slovinsko Itálie Mezi mnohonárodnostní státy patří: Velká Británie Polsko Vietnam

Anotace: Výukový materiál je určen žákům 8. a 9. ročníku k procvičení, zopakování a utřídění základních zeměpisných pojmů z učiva o státech světa. Žáci samostatně pracují s atlasy světa, učebnicemi a svými poznámkami. Citace: Vlastní zdroj. Použité obrázky z Otevřené galerie www.office.microsoft