Narušování symetrie v laserovém rezonátoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
Advertisements

Narušování symetrie laserového rezonátoru Týden vědy 2015 Nodari Gogatishvili a Lukáš Caha Gymnázium Christiana Dopplera.
Základní experimenty s lasery Danica Ž ilková Ond ř ej Pleticha Ladislav Hustý.
Laser Vytvořil: Patrik Gurín Třída: 9.A.  Laser – Light Amplification by Stimulated Emision of Radiation  Zdroj elektromagnetického záření  Paprsek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
24/09/2016 REFORMA ZEMĚDĚLSKÉ POLITIKY „ Vláda bude usilovat o vyvážený rozvoj venkova s cílem podpory zaměstnanosti a podnikání, zejména s využitím evropských.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
ELEKTRONIKA Usměrňovače – filtrace napětí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Právo sociálního zabezpečení Důchodové pojištění.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti AUTOMOBILOVÁ MECHATRONIKA 3.cvičení SMAD Ing. Gunnar Künzel.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 2.7.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Počítač zepředu a zezadu
Jsou venkovské školy horší než městské?
Odraz světla na rovinném zrcadle
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Základní experimenty s lasery
Geometrická optika Mirek Kubera.
Optický kabel (fiber optic cable)
Saturace zisku TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Grafické znázornění síly
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
Laserové zesilovače TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
VY_32_INOVACE_Rypkova_ Oscilátory
Zdroje světla. Zdroje světla 2.Světlo let diody 3. Plynové výbojky Sálání tepla 1.Záření žárovky, sluneční světlo Sálání tepla 2. záření plazmatu (
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Elektrické spotřebiče
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ohyb světla na optické mřížce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název prezentace (DUMu):
10C1_Refraktometrie Petr Zbořil
Tato prezentace byla vytvořena
Důsledky základních postulátů STR
Foton jako 1 nebo 0 Tomáš Husák1, Marie Hledíková2, Lukáš Beneda3
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Zisk zesilovače TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI
Gymnasium Jižní Město Praha
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jak postupovat při měření?
Interference na tenké vrstvě
Josef Keder Český hydrometeorologický ústav
Holografie záznam obrazového hologramu
Zjišťování složení hornin
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru?
Neživá příroda - vzduch
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
RTG fázová analýza.
Přesný analogový generátor několika tisíc různých barevných světel
Transkript prezentace:

Narušování symetrie v laserovém rezonátoru František Helebrand Gymnázium Benešov

Cíle miniprojektu Seznámit se s principem laseru Pochopit funkci rezonátoru Generace různých stupňů příčných módů Změřit rozbíhavost jednotlivých módů

Princip LASER = zesílení světla stimulovanou emisí záření Stimulovaná emise (vybuzené aktivní prostředí) Rezonátor (zrcadla vytváří zpětnou vazbu)

Funkce rezonátoru Podmínky stability Zabezpečuje zpětnou vazbu (návrat fotonů) Určuje směr Tvar zrcadel vymezuje příčné módy

Čerpání laserového krystalu f2= 60mm f1= 6 mm Čočky soustřeďují paprsek do krystalu

Schéma laseru polopropustné zrcadlo stínítko krystal čočky dioda kamera

Experiment dioda krystal polopropustné zrcadlo čočky

Mód00 (základní)

Mod22

Mod6

Ostatní módy

Rozbíhavost laserového paprsku Čím vyšší mód, tím větší rozbíhavost L tg α= (d1-d2)/L d1 α d2 100 cm 50 cm

Závěr Seznámil jsem se s principem laseru Pochopil jsem funkci rezonátoru Experimentálně jsem vygeneroval a zaznamenal různé stupně příčných módů Změřil jsem rozbíhavost jednotlivých módů