VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Advertisements

VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nahosemenné rostliny - STROMY
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany - poznávací znaky
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_30_Srnec_obecny Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_05- Růže šípková Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_01 Český jazyk 1.třída – nácvik čtení slabik Autor: Veronika Biskupova, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_48_Mala_nocni_hudba Jazyk a jazyková komunikace – český jazyk – orientace a porozumění textu 3. ročník – Malá noční hudba Autor: Hana Štrosová,
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Výživa 1.ročník VY_32_INOVACE_47_Vyziva1 Prvouka - 1. ročník
VY_32_INOVACE_03 – Krtek obecný Přírodověda - 5. ročník
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_21- Strakapoud velký Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_03 - psaní u, ú, ů Český jazyk 2. ročník
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Hospodářské plodiny,luštěniny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02- hrách setý Přírodověda - 5. ročník
Krkonoše VY_32_INOVACE_41_Krkonose
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Cesta do školy VY_32_INOVACE_56_Cesta_do_skoly Prvouka - 2. ročník
VY_32_INOVACE_32_Zavedeni_nasobeni Matematika - 2. ročník
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
VY_32_INOVACE_12- Buk lesní Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_10- Vlaštovka obecná Přírodověda - 5. ročník
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
VY_32_INOVACE_33_Zajmena Jazyk a jazyková komunikace –
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_32_INOVACE_37_Castice
Opakovací test z přírodovědy-4/1
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Planeta Země VY_32_INOVACE_ 27_Zeme vlastivěda, 4.,5. ročník
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Překlad, otázka, zápor, doplňování, Anglický jazyk – 5. ročník –
Druhy optických prostředí
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Bažant obecný.
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

jedle bělokorá

jehličnatý strom často roste na horách spolu s bukem v jedlobučinách má hluboké kořeny jedlové dřevo je měkké používá se na vodní stavby, k výrobě šindelů a sudů je velmi citlivá na znečištění ovzduší, proto je stále vzácnější

kůra je bělošedá

koruna je válcovitá a u starších stromů na vrcholu zploštělá jehlice vyrůstají ve dvou řadách proti sobě, na spodní straně mají 2 bělavé proužky

šišky vyrůstají na větvičce vzhůru a po dozrání se rozpadají

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Použité zdroje: Texty vlastní http://www.google.cz/imgres?q=jedle+b%C4%9Blokor%C3%A1&num=10&hl=cs&bih=566&biw=1366&tbm=isch&tbnid=PtjyzOVwiRmhfM:&imgrefurl=http://www.mezistromy.cz/cz/les/rostliny-v-lese/jehlicnate-stromy/jedle-belokora/fotogalerie&docid=YHaHxCG5dVOyWM&imgurl=http://www.mezistromy.cz/userdata/fotografie/stromy_jehlicnate/jedle_belokora_1.jpg&w=686&h=1000&ei=ATPsT9DsEYqZ-waJ2by1BQ&zoom=1&iact=hc&vpx=481&vpy=101&dur=1159&hovh=271&hovw=186&tx=80&ty=161&sig=114533215659036885712&page=1&tbnh=119&tbnw=82&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:4,s:0,i:84 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

http://www. google. cz/imgres http://www.google.cz/imgres?q=jedle+b%C4%9Blokor%C3%A1&num=10&hl=cs&bih=566&biw=1366&tbm=isch&tbnid=bGuTt7RTPld02M:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id22202/%3Ftaxonid%3D2360&docid=MyFOlhursxjUBM&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/BIG/22202.jpg&w=1200&h=900&ei=ATPsT9DsEYqZ-waJ2by1BQ&zoom=1&iact=hc&vpx=861&vpy=96&dur=617&hovh=194&hovw=259&tx=168&ty=148&sig=114533215659036885712&page=3&tbnh=170&tbnw=226&start=48&ndsp=20&ved=1t:429,r:5,s:48,i:240 http://www.google.cz/imgres?q=jedle+b%C4%9Blokor%C3%A1+%C5%A1i%C5%A1ka&hl=cs&biw=1366&bih=566&tbm=isch&tbnid=VeXkGAcLy918KM:&imgrefurl=http://leccos.com/index.php/clanky/jedle-1&docid=_GmHieApGqaAbM&imgurl=http://leccos.com/pics/pic/jedle.jpg&w=315&h=330&ei=0zPsT_XNBsSX-wbTtZDCBQ&zoom=1 http://www.google.cz/imgres?q=jedle+b%C4%9Blokor%C3%A1+jehlice&hl=cs&sa=X&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4SKPT_csCZ432CZ432&biw=1366&bih=566&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=Gj466LURI--3KM:&imgrefurl=http://www.floracr.unas.cz/floraCR/jedle.htm&docid=URcgyA4bI_1dOM&imgurl=http://www.floracr.unas.cz/floraCR/jedle_soubory/image024.jpg&w=221&h=376&ei=GzTsT7q6DarS4QST3e2WBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=261&vpy=87&dur=433&hovh=293&hovw=172&tx=115&ty=152&sig=114533215659036885712&page=1&tbnh=113&tbnw=71&start=0&ndsp=25&ved=1t:429,r:1,s:0,i:75

Základní údaje o DUM Autor DUM: Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina, Jivina 9 294 14 Období vytvoření DUM: 1. a 2. pololetí šk. roku 2010/2011 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh : Lesní stromy Téma: Jedle bělokorá DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro prezentaci a procvičování v předmětu přírodověda ve čtvrtém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků. Lze ho využít i pro procvičování do žákovských sešitů , stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době procvičování učiva chyběli.