První matematická lekce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Každý budoucí inženýr se učí matematický zápis sumy dvou racionálních čísel, například : lze takto jednoduše napsat. Tato forma je špatná pro svoji banalitu.
Advertisements

Každý budoucí inženýr se učí jak správně a jednoduše matematicky zapsat sumu dvou reálných čísel, například Tato forma zlá, neboť je banální není na úrovni.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Experimentální metody v oboru – Aproximace 1/14 Aproximace Teze přednášek z předmětu „Technický experiment“ © Zdeněk Folta - verze
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Tercie Rovnice Rovnice – slovní úlohy postup na konkrétním příkladu.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
KVADRATICKÉ NEROVNICE
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
Elektrické měřící přístroje
První matematická lekce
Lineární funkce - příklady
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Ukázky aplikací matematiky
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Grafické řešení lineárních rovnic
Rozklad mnohočlenu na součin
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
8.1.2 Podprostory.
Elektronická učebnice - II
Soustava rovnic Karel Mudra.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Zlomky Složené zlomky..
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
2.2 Kvadratické rovnice.
Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice Mgr. Jakub Němec
Paralelní a sériový obvod
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Elektrické měřící přístroje
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Kvadratické nerovnice
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
První matematická lekce
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
8.1.3 Lineární obal konečné množiny vektorů
Pravděpodobnost a statistika
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Lomené výrazy (8) Dělení
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Lineární rovnice Druhy řešení.
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Grafy kvadratických funkcí
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Lomené algebraické výrazy
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Slovní úlohy o společné práci − 3
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

První matematická lekce Každý budoucí inženýr se učí matematický zápis sumy dvou racionálních čísel, například : lze takto jednoduše napsat. Tato forma je špatná pro svoji banalitu a svědčí o nedostatcích ve vzdělání.

V prvních semestrech se učí : a dále proto všichni ví, že

můžeme jednoduše napsat a tedy rovnici můžeme jednoduše napsat a , sám(a) musíš uznat – vypadá to podstatně srozumitelněji a vědečtěji.

Současně je samozřejmé, že : a také

a rovnice se dá napsat jednoduchým a samozřejmým způsobem : z toho vyplývá, že a rovnice se dá napsat jednoduchým a samozřejmým způsobem :

Musíme ještě zohlednit, že a opačná mocnina mocniny převrácené se rovná převrácené mocnině mocniny opačné; za předpokladu jednorozměrného prostoru a při použití vektoru , se zřetelem na to, že :

jestli tedy potvrdíme, že a také tak logicky dostaneme :

při použití předcházejících výrazů : tak dostaneme výraz v elegantní a čitelné podobě, současně jednoduché a pro každého srozumitelné : V tomto okamžiku je samozřejmé, že tato rovnice je podstatně srozumitelnější než :

Bylo by možné ještě ukázat hodně jiných možností zápisu výrazu Přistoupíme k nim v okamžiku, kdy začneme přesně chápat jednoduché principy předcházející metody. Pošli tento e-mail chytrému , inteligentnímu inženýrovi. Pokud takového neznáš, pošli ho svému známému nebo příteli..... ElPeplo