Průměrná rychlost – úlohy II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Advertisements

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost a měření rychlosti
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Rychlost rovnoměrného pohybu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Převody jednotek Jednotky délky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Paralelní zapojení rezistorů
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Procvičení – výkon a jeho výpočet
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Graf závislosti rychlosti na čase
Pohyb těles-fyzika hrou
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Převody jednotek obsahu
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Převody jednotek délky
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Paralelní zapojení rezistorů
Slovní úlohy o pohybu.
Druhy optických prostředí
Převody jednotek délky
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Co je pohyb?.
Slovní úlohy o pohybu.
PROVĚRKY Výpočet práce a výkonu.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Převody jednotek obsahu
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Průměrná rychlost – úlohy II VY_32_INOVACE_08_Průměrná rychlost-úlohy II Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Vztah mezi jednotkou rychlosti a vzorcem pro výpočet rychlosti: Opakování: Vztah mezi jednotkou rychlosti a vzorcem pro výpočet rychlosti: km h jednotka dráhy (délky) s : t km/h ...... zlomková čára je naznačené dělení jednotka času v = s : t Rychlost šíření světla ve vzduchu je 300 000 km/s. Převeď (do sešitu): 72 km/h (m/s) 30 m/s (km/h) 0,5 km/s (m/s) 2 500 m/s (km/s) 2 km/s (km/h) 10 800 km/h (km/s) = 20 m/s = 108 km/h = 500 m/s = 2,5 km/s = 7 200 km/h = 3 km/s

s v = s : t v . t s = 1,4 km = 1400m t = 1 min 40 s = 100 s v = s : t 2. Výpočet průměrné rychlosti s v . t v = s : t rychlost 1. Souprava ujede vzdálenost 1,4 km mezi dvěma sousedními stanicemi za 1 minutu 40 sekund. Jaká je její průměrná rychlost? Výsledek uveď v metrech za sekundu a v kilometrech za hodinu. s = 1,4 km = 1400m hlavní jednotkou dráhy je metr t = 1 min 40 s = 100 s v = s : t v = 1400 : 100 m/s v = 14 m/s v = 14 . 3,6 = 50,4 km/h Průměrná rychlost soupravy 14m/s, což je 50,4 km/h.

Petra se pohybovala větší rychlostí. 2. Jana projela trasu 10 km na horském kole za 1h 12 min. Petra ujela 9 km za 48 min. U které z dívek byla průměrná rychlost větší? Jana: s = 10 km t = 1h 12 min = =1 h+12:60 h=1,2 h Petra: s = 9 km t = 48 min = 0,8 h v = ? km/h v = s : t v = 9 : 0,8 km/h v = 11,25 km/h v = ? km/h v = s : t v = 10 : 1,2 km/h v = 8,3 km/h . Petra se pohybovala větší rychlostí. převody jednotek - času a délky

3. Turista ušel dráhu 9 km za 1 h 30 min. Jakou šel průměrnou rychlostí? s = 9 km t = 1h 30 min =1 h+30:60 h=1,5 h v = ? km/h v = s : t v = 9 : 1,5 km/h v = 6 km/h Turista šel průměrnou rychlostí 6 km/h.

4. Automobil ujel dráhu 157,5 km za 2 h 15 min 4. Automobil ujel dráhu 157,5 km za 2 h 15 min. Jakou průměrnou rychlostí jel? s = 157,5 km t = 2h 15 min =2 h+15:60 h=2,25 h v = ? km/h v = s : t v = 157,5 : 2,25 km/h v = 70 km/h Automobil jel průměrnou rychlostí 70 km/h.

5. Gepard se pohybuje rychlostí 120 km/h, gazela rychlostí 25 m/s 5. Gepard se pohybuje rychlostí 120 km/h, gazela rychlostí 25 m/s. Je gepard rychlejší než gazela? Abychom mohli rychlosti porovnávat, musí být uvedeny ve stejných jednotkách. Rychlost geparda převedeme na základní jednotku rychlosti m/s. 120 km/h = 120 : 3,6 m/s = 33,3 m/s > 25 m/s Gepard je rychlejší než gazela.

6. Na školním hřišti uběhl žák dráhu 60 m za 9,5 s 6. Na školním hřišti uběhl žák dráhu 60 m za 9,5 s. Jaká byla průměrná rychlost jeho běhu? s = 60 m t = 9,5 s v = ? km/h v = s : t v = 60 : 9,5 m/s v = 6,3 m/s = 22,7 km/h Žák běžel průměrnou rychlostí 22,7 km/h.

7. Jaká je rychlost světla, když za 0,01 s urazí vzdálenost 3 000 km? s = 3 000 km t = 0,01 s v = ? km/s v = s : t v = 3 000 : 0,01 km/s v = 300 000 km/s Rychlost světla je 300 000 km/s.

8. Autobus z Prahy do Písku jede 1 h 30 min. Ujede dráhu 105 km 8. Autobus z Prahy do Písku jede 1 h 30 min. Ujede dráhu 105 km. Vypočítej průměrnou rychlost. s = 105 km t = 1h 30 min = 1,5 h v = ? km/h v = s : t v = 105 : 1,5 km/h v = 70 km/h Autobus jel rychlostí 70 km/h.

9. Rorýs letí rychlostí 300 km/h, vlaštovka 67 m/s 9. Rorýs letí rychlostí 300 km/h, vlaštovka 67 m/s. Je rorýs rychlejší než vlaštovka? Abychom mohli rychlosti porovnávat, musí být uvedeny ve stejných jednotkách. Rychlost rorýse převedeme na základní jednotku rychlosti m/s. 300 km/h = 300 : 3,6 m/s = 83,3 m/s > 67 m/s Rorýs je rychlejší než vlaštovka.

den h min s km m dm cm mm Jednotky času : 24 : 60 : 60 . 24 . 60 . 60 Jednotky délky : 10 : 10 : 10 : 1 000 km m dm cm mm . 1 000 . 10 . 10 . 10 zpět

Zdroje: Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5.Fyzika pro 7.ročník; nakl. Prometheus