Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastní hodnocení školy
Advertisements

Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Vítejte v Církevní základní škole a mateřské škole Přemysla Pittra.
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Výstupy z Úvodního semináře
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Reforma financování regionálního školství
Místní akční skupina Rakovnicko
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/ Potřeba investic do základních a mateřských škol ,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Co je EUROGYM 2016? celoevropská sportovně – společenská akce s téměř dvacetiletou tradicí, desátý ročník proběhne od 18. do 24. července 2016 v Českých.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Analýza sociálně vyloučených lokalit v ČR Tisková konference.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
Šachy do škol 2016/17.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Prahy a Středočeského kraje
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
1. setkání PS mateřské školy Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Hotel Grand Čáslav, 7. 3.
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Aktuální informace o projektu
Motivace Technika Obavy Spolupráce 3D Stroje
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Vítejte na třetí místní konferenci
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Vítejte na třetí místní konferenci
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
J a k REALIZUJEME MAP II NA ŘÍČANSKU ? Linda Kůstková.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci 11. 4. 2017, Praha

Mgr. Kateřina Valachová Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Laskavou podporu a záštitu poskytla Mgr. Kateřina Valachová ministryně školství, mládeže a tělovýchovy

Ing. Jaroslava Pokorná Jermanová Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Laskavou podporu a záštitu poskytla Ing. Jaroslava Pokorná Jermanová hejtmanka Středočeského kraje

Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Laskavou podporu a záštitu poskytla RNDr. Jana Plamínková radní Hl. města Praha

radní Středočeského kraje Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Laskavou podporu a záštitu poskytl Ing. Věslav Michalik, CSc. radní Středočeského kraje

Za laskavou podporu a záštitu Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Za laskavou podporu a záštitu DĚKUJEME

Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci 11. 4. 2017, Praha Miloš Navrátil

Blok I.: Budou školy bez učitelů? Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Blok I.: Budou školy bez učitelů? Co můžeme a budeme dělat, abychom měli dostatek pedagogů?

Trocha statistiky nikoho nezabije. A není to nuda Na území pražského prstence máme celkem více jak 3.200 učitelů a učitelek. V mateřských školách máme cca 1.000 pedagogů. Na prvním stupni základních škol máme cca 1.200 pedagogů. Na druhém stupni základních škol máme cca 1.000 kantorů.

Trocha statistiky nikoho nezabije. A není to nuda Asistenti – 291 Speciální pedagogové (při školách) – 21 Psychologové (při školách) – 17 Výchovní poradci – 92

Trocha statistiky nikoho nezabije. A není to nuda Zdroj dat: Anketa 4/2017, 106 respondentů, jen ¼ všech škol kolem Prahy Na území pražského prstence v současnosti hledáme 214 pedagogů (2015-2017 to bylo 465 pedagogů) To je 6,5 % z celkového počtu učitelů v pražském prstenci Je to málo, nebo hodně? Jak dlouho trvá, než učitele najdeme? Nejčastěji se je podaří najít za 3 až 6 měsíců! Jsou případy, kdy funkci ředitele mateřské školy několik měsíců zastával starosta obce

Co na to sami ředitelé a učitelé? A bude hůř? Mnoho let /10/ nemáme aprobovaného fyzikáře, velké problémy jsou s VV a HV. Absolventi přicházejí s velkými metodickými a didaktickými nedostatky. Budoucí mladí učitelé se už dopředu bojí rodičů! Katastrofální stav mužů ve sboru - kdo z mužů učí, pak je na soukromých školách. Pedagogický sbor stárne – u nás průměrný věk 47 let!

Co na to sami ředitelé a učitelé? A bude hůř? Je hezké mít „aspoň nějaké lidi“, ale buď nejsou odborníci, nebo nemám finance na jejich zaplacení. Představy o snižování počtu žáků v souvislosti s inkluzí jsou nenaplnitelné - není místo ve třídě ani učitelé. Přibývá dětí a nepřibývají úměrně s tím byty dostupné pro učitele. Nabízí se "pedagogové" bez požadovaného vzdělání. Brzy buď padnu vyčerpáním, nebo dám výpověď, protože vyhořím. Obávám se, že bude hůř!

SWOT analýza 2017 – nedostatek pedagogů Silné stránky Slabé stránky Atraktivní území a produktivní populace Blízkost Prahy Nová komunikace mezi krajem, ORP, obcemi a zapojenými institucemi Horší dopravní infrastruktura mimo páteřní trasy Ohodnocení pedagogů kolem Prahy hluboko pod průměrnou mzdou v regionu (alarmující u asistentů) Příležitosti Hrozby Dosah universit Snaha narovnat ohodnocení učitelů Snaha o podporu jejich karierního rozvoje Spolupráce mezi krajem a obcemi Blízkost Prahy - přetahování učitelů místo spolupráce mezi školami, přetahovánío učitele s Prahou Mnoho jiných pracovních příležitostí Nároky na požadované vzdělání pro odborníky - nepedagogy

Budou školy bez učitelů? Kde je tedy zakopán pes? Na základě praxe, zkušeností a reálných podmínek se před nás klade hned celá řada otázek, na které musíme najít odpovědi

Budou školy bez učitelů? Kde je tedy zakopán pes? Proč nám absolventi odcházejí mimo obor učitelství? Proč nám odcházejí učitelé? Co by je udrželo zůstat? Jsou to jen peníze, nebo i jiné výhody? Jak jinak motivovat a hlavě - KDO? Stát? MŠMT? Zřizovatel? Ředitel?

Budou školy bez učitelů? Kde je tedy zakopán pes? Jaká je role rodičů a dětí? A jaká je role a vliv celé společnosti? Co se musí změnit, abychom měli učitelů, a to dobrých učitelů, dost? Pomůže nám nový kariérní řád? Jak? Kdy budou jeho reálné dopady ve školách znát?

Děkujeme za pozornost a těšíme se na diskusi Budou školy bez učitelů? Kde je, ten zakopán pes? Děkujeme za pozornost a těšíme se na diskusi

Blok I.: Budou školy bez učitelů? Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000112 Blok I.: Budou školy bez učitelů? Co můžeme a budeme dělat, abychom měli dostatek pedagogů?