Dětský klub Malý drak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
Studentské aktivity ZSF JU 2010/2011 Anna Staníková místopředsedkyně AS ZSF JU místopředsedkyně SR JU studentka 3 RPBP.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Kritické poznámky k novele Zákona o sociálně právní ochraně a dopadech v praxi MUDr.F.Schneiberg Společnost sociální pediatrie ČLS JEP Poslanecká sněmovna.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Centrum na podporu integrace cizinců
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Bojíte se francouzštiny?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Název projektu: Moderní škola
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Děti jsou naše budoucnost
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Burza škol 2018 Ing. Vladimíra Vitoslavská
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Spolupráce s rodiči a komunitou
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Hledání biologických kořenů Mikulov, Mgr
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Strategické řízení a plánování
Seznámení s Elrond z.ú..
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Život bez střeva , Praha.
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Dětský klub Malý drak

Vznik klubu při MŠ Dráček Bayerova MŠ a dětská skupina vznikla před 5 lety Multikulturní třída Jsi cizinec, co se musí co nejrychleji naučit česky X jsi dítě, které potřebuje pomoc Jsi cizinec, který je odpovědný, informovaný a zorientovaný v ČR X jsi nejistý rodič v cizím prostředí NAŠE PRVNÍ DOBROVOLNÉ AKTIVITY Překlady vzkazů od třídních učitelů, překlady informací ze ZŠ: školní řád, zajištění obědů, družina,školní akce, výlety, kroužky Úkoly v češtině, matematice atd., asistence na třídních schůzkách, setkáních/tlumočení s výchovným poradcem, řediteli a třídními učiteli, Doprovod a tlumočení v PPP u lékaře atd.

Potřeby dětí cizinců Starý dobrý Maslow a jeho pyramida / motivace fyziologické potřeby potřeba bezpečí potřeba sounáležitosti potřeba uznání kognitivní potřeby estetické potřeby potřeba seberealizace / vnitřní motivace Úmluva o právech dítěte

Potřeby rodičů těchto dětí Znát lépe prostředí Zvládat český jazyk na komunikační úrovni Navázat kontakty Poznat zvyklosti Znát české zákony Znát různé možnosti zapojení se do aktivit Vědět, jaká mají práva a povinnosti Vědět, kde hledat podpůrné programy Znát, systém odpoledních aktivit

Potřeby školy a učitelů Dobrá komunikace s rodiči žáka Dobře informovaný rodič Znalost rodinného a kulturního zázemí jednotlivých dětí Diagnostika poruch učení dětí Zjištění stylu učení jednotlivých dětí Zjištění, jak dlouho má v plánu rodina být v ČR Motivovaný aktivní žák mluvící a rozumějící česky Rozumím česky-mluvím česky- umím se učit v českém jazyce-umím se prezentovat v českém jazyce nebo umím prezentovat, co jsem se naučil na úrovni A1- C2.

PROBLÉMY,které vnímáme jako zásadní Děti cizinci soustředění v jedné škole Diagnostika specifických poruch učení dětí cizinců velmi složitá (není jazyková vybavenost psychologů, neexistuje mnoho „culture free“ testů) Inkluze a integrace ve všech školách Rodiče cizinci se neintegrují, vytváří komunity, nemluví česky, pracují ve firmách, kde český jazyk vůbec nepoužívají Informační jazyk ve školách je čeština (příklady – dochází k nepochopení a nedorozuměním ) Jazyková vybavenost učitelů – rodiče nerozumí Děti cizinci nenavštěvují jiné odpolední kroužky než doučování z českého jazyka, tráví odpoledne v domácím prostředí – komunita Učebnice ve škole jsou psány velmi složitou češtinou (Fraus)

Učení je zábava, hra je učení Tematické programy v družinách (velký počet dětí) Odpolední kroužky v českém prostředí Odpolední kluby děti cizinci s českými dětmi Odpolední, celodenní nebo víkendové akce pro rodiče s dětmi v rámci školy, nebo jiné organizace

Odpolední klub Malý drak

DĚKUJI ZA POZORNOST MgA. Kateřina Kelarová Dětský klub Malý drak Bayerova 25 www.standardisland.eu