Návykové látky Název projektu: OP VK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití halogenidů II TÉMATICKÝ CELEK:
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Halucinogen Halucinogeny jsou skupina psychoaktivních drog dělící se do tří kategorií, na psychedelika, disociační drogy a delirogeny. Alternativním názvem.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Změny skupenství látky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název prezentace (DUMu):
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
VY_32_INOVACE_Slo_II_01 Anorganické názvosloví úvod ppt.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pravopis předpon a přípon
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Dynamika průběhu závislosti
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Slo_II_03 Oxidy 1 ppt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Občanská nauka Sociálně patologické jevy V. ; VY_32_INOVACE_D2_19
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Práva a povinnosti členů rodiny
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Návykové látky Alkohol
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Návykové látky Název projektu: OP VK 1.4.72038519 VY_32_INOVACE_Luk_III_04 Návykové látky Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Karolína Lukešová

Návykové látky Drogy

Historie V dávných dobách žili lidé v souladu s přírodou-živili se sběrem bobulí, kořínky, učili se poznávat, zda jsou jedlé či jedovaté Postupně zjistili, že rostliny mají i různé účinky – způsobují veselost, únavu, nespavost Některé tlumí bolest, léčí => používali je na výrobu léků, ale některé dokáží také vzít život

Historie Některé rostliny se používaly při slavnostních rituálech i v magii Většina drog vznikla tak, že lidé začali zneužívat léčiva, protože krátkodobě vyvolávala euforii Pojmenování droga vzniklo přeměnou arabského slova „durana“ = léčivo

Drogy Jsou látky, které mění naše prožívání = působí na náš tělesný i duševní stav a mohou způsobit závislost Závislost - psychický někdy i fyzický stav charakterizovaný změnami chování a dalšími reakcemi, které vždy zahrnují nutkání užívat drogu opakovaně Drogy jsou užívány pro jejich psychické účinky a proto, aby člověk zabránil vzniku nepříjemných stavů vznikajících při nepřítomnosti drogy v organismu.

Kritéria závislosti na drogách Látka je užívána déle a ve větším množství, než uživatel chtěl Přestat látku užívat jde jen velmi těžko nebo vůbec Látka je užívána několikrát denně, aby se dosáhlo žádoucích účinků Člověk změní kvůli látce i své zvyky Látku užívá i přesto, že zná její škodlivé účinky Při přerušení užívání vznikají abstinenční příznaky Aby člověk tyto příznaky překonal, vrátí se znovu k této látce

Zápis do sešitu Většina drog vznikla tak, že lidé začali zneužívat léčiva, protože krátkodobě vyvolávala euforii Drogy jsou látky, které mění naše prožívání = působí na náš tělesný i duševní stav a mohou způsobit závislost Závislost - psychický někdy i fyzický stav charakterizovaný změnami chování a dalšími reakcemi, které vždy zahrnují nutkání užívat drogu opakovaně

Použité zdroje Janošková, D. a kol.: Občanská výchova, rodinná výchova-učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Fraus.Plzeň, 2004. ISBN 80-7238- 325-6. Marádová, E.: Rodinná výchova-Zdravý životní styl I. Praha, Fortuna 1999. ISBN80- 7168-513-5

Anotace Datum vytvoření: 16. ledna 2012 Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: osmý Anotace: Po ověření prezentace budou žáci znát původ návykových látek, co je závislost a jak poznat, co je droga.