Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

studijní materiál HS ČR Krušné hory, okrsek Bouřňák MUDr. Machold Petr
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM13560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Milena Široká Projekt: Přiblížení se přírodě Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Předmět: Přírodověda Věková skupina: 5.třída Vytvořeno a.
Oxid uhelnatý Bc. Eliška Borůvková, 1. OVZN
Made with OpenOffice.org 1 MUDr. L.Dadák ARK, FN u.sv.Anny Poruchy vědomí, křečové stavy.
PORUCHY VĚDOMÍ Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.4 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Bezvědomí DUM – výkladový Předmět: TVZ Ročník: 4. r. (6leté),
První pomoc Šok - šokové stavy Výukový text
První pomoc při poranění elektrickým proudem
PRVNÍ POMOC postup u akutní příhody 07
PRVNÍ POMOC PORUCHY VĚDOMÍ 13
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. šok.
ÚRAZY TEPLEM A CHLADEM Mgr. Jana Volemanová.
Ztráta funkce distribuce kyslíku a živin ke tkáním.
ŠOK.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Otřes mozku, úrazy lebky, ...
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
KRVÁCENÍ.
Bezvědomí Ošetřovatelská péče.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Poranění dutiny břišní. Příčiny: přímé násilí působení dynamických sil – vliv setrvačnosti (poranění nebo odtržení břišních orgánů vlivem náhlé ztráty.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úrazy hlavy, krku, páteře a pánve
Traumatické poranění mozku
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ÚRAZ ELEKTRICKÝM VÝBOJEM A ELEKTRICKÝM PROUDEM. NÍZKÉ NAPĚTÍ DO 1000 V VYPNOUT PROUD,VYPNOUT PROUD, PŘERUŠIT STYK S VODIČEM,PŘERUŠIT STYK S VODIČEM, ZAJISTIT.
Bezvědomí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_PPM14260NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní životní funkce vědomí
8. První pomoc -TEPELNÁ PORANĚNÍ Mgr
12. První pomoc -poranění páteře Kubíková, Zuchová a kol. 2008
10. První pomoc - neúrazové stavy
Poranění páteře pro výukové účely zpracovala Mgr
2. První pomoc – bezvědomí
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Poruchy vědomí. Vědomí stav, kdy je člověk schopen správně vnímat sebe a své okolí a správně reagovat na podněty vnějšího i vnitřního prostředí kontinuální.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo12 Označení materiálu evo12_resuscitace.pptx Název školy Gymnázium Kladno.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ První pomoc při úrazu el.proudem
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Neodkladná resuscitace
Vyšetření v PP.
Mdloba, kolaps, poleptání
Vondráčková,Hrabáková.  Je aktivní stav lidské psychiky kdy se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě.
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Bezvědomí Andrea Ječmenová 2012

Vědomí je aktivní stav lidské psychiky, vyjadřuje vztah jednoty a souvislosti vlastní osoby s okolním světem. V praxi to znamená, že se orientujeme v čase, prostoru, situaci a ve vlastní osobě. Vnímáme podněty z okolí, přiměřeně na ně reagujeme, spolupracujeme s okolím a komunikujeme. Příčiny : poranění nebo choroby mozku, poruchy krevního zásobení mozku, akutní otravy, nedostatek kyslíku v krvi, selhání základních životních funkcí, metabolické poruchy, tepelné vlivy

Kvalitativní poruchy vědomí Příznaky : dezorientace, neklid, úzkost, nesouvislý hovor, poruchy v přijímání podnětů, změny v chování postiženého S postiženým jednáme klidně, nedopustíme, aby se poranil nebo ohrozil své okolí, přivoláme adekvátní pomoc. Obluzené vědomí je vědomí zasažené co do obsahu

Kvantitativní poruchy vědomí Jde o zastřené vědomí, čím více se oslabuje celý organismus, tím rychleji se prohlubuje porucha vědomí

Stupně bezvědomí Somnolence – zvýšená ospalost, polospánek, postižený usíná vsedě, reaguje na slovo, jemný dotyk, odpověď je přiléhavá a opět usíná Sopor – pevný, hluboký spánek, postižený nereaguje na běžné podněty, ale pouze na silnější podnět – odpověď je pouze motorická, slovní chybí Kóma – hluboké bezvědomí, postižený v pasivní poloze, tělo je bezvládné, reakce zornic na osvit negativní, selhávání životních funkcí, záchvaty křečí PP : Zjistíme zda jsou zachované životní funkce Postiženého vyšetříme, hledáme známky poranění Provádíme protišoková opatření Při selhání životních funkcí, zahájíme resuscitaci s soustavně kontrolujeme fyziologické Funkce Neprodleně zajistíme příjezd ZZS

Kontrolní otázky Co je bezvědomí a jak ho poznáte Jaké znáte kvalitativní poruchy vědomí Jaké znáte stupně kvantitativního porušení vědomí

Použité zdroje Mgr. Monika Beránková, Anna Fleková, Mgr. Blanka Holzhauserová, První pomoc pro střední zdravotnické školy : Praha Informatorium spol. s.r.o. 2002, ISBN 80-86073-99-8 NEZNÁMÝ. E-besedy.cz [online]. [cit. 5.4.2013]. Dostupný na WWW: http://www.e-besedy.cz/zdravoveda/poruchy- vedomi.html NEZNÁMÝ. di­abetesdiabetic­diet [online]. [cit. 16.3.2014]. Dostupný na WWW: http://www.di­abetesdiabetic­diet.com