Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Advertisements

Umělecké směry 19. století
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Rozvoj klíčových kompetencí
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Baroko.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Doba Charakteristika Znaky
Itálie Francie Španělsko
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Barokní umění.
OPTICKÉ KLAMY.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko sochařství.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
17. a první polovina 18. století
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Výtvarné umění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Nizozemské malířství 17. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sochařství Giotto – Andrea Pisano, Sochař při práci, reliéfní výzdoba kampanily dómu ve Florencii, po 1334.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko ve Španělsku a Anglii
Klasicismus Empír.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Kulturní dějiny Mgr. Ondřej Kunc.  přesun centra do Prahy  Rudolf II. = sběratel umění  na dvoře umělci, filozofové, vědci, myslitelé 
KUBISMUS.
IMPRESIONISMUS.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Výtvarná výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_10_baroko Autor Křivonosková Kateřina.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko ppt č. 1 – prezentace k PL č. 7 Ve znamení barokní teorie.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Česká společnost
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Radikálně barokní architektura
Zrak a optické klamy.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny, 2. + 3. ročník 21. 9. 2011 Mgr. Ondřej Kunc Baroko I.

italské malířství baroko v malířství dříve než v sochařství a architektuře velkorozměrová plátna tmavý podklad, postupně vysvětlován zvýšení kontrastu světla a stínu

Caravaggio 1571-1610 zakladatel barokního realismu pouliční výtržník, člen několika tlup vězněn pro výtržnost, souboje, pamflety 1606 – úprk (Janov, Neapol, Malta) témata: zátiší, prostí lidé z ulice, církevní Chlapec s košíkem ovoce

Chlapec s košíkem ovoce

Košík s ovocem

Caravaggio

Caravaggio syrový realismus způsob osvětlení: imaginární reflektorické světlo na postavy shora paralelně s plochou obrazu pozadí v temné cloně (tenebrismus)