NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Ohniska konfliktů TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asie Rozloha: 44, km2 Největší země: Rusko
Advertisements

Válka ve Vietnamu.
HLAVNÍ OHNISKA NAPĚTÍ VE SVĚTĚ
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
OHNISKA NEKLIDU V SOUČASNÉM SVĚTĚ
Izrael židovsko – arabský konflikt
TERORISMUS.
Svět v 60. letech Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vznik státu Izrael.
Vývoj politické mapy světa
Arabsko – izraelský konflikt 1. část
První svĚtová válka.
Starověká Palestina.
Arabsko-izraelský konflikt
IZRAEL Prezentace do předmětu: Mezinárodní vztahy Autor: Bc
Terorismus.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Z_095_stupeň rozvoje států světa _ohniska neklidu v současném světě
Ohniska neklidu v současném světě
Pákistán (Islámská republika Pákistán)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
I. světová válka – konec války
JZ Asie Zahrnuje oblast Malé Asie, Arabského poloo., kolem Perského zálivu mezi Středozemním, Černým mořem a Indickým oc. Arabský štít, který tvoří nejstarší.
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
 U Středozemní ho moře  Jihozápad – Egypt  Jih, východ a sever – Izrael  Rozloha 362 km 2.
Nováčková Kateřina, Nováčková Dominika C2A
Suezská krize Jan Wolf, Ov/Vv, IV. r..
Turecko Eliška Novotná.
Rozšíření Islámu v dnešní době
Kašmír Bc. Kamila Němcová.
První fáze dekolonizace
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA
Bc. Weberová Kristýna, PALESTINSKÁ SAMOSPRÁVASTÁT IZRAEL  Hlavní město: vedení Palestinské samosprávy sídlí v Ramalláhu (arab. Rám Alláh),
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
MIGRACE.
1.Bývalá Jugoslávie 2.Kypr 3.Izrael 4.Blízký Východ (Írán, Írák, Afghánistán) 5.Srí Lanka OHNISKA KONFLIKTŮ VE SVĚTĚ.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Státy světa podle politického systému a politické.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
 Terorismus je hrubé zastrašování politických odpůrců hrozbou síly a užití různých forem násilí. Vedle individuálního terorismu existuje terorismus.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihozápadní Asie ropa islám Izrael.
Konflikty ve světě. Balkán ETA ve Španělsku Separatismus v Belgii Liga Severu v Itálii Severní Irsko (Kypr)
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Nové státy na mapě světa TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světový trh a mezinárodní obchod TÉMATICKÝ.
První arabsko-izraelská válka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Název Ohniska politických, národnostních a náboženských konfliktů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Hutní a strojírenský průmysl TÉMATICKÝ.
OHNISKA NAPĚTÍ A KONFLIKTŮ VE SVĚTĚ 2.POLOVINY 20.STOLETÍ
První světová válka. Vznik československého státu.
Izrael Izra – el = bůh Izra – kmen
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Služby obyvatelstvu TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle správního členění TÉMATICKÝ.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Kolonialismus.
První světová válka 8. třída.
První světová válka 8. třída.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
OHNISKA NEKLIDU V SOUČASNÉM SVĚTĚ
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Ohniska konfliktů TÉMATICKÝ CELEK: Společenské a hos. prostředí ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882

Ohniska konfliktů

Konflikt = spor Spory mohou být: politické náboženské národnostní

Konflikty jsou: doprovázené účastí a střetem vojenských sil minimálně jednoho státu takovýto střet si musí vyžádat minimálně 1000 lidských obětí v minulém roce se ve světě odehrávalo neuvěřitelných 40 konfliktů dlouhodobějšího rázu, do nichž se zapojilo celkem 35 států k nejvíce postiženým kontinentům patří Asie

IZRAELSKO - PALESTINSKÝ KONFLIKT: Území dnešního Izraele bylo ve 12. století osídleno židovskými kmeny, kteří byli vyhnání Na konci 19. století byla Palestina součástí Osmanské říše a většinu obyvatelstva tvořili Arabové, tedy muslimové Po první světové válce Malá Asie stále patřila Velké Britanii, která Židům slíbila pomoc V roce 1956 se Izrael připojil k Velké Británii a Francii ve válce proti Egyptu a obsadil téměř celý Sinajský poloostrov Hlavním nepřítelem pro Izraelce byl Egypt Izrael věděl, že není schopen čelit takové přesile a zahájil tento konflikt náhlým náletem na egyptská letiště a obsadil území GAZY, Sinajský poloostrov a západní břeh Jordánu Od podzimu 2000 do podzimu 2001 bylo zabito více než 800 lidí Většina z nich byli Palestinci Situace se ani dnes neuklidnila a mírová jednání jsou „na bodu mrazu“

KAŠMÍR: Indie a Pákistán jako dva samostatné státy, vznikly v roce 1947 Mezi nimi zbyl Kašmír, malé knížectví, které chtělo vytvářet samostatný stát To se ale nestalo a byla nutnost se připojit k jednomu ze sousedních států. Hinduistický maharádža byl pro spojení s Indii, ale muslimské obyvatelstvo vyjádřilo přání připojit se k Pákistánu Nakonec bylo toto území připojeno k Indii . Nyní je Kašmír rozdělen mezi Indii (2/3) a Pákistán (1/3). V rámci tohoto konfliktu vypuklo již několik lokálních válek

KAŠMÍR

AFGHÁNISTÁN: Válka začala před 12 lety Cílem USA a jejich spojenců bylo po teroristických útocích 11.10.2001 zlikvidovat Al – Káidu a svrhnout TALIBAN Taliban: nábožensko – politická skupina, která vládne na většině území Afghánistánu Al – Káida: islámská organizace, která má na svědomí řadu atentátů a únosů v celém světě Konec bojů v Afghánistánu je v nedohlednu

IRÁK: Válka je označována za „Druhou válku v Zálivu“ Došlo ke svržení diktátora Saddáma Husajna vojsky USA Došlo k rozpoutání i občanské války mezi šiity a sunnity

Další konflikty: Afrika: války kvůli nerostným surovinám, etniku, … Nigérie – zaostalý sever a vyspělý jih, Angola – občanské války, Senegal Rwanda a Burundi – občanská válka mezi dvěma kmeny, Konžská demokratická republika Súdán – boj mezi muslimským severem a křesťanským jihem = vznik nového státu

Důsledky ozbrojených konfliktů: lidské oběti z řad civilistů vojáci mladší 18-ti let mučení, nezákonné popravy, mizení lidí, nelidské podmínky ve vězení, věznění z politických důvodů, omezování svobody projevu a zastrašování novinářů zvýšil se počet uprchlíků škody na životním prostředí

Použitá literatura CHALUPA Petr – DEMEK Jaromír – RUX Jaromír. Zeměpis pro 8. a 9. ročník základní školy – Lidé žijí a hospodaří na Zemi. 1. vydání. Praha: SPN, 2003.64s. ISBN 80-7235-004-8 http://www.mundo.cz/sites/default/files/images/izrael-mapa_0.preview.jpg http://www.jachcinaplaz.cz/upload/gallery/plaz_666_izrael-letecky6.jpg http://www.izraelapalestina.cz/wp-content/uploads/NetzahYehudafield.jpg wikipedia.org/wiki/Džammú_a_Kašmír http://casodej.cz/OBR/mapa-aff.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Children_with_carrots_afghanist an.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Talking_to_village_elders,_Zabul,_Afghanista n.jpg http://previous.presstv.ir/photo/20121016/z.hashemi20121016150041880.jpg http://www.lonelyplanet.com/maps/middle-east/iraq/map_of_iraq.jpg http://www.lekari-bez-hranic.cz/cz/img/articles/2012/irak/MSF126964.jpg http://www.45enord.ca/wp-content/uploads/2013/01/130117-irak-soldat-explosion- attentat.jpg http://liskoadventures.files.wordpress.com/2010/05/niger-1.gif?w=640 http://www.theage.com.au/ffximage/2005/07/22/niger_wideweb__430x312,1.jpg http://www.globaleducation.edu.au/verve/_resources/235.4_CP_NigerHQ.jpg

http://www. theepochtimes http://www.theepochtimes.com/n2/images/stories/large/2010/04/08/53365004- Niger_Drought.jpg