Autor: Mgr. Irena Pohořalá

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Advertisements

Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_13_01_ba nka, bankomat Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Bc. Martina Chlumová Název:VY_32_INOVACE_ 01_HLINÍK Téma: Kovy.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_10_Kostra dolní
Početní operace v oboru přirozených čísel
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název: VY_32_INOVACE_07_PTÁCI III.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_14_Krevní oběh
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Sčítání desetinných čísel
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Procvičení a upevnění učiva
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Maruše Žofková Název: Slabiky s hláskou B Téma: Hláska B
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Digitální učební materiál
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_149_M1
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Předpony s-, z-, vz- Český jazyk 4. a 5. ročník.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
20.1 Malá násobilka - násobení
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název: VY_32_INOVACE_1B_20_ODČÍTÁNÍ DVOJCIFERNÝCH ČÍSEL II. Téma: Odčítání dvojciferných čísel II. Datum tvorby: listopad 2012 Číslo projektu: OP VK 1.4 70839921

Anotace: Prezentace je určena k osvojení a procvičování odčítání dvojciferných čísel Prezentace je určena žákům 4.ročníku ZŠ praktické Snímky č. 3 – č. 5 slouží k osvojení principu odčítání dvojciferných čísel Snímky č. 4 a č. 5 – žáci používají pero na interaktivní tabuli , kterým vyznačují příklad ve čtvercové síti a následně počítají Snímek č. 6 – interaktivním perem žáci přiřazují správný výsledek k příkladu Snímek č. 7 – žáci porovnávají výsledky a interaktivním perem doplňují Snímek č. 8 – žáci perem a interaktivní tabuli doplňují chybějící čísla Snímky č. 9 a č. 10 – žáci procvičují odčítání formou slovních úloh, pracují interaktivním perem Snímky č. 11-č.20 –žáci odčítání procvičují formou testu Snímek č. 23 – přepis příkladů do sešitu Snímky č. 24-č. 30 řešení Druh učebního materiálu: prezentace Stupeň a typ vzdělání: 1. stupeň, 2 období pro žáky s LMP Cílová skupina: 10 let

56 – 35 = 2 1 odečteme 6 a 5 – výsledek napíšeme za = (na místo jednotek) odečteme 5 a 3 - výsledek napíšeme za = (na místo desítek)

Příklad vyznač ve čtvercové síti, potom ho vypočítej 65 – 32=

Příklad vyznač ve čtvercové síti, potom ho vypočítej 38 – 16 =

Přiřaď správný výsledek k příkladu. 54 – 23 = 13 83 – 51 = 24 39 – 26 = 25 69 – 44 = 31 98 – 74 = 32 79 – 38 = 22 45 – 21 = 56 34 – 12 = 41 98 – 42 = 43 56 – 13 = 24

Výsledky porovnej. 54 – 23 13 83 – 51 24 39 – 26 25 69 – 44 31 98 – 74 32 79 – 38 22 45 – 21 56 34 – 12 41 98 – 42 43 56 – 13 34

Doplň vhodná čísla. 86 – = 65 38 – = 22 75 – = 43 46 – = 24 54 – = 31 95 – = 44 37 – = 22 72 – = 11 68 – = 33 43 – = 22

Vypočítej slovní úlohu. Milan měl našetřeno 97 korun, za 43 korun si koupil knihu. Kolik korun Milanovi zůstalo? Výpočet: Odpověď: Milanovi zůstalo __ korun.

Vypočítej slovní úlohu. Zahradník vysázel 48 okrasných keřů, okrasných růží vysázel o 25 méně. Kolik vysázel okrasných růží? Výpočet: Odpověď: Zahradník vysázel __ růží.

Které auto si závodník vybere? Vypočítej příklad a budeš znát odpověď. 18 16 59-45 15 14

33 32 82-51 31 13

57 58 78-21 55 56

63 26 94-32 61 62

32 23 37-14 25 24

25 36 69-34 35 34

28 21 87-56 23 24

13 23 56-43 15 14

23 24 49-27 25 22

23 13 25-12 15 14

Ne, ne zkus to znovu.

Výborně, jde ti to.

Procvičené příklady přepiš do sešitu a vypočítej ještě jednou. 59 – 45 82 – 51 78 – 21 94 – 32 37 – 14 69 – 34 87 – 56 56 – 43 49 – 27 25 – 12

ŘEŠENÍ:Příklad vyznač ve čtvercové síti, potom ho vypočítej 65 – 32= 33

Příklad vyznač ve čtvercové síti, potom ho vypočítej 38 – 16 = 22

Přiřaď správný výsledek k příkladu. 54 – 23 = 13 83 – 51 = 24 39 – 26 = 25 69 – 44 = 31 98 – 74 = 32 79 – 38 = 22 45 – 21 = 56 34 – 12 = 41 98 – 42 = 43 56 – 13 = 24

Výsledky porovnej. 54 – 23 > 13 83 – 51 > 24 39 – 26 < 25 69 – 44 < 31 98 – 74 < 32 79 – 38 > 22 45 – 21 < 56 34 – 12 < 41 98 – 42 > 43 56 – 13 > 34

Doplň vhodná čísla. 86 – 21 = 65 38 – 16 = 22 75 – 32 = 43 46 – 22 = 24 54 – 23 = 31 95 – 51 = 44 37 – 15 = 22 72 – 61 = 11 68 – 35 = 33 43 – 21 = 22

Vypočítej slovní úlohu. Milan měl našetřeno 97 korun, za 43 korun si koupil knihu. Kolik korun Milanovi zůstalo? Výpočet: 97 – 43 = 54 Odpověď: Milanovi zůstalo 54 korun.

Vypočítej slovní úlohu. Zahradník vysázel 48 okrasných keřů, okrasných růží vysázel o 25 méně. Kolik vysázel okrasných růží? Výpočet: 48 – 25 = 23 Odpověď: Zahradník vysázel 23 růží.

Zdroje: Galerie Microsoft Office Klipart