VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Práce s mapou – určování azimutu
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Matematika a její aplikace
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Autor: Petr Kinšt; Základní škola Školní, Chomutov 2009
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Nakresli topografickou značku 4 VY_32_INOVACE_11 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Měřítko plánu a mapy.
MAPY.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vzdělávací obor: Zeměpis Třída:VI. A Vyučující: Mgr
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
DRUHY MAP.
Člověk a příroda Zeměpis Praktický zeměpis Měřítka map VY_32_INOVACE_01 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_10_07_Česká republika – města a oblasti.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_05_07_kraje.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_14_07_Česká republika – přírodní podmínky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
VY_32_INOVACE_12_07_Česká republika - vodstvo
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_11_01_svaly. POPIS č.4 - na tomto snímku je základní výklad ke svalům, vhodné pro výklad učitele č.5 - na tomto snímku.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno:
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_17_16_internetový vyhledávač.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_02_07_Česká Lípa.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_03_01_dotyk.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Podobnost co už dovedeme
VY_32_INOVACE_18_07_hora Říp – praotec Čech
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
VY_52_INOVACE_08_01_opěrná a pohybová soustava
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_08_07_hlavní město - památky.
VY_52_INOVACE_23_01_hygiena vylučovací soustavy
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_09
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
VY_32_INOVACE_13_13_numerace do
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy

Popis č.1- na tomto snímku jsou zapsána měřítka map, vhodné pro výklad učitele č.2- na tomto snímku jsou vyobrazeny různé druhy map a názvy map, slova jsou jednotlivě pohyblivá, úkolem žáků je přiřadit jednotlivé názvy k danému druhu mapy č.3- na tomto snímku jsou vyobrazeny se svými měřítky, aby žáci viděli rozdíl velikosti měřítka a jsou uvedeny příklady k těmto měřítkům, vhodné pro výklad učitele č.4- na tomto snímku je vyobrazena se svým měřítkem, aby žáci viděli rozdíl velikosti měřítka a jsou uvedeny příklady k těmto měřítkům, vhodné pro výklad učitele č.5- na tomto snímku je vyobrazena hranice České republiky, úkolem žáků je překreslit hranice mapy České republiky do prázdného okénka č.6- na tomto snímku jsou zapsány věty a jednotlivá slova volně se pohybující a úkolem žáků je, přečíst danou větu a vhodné doplňující slovo do této věty přesunout

popis č.7- na tomto snímku je vyobrazena mapa a plán, úkolem žáků je na dané řádky zapsat rozdíly mezi mapou a plánem po výkladu učitele č.8- na tomto snímku jsou vyobrazeny mapové značky, každá značka je volně se pohybující, lze přesouvat, úkolem žáků ale je tyto značky správně pojmenovat Č.9- na tomto snímku jsou vyobrazeny mapové značky s popisky, úkolem žáků je zkontrolovat zda popisky k mapám sedí a odpovědět, poté lze přesunout šípku, jelikož pod ní se skrývá správná odpověď

Měřítka na mapě a druhy map Dělení podle měřítka: a) mapy velkých měřítek (plány, turistické mapy) do 1:200 000 (1 cm je 2 km ve skutečnosti) b) mapy středních měřítek (automapy) od 1:200 000 do 1:1 000 000 c) mapy malých měřítek (kontinenty, státy) nad 1:1 000 000 Dělení podle druhu: a) topografické (obecně zeměpisné) b) tématické (politické, zemědělství, podnebí atd

Přiřaď názvy map k obrázkům Politické Topografické Turistické Plán měst

Např. automapy, administrativní Měřítko na mapě Mapa o měřítku 1: 50 000 tj. 1cm na mapě je 5 km ve skutečnosti – velkých měřítek Např. plány měst, turistické mapy Mapa o měřítku 1: 500 000 Tj. 1 cm na mapě je 5 km ve skutečnosti – středních měřítek Např. automapy, administrativní mapy

mapa Mapa o měřítku 1:40 000 000 tj. 1 cm je 400 km ve skutečnosti – malých měřítek Např. mapy států, světadílů, Světa

Nakresli do tabulky hranice Česká republika Mapa České republiky Nakresli do tabulky hranice České republiky

Test – přiřaď k sobě správné dokončení vět - vyber správnou odpověď v nápovědě a přenes ji k otázce Topografické mapy jsou mapy------------------------------------------------------ Měřítko střední velikosti je --------------------------------------------------------- Měřítko 1 : 40 000 000 je měřítko------------------------------------------------ Mapa podnebí je mapa druhu----------------------------------------------------- Turistické mapy jsou v měřítku --------------------------------------------------- Nápověda: střední měřítko malé měřítko 1 : 200 000 topografické 1: 200 000 – 1 : 1 000 000 tématické velké měřítko 1 : 50 000

PLÁN ČÁSTI MĚSTA ČESKÁ LÍPA ROZDÍL MEZI PLÁNEM A MAPOU PLÁN ČÁSTI MĚSTA ČESKÁ LÍPA ………………………… 3 …………………………………. 4………………………………….. MAPA MĚSTA ČESKÁ LÍPA

CO ZNAMENAJÍ TYTO MAPOVÉ ZNAČKY ?

JE TO SPRÁVNĚ ? ANO Odbočka ke zřícenině hradu nebo jiného objektu NE Pěší směrovky NE Turistické trasy

Zdroje ● http://search.seznam.cz/?aq=&oq=&sourceid=szn-HP&thru=&q=druhy+map ● www.drevari.org/plus/tznacky.htm ● http://www.google.cz/search?client=opera&rls=cs&q=mapy+%C4%8Dr&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8&hl=cs&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=598&sei=%209LuxTo76BfD04QSBtNm3AQ ● http://www.google.cz/search?um=1&hl=cs&client=opera&rls=cs&channel=suggest&biw=1280&bih=598&tbm=isch&oq=mapy+&aq=f&aqi=g4g-s1g5&gs_upl=148071l148343l0l149603l2l2l0l0l0l0l207l377l0.1.1l2l0&q=mapy ● ● Pracovní sešit, Vlastivěda pro 5.ročník, Septima 2008

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Kolstrunková.