Sluchový Analyzátor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

UCHO Marcela Hanáková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nervová soustava funkce řídí činnost všech orgánů
Poruchy sluchu praktický přístup
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
Smyslová ústrojí Funkce:
Nervová soustava, smyslová soustava, žlázy s vnitřní sekrecí
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Audiologická problematika senia
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Centrální nervová soustava- mozek
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Nervová soustava- úvod
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Nervová soustava Stavba nervové buňky: nervová buňka = neuron
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Čidla receptory.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_636_NERVOVÁ SOUSTAVA Téma: ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY,
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
NERVOVÁ SOUSTAVA II. VY_32_INOVACE_E2-18 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Centrální nervový systém
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Nervová soustava ll Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
NERVOVÁ SOUSTAVA II. ŘÍDÍCÍ CENTRUM.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nervová soustava.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NERVOVÁ SOUSTAVA (NS) - stavba : - základem – neuron : Tělo Dendrity
Stavba kůže. Stavba kůže Nervová soustava CNS umožňuje velmi rychlé reakce organizmu na rozmanité podněty zevního i vnitřního prostředí. Podněty-
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Kurz neurovědy 4. ročník. 2 3 Sledování vnitřního a vnějšího prostředí Vysílání signálů z periferie do CNS pro další zpracování Důležitost pro homeostázu.
NERVOVÁ SOUSTAVA 2.
Dítě se sluchovým postižením
1. Nervová soustava: úvod.
Smyslové vnímání Sluch
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
CNS (Mícha a mozek). 1. Mícha Je uložena v páteřním kanálu v obratlech Sahá k bedernímu obratli Délka cm (síla malíčku) Navazuje na prodlouženou.
Funkce - řízení a kontrola organismu - koordinace mezi orgány - zprostředkovat vztah s okolím - duševní činnost.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Sluch.
Nervová soustava. Skládá se z: 1.) CNS = centrální nervová soustava (mozek, mícha) 2.) Periferní (obvodová) NS (nervy a nervové uzliny v těle) a) Nervy.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Vývoj a stavba mozku obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření21.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Smyslová ústrojí Funkce:
MOZEK A NERVOVÁ SOUSTAVA
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠABLONA 32 Centrální nervová soustava
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
Zrakový Analyzátory.
čichový, chuťový a hmatový
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

sluchový Analyzátor

Osnova Sluchový analyzátor Stavba ucha Pohybový a polohový analyzátor Vady sluchu

Sluchový analyzátor receptor : Cortiho orgán dostředivý sluchový nerv spánkový lalok, střední mozek, mezimozek

Stavba ucha vnější ucho střední ucho vnitřní ucho

Pohybový a polohový analyzátor

Vady sluchu Nedoslýchavost periferní převodní percepční centrální Zánět středního ucha

Použité zdroje http://www.google.cz/search?hl=cs&cp=4&gs_id=e&xhr=t&q=ucho&rlz=1R2AURU_csCZ501&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=784&bih=505&wrapid=tljp134977145250506&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VuJzUI-ANsvBswav9YG4DA http://www.google.cz/imgres?q=sp%C3%A1nkov%C3%BD+lalok&um=1&hl=cs&sa=N&qscrl=1&rlz=1T4AURU_csCZ501CZ504&biw=784&bih=505&tbm=isch&tbnid=4s9KCnlZp9R3SM:&imgrefurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/cerebral-lalok/0041471676/&docid=O1uYnl6FVkmqCM&imgurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/cerebral-lalok/profimedia-0041471676.jpg&w=465&h=480&ei=Ci50UNGNEI_Xsgbc5oHgBA&zoom=1&iact=hc&vpx=112&vpy=58&dur=6930&hovh=228&hovw=221&tx=129&ty=124&sig=112821692661533339204&page=6&tbnh=151&tbnw=169&start=43&ndsp=9&ved=1t:429,r:0,s:43,i:223 http://www.google.cz/imgres?q=st%C5%99edn%C3%AD+ucho&um=1&hl=cs&sa=N&rlz=1R2AURU_csCZ501&biw=784&bih=505&tbm=isch&tbnid=pJ-_19m8S_uIDM:&imgrefurl=http://human-body.blog.cz/0904/ucho&docid=pCXBZGhy303TfM&imgurl=http://nd01.jxs.cz/378/674/7d7c6c5d28_43809625_o2.jpg&w=427&h=422&ei=mDF0UOepIYjltQaJjYDYDw&zoom=1&iact=hc&vpx=103&vpy=168&dur=160&hovh=223&hovw=226&tx=143&ty=177&sig=112821692661533339204&page=2&tbnh=148&tbnw=150&start=8&ndsp=9&ved=1t:429,r:6,s:8,i:136 http://www.google.cz/imgres?q=vnit%C5%99n%C3%AD+ucho+rovnov%C3%A1ha&um=1&hl=cs&sa=N&rlz=1T4AURU_csCZ501CZ504&biw=784&bih=505&tbm=isch&tbnid=YGZTw3w92BqWgM:&imgrefurl=http://zdravi.e15.cz/clanek/priloha-pacientske-listy/ucho-a-sluch-451316&docid=szxVkMD3y8DsmM&imgurl=http://img.mf.cz/310/755/2.jpg&w=600&h=438&ei=UTJ0UKuzLdDHsgbd_oGIBA&zoom=1&iact=hc&vpx=478&vpy=107&dur=13491&hovh=192&hovw=263&tx=153&ty=175&sig=112821692661533339204&page=7&tbnh=136&tbnw=186&start=55&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:55,i:269 http://www.google.cz/imgres?q=st%C5%99edn%C3%AD+ucho&start=113&num=10&hl=cs&biw=784&bih=505&addh=36&tbm=isch&tbnid=OWEQzNJdBlj8qM:&imgrefurl=http://ona.idnes.cz/zimni-klasika-zanet-stredniho-ucha-dt8-/deti.aspx%3Fc%3DA090204_124956_deti_bad&docid=XMEG6QhSqAb7fM&imgurl=http://i.idnes.cz/09/021/gal/BAD28e726_ORE_044472.jpg&w=460&h=303&ei=PDd0UKaCIYrLtAaqwoHAAw&zoom=1&iact=hc&vpx=100&vpy=156&dur=4305&hovh=182&hovw=277&tx=149&ty=141&sig=112821692661533339204&page=13&tbnh=141&tbnw=200&ndsp=9&ved=1t:429,r:0,s:113,i:71