Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Advertisements

ČLOVĚK ZPRACOVÁVÁ SUROVINY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Registrační číslo projektu
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zdroje energie.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektrická energie.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Nerostné suroviny Zemská kůra je zdrojem minerálů a hornin Pokud je průmyslově využitelné,označujeme je jako nerostné suroviny Minerály jsou ovšem často.
Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Fyzika Vodiče a nevodiče.
Pří_023_Rozmanitost přírody _Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
Jižní amerika Nerostné suroviny
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Pří_023_Rozmanitost přírody – Ropa Autor: Mgr. Renata Krajíčková
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
ODLIŠUJEME SE OD OSTATNÍCH ŽIVOČICHŮ
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Bez energie si život neumíme představit. Elektrickou energii a teplo lze získávat tradičně z nerostných surovin, neobnovitelných zdrojů, např: v tepelných.
VÝZNAMNÉ KOVY. ŽELEZO Výskyt: v přírodě v různých sloučeninách – železné rudy součást krevního barviva hemoglobinu v lidském organismu Vlastnosti: stříbrolesklý,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Druhy Česko má 4 základní obnovitelné zdroje energie voda vítr slunce biopaliva.
VY_32_INOVACE_ CESTA ENERGIE Mgr. Irena Škantová Environmentální výchova listopad ročník Hra je určena pro pochopení významu, využití.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 - PŘ – RUDY 2- DRAHÉ KOVY Autor: Denisa Štelzigová.
Energetické suroviny Název školyPlavská škola AutorMgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_13_PŘ5 _Energetické suroviny - uhlí TémaPŘ 5 Název školyPlavská.
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
VY__III/2__INOVACE __215 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. – 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
USA AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_16_Z7_Skála
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RUDY – železné rudy Název : VY_32_inovace_01 - PŘ - RUDY - ŽELEZNÉ.
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
Svalová soustava VY_32_INOVACE_06-03 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Obnovitelné zdroje energie
Prezentace – výklad učiva
Opakování pro 5. ročník člověk a neživá příroda, člověk a vesmír
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ Název : VY_32_inovace_20- PŘ – ZÁVĚREČNÉ OPAKOVÁNÍ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
VY_32_INOVACE_13_Nerostné bohatství
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Elektrické spotřebiče, vodiče, nevodiče
Jak lidé využívají přírodu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Česká republika - opakování
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Transkript prezentace:

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jitka Hýsková, DiS. Název VY_32_INOVACE_18_PŘ5_Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Téma PŘ 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Hýsková, DiS.

Anotace Prezentace určená k výkladu nového tématu určená pro společnou práci s využitím interaktivní tabule.

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Co jsou to vodiče?

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Co jsou to vodiče? Vodiče jsou materiály vedoucí elektrický proud.

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Jaké materiály patří mezi vodiče?

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Jaké materiály patří mezi vodiče? Např.: kovy (stříbro, zlato, železo, hliník, měď), voda

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Jakým hasícím přístrojem hasíme elektrická zařízení pod proudem?

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Zopakujte si, co už víte. Jakým hasícím přístrojem hasíme elektrická zařízení pod proudem? Práškovým hasícím přístrojem nebo sněhovým hasícím přístrojem.

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje vznikaly v přírodě v dávné minulosti (př. uhlí), v současné době dál nevznikají – zásoby jsou omezené řadíme sem všechny nerostné suroviny (stavební kameny, rudy, paliva) jakmile je vyčerpáme = neobnoví se

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje působí v přírodě stále (např. vítr, energie vody) – nemůžeme je vyčerpat = obnovují se řadíme sem energii Slunce, větru, vody mořské (příliv a odliv) i říční, nitra Země, nebo biomasy

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje Víš, co označujeme jako biomasu? Svoji odpověď si zkontroluj na odkazu. využívání obnovitelných přírodních zdrojů je šetrnější k životnímu prostředí

Zdroje : Učebnice :Jiří Matyášek, Věra Štiková, Josef Trna . Přírodověda 5 . Brno : NOVÁ ŠKOLA,s.r.o. 2004 ISBN 80-7289-063-8 Elektrická energie: obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje. [online]. [cit. 2013-04-26]. Dostupné z: http://generator.citace.com/dok/UdMhttp://cs. wikipedia.org/wiki