VY_32_INOVACE_ČJ.3.12 Anotace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nadřazená, podřazená, souřadná
Advertisements

SLOVA CITOVĚ ZABARVENÁ ODBORNÉ NÁZVY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VÝZNAM SLOVA Mgr. Michal Oblouk.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Slova nadřazená a podřazená
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: - Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Téma hodiny: Procvičování významu slov Předmět: Český jazyk Ročník: 3
Kryštof Urban, 6.C Co je to ? Start.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Evropa: západní a střední Evropa
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr : Hana Bednářová ANOTACE Žáci dopočítávají - přidávají ovoce na misku podle zadaného.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.06 Název pro školu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NAUKA O SLOVĚ.
Křížovka – povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Nauka o tvoření slov Autor Fulínová.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.10 AnotaceMateriál slouží k procvičení a upevnění učiva o slovních druzích AutorMgr. Ivana Venglářová Očekávaný výstupUvádí příklady.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Blanka Machovcová ČísloVY_32_Inovace_3193 NázevSlova nadřazená, podřazená, souřadná Téma hodinyVýznam.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Slova nadřazená a podřazená
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr.Olga Kolářová Název : VY_32_INOVACE_16_Význam.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.18 AnotaceMateriál slouží k vyhledávání podstatných jmen a sloves v textu, vytváření jiných vět s těmito slovy AutorMgr. Ivana Venglářová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_06_Věta, slovo a slovní význam.
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Slova nadřazená Slova podřazená K ŘADĚ SOUŘADNÝCH SLOV NAJDI SLOVO NADŘAZENÉ vrabec, špaček, sýkora, čáp, datel, kachna číslice školní potřeby dopravní.
Slova citově zabarvená
AUTOR: Mgr. Marcela Veisová
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_PRVOUKA
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
Slova nadřazená a podřazená
Vztahy mezi slovy 1 VY_32_INOVACE_4
VY_32_INOVACE_53 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Slova s citovým zabarvením VY_32_INOVACE_7
VY_32_INOVACE_ČJ.3.07 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Slova nadřazená a podřazená
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
KOSTKY I. TŘÍDÍME DLE KATEGORIÍ
Kolářová, Marková, Pecha 8.B
VY_32_INOVACE_ČJ.3.36 Anotace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura, Slova citově zabarvená.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.31 Anotace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.3.25 Anotace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_06 _Význam slov I. část Regina Byrtusová
VY_12_INOVACE_Rů_I_03 Slova citově zabarvená
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJ.3.12 Anotace Materiál slouží k upevnění učiva – slova ve vzájemných vztazích Autor Mgr. Ivana Venglářová Očekávaný výstup Vytváří zdrobněliny, vysvětlí na příkladu rozdíly slov lichotivých, neutrálních a hanlivých, zařadí slova podle citového zabarvení Klíčová slova Slova citově zabarvená, lichotivá (zdrobněliny), hanlivá, synonyma podle citového zabarvení Stupeň a cíl vzdělávání Základní vzdělávání – první stupeň – 3. ročník Období vytvoření Říjen – prosinec 2012 škola ZŠ PRŮHONICE

Slova ve vzájemných vztazích Slova citově zabarvená obsahují i vztah člověka k tomu, co označují. Mohou byt zdrobnělá, např. lichotivá, ale také hanlivá.

Napiš zdrobněliny ke slovům: Vlak - ______________________________ List - ______________________________ Prsten - ______________________________ Slovo - ______________________________

Říkej slova lichotivá a hanlivá: Vysvětli, proč slova hanlivá v běžné řeči nepoužíváme? Vysvětli, jaké pocity máme, když nám někdo lichotí.

Vyhledej synonyma a zařaď je podle citového zabarvení: Vzor: dům – domeček – barabizna Babička vlasy spinkat kůň Pačesy herka babka vlásky Bába koníček chrnět spát

Slovo nadřazené, podřazené, souřadné Říkej slova podřazená k nadřazeným slovům: Ovoce Auto Školní potřeba Zelenina Nábytek Pes

Napiš slovo nadřazené k podřazeným slovům: Žolík, eso, dáma, král - _______________ Domácí, perská, siamská- _______________ Vlak, letadlo, autobus, tramvaj, trolejbus – ____________________________________

Řešení:

Napiš zdrobněliny ke slovům: Vlak - vláček List - lístek, lísteček prsten - prstýnek Slovo - slůvko, slovíčko

Vyhledej synonyma a zařaď je podle citového zabarvení: Vzor: dům – domeček – barabizna Babka – babička – bába Spát – spinkat – chrnět Kůň – koníček - herka

Slovo nadřazené, podřazené, souřadné Říkej slova podřazená k nadřazeným slovům: Ovoce – jablko, hruška, rybíz, švestka Auto – Škoda, Mercedes, Fiat, Ford Školní potřeba – pravítko, tužka,guma, pero Zelenina – mrkev, zelí, celer, paprika Nábytek – židle, stůl, křeslo, komoda Pes – jezevčík, ohař, pudl, kolie

Napiš slovo nadřazené k podřazeným slovům: Žolík, eso, dáma, král - karta Domácí, perská, siamská- kočka Vlak, letadlo, autobus, tramvaj, trolejbus – Dopravní prostředek

Použité zdroje: Kosová,J., Babušová,G., Řeháčková,A.: Český jazyk 3 učebnice pro základní školy. 1. vydání. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-857-8