Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Advertisements

Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 – reky_CR
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Evropa ochrana přírody
Ochrana přírody ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Národní park České Švýcarsko (2000) Krkonošský národní park (1963) Národní park Podyjí (1991) Národní park Šumava (1991)
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
VY_32_INOVACE_07-41 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – poloha, rozloha,
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Ochrana ŽP v ČR Ekologie – oikos a logos, nauka o místě kde přebýváme Systematická ochrana ŽP u nás začíná už kolem 12- století 1838 – první rezervace.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_300 _Švédsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_06 TEMA:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 17. Přírodní rezervace Název sady: Základy ekologie pro střední školy.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_50_Východní Evropa_Sluková Téma: Východní Evropa Číslo.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_274_Finsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Ochrana přírody a krajiny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Ochrana krajiny a přírody ČR
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Člověk mění a vytváří krajinu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
zpracovaný v rámci projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Hana Polanecká Název DUM Evropa – ochrana přírody Kód DUM VY_32_INOVACE_6.1.5 Datum vytvoření 6. 9. 2013 Předmět Zeměpis Tematická oblast Evropa Výstup ŠVP Žák popíše zvláštnosti vegetace a přírodních zdrojů. Anotace DUM Materiál obsahuje stupně ochrany přírody. Metodický popis Materiál je určen k doplnění výuky o ochraně přírody. Lze jej využít jako studijní materiál. Hodnocení Materiál byl názornou pomůckou na dokreslení představy o přírodních krajinách. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

EVROPA – OCHRANA PŘÍRODY

Zopakujte si: Jak ovlivňuje přírodu: a) zemědělství, b) těžební průmysl, c) chemický průmysl, d) doprava, e) cestovní ruch, f) rekreace? 2. Jaké nebezpečí hrozí při havárii ropných tankerů?

Halda v pozadí je pozůstatkem po těžbě černého uhlí (Vestfálsko v Německu) Dostupné : KASTNER, Jiří, Milan HOLEČEK a Libor KRAJÍČEK. Zeměpis naší vlasti: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1997, 95 s. ISBN 80-860-3409-7.

Původní přírodní krajina v Evropě se díky lidské činnosti změnila: lesy – vykáceny, mokřiny – vysušeny, koryta řek – regulována, aby se po nich mohly plavit nákladní lodě. V odlehlých oblastech, kde se nevyplácí ekonomické využití krajiny, tak zůstávají některé malé části Evropy relativně člověkem neporušené. Největší plochy takové krajiny jsou v severní Evropě a velehorských oblastech.

Během posledního tisícileté proběhlo ve střední Evropě značné odlesnění. Na obrázku vlevo je vidět stav k roku 900 n.l., na obrázku vpravo je znázorněna situace z roku 1900. Dostupné: KASTNER, Jiří, Milan HOLEČEK a Libor KRAJÍČEK. Zeměpis naší vlasti: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1997, 95 s. ISBN 80-860-3409-7.

Myšlenka zřizování národních parků, která se tak úspěšně uchytila v Severní Americe, nenašla zprvu v Evropě pochopení. Evropa byla koncem 19. století tak opojena vidinou technického pokroku, že chránit přírodu vypadalo jako naprostá zbytečnost. První národní park v Evropě byl založen v roce 1910 v Německu a zahrnoval Lüneburské vřesoviště na dolním toku Labe. Ve stejném roce vzniklo několik národních parků i ve Švédsku, o tři roky později ve Francii.

Přestože je západní a střední Evropa hustě osídlena, existuje i zde celá řada oblastí s málo porušenou krajinou. Ta je chráněna: národní parky, přírodní rezervace, biosférické rezervace UNESCO – území, kde jsou chráněny světově významné ekosystémy. Největším evropským národním parkem je Jugyd Va v severní části Uralu (Rusko) o rozloze 18917 km2. Pro srovnání: Největší český NP Šumava má rozlohu 690 km2. NP v ČR: Krkonoše, Šumava, Podyjí a České Švýcarsko. U nás máme ještě CHKO = chráněné krajinné oblasti.

První národní parky v Evropě byly zřízeny na počátku 20. stol První národní parky v Evropě byly zřízeny na počátku 20. stol., nejvíce ve Švédsku. V řadě národních parků ležících za polárním kruhem na území Norska, Švédska a Finska se daří udržovat v rovnováze ochranu přírody a potřeby původních obyvatel. NP Lauhanvuori (Finsko) Foto z archivu autora

NP Rondane (Norsko) Foto z archivu autora

NP Skaftafell (Island) Dostupné: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/SvartifossSummer.jpg

Národním parkem v Německu je i NP Bavorský les, který sousedí s naším NP Šumava. Dohromady tvoří největší zalesněnou oblast ve střední Evropě. NP Berchtesgaden – jezero Königsee (Německo) Foto z archivu autora

NP Écrins (Francie) Foto z archivu autora

Camargue (Francie)– přírodní rezervace v deltě Rhôny, na lagunových jezerech ochrana plameňáků, bílých koňů a divokých černých býků. Foto z archivu autora

Seznam použitých zdrojů: HÜBELOVÁ, Dana a Petr CHALUPA. Zeměpis: učebnice. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Brno: Nová škola, 2010, 95 s. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-148-1. KASTNER, Jiří, Milan HOLEČEK a Libor KRAJÍČEK. Zeměpis naší vlasti: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1997, 95 s. ISBN 80-860-3409-7. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/SvartifossSummer.jpg