Souhrnná cvičení-pohyb těles

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Advertisements

Jan Stibůrek Miroslav Štěpánek Michaela Richterová
Pohyb a klid.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Rychlost a měření rychlosti
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Fyzika hrou-opakování I.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Souhrnná cvičení-pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.13_souhrnna_cviceni_pohyb_teles Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Souhrnná cvičení-pohyb těles Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa. Vypočítává fyzikální veličiny rychlost, dráhu a čas. Žák umí převody jednotek jmenovaných fyzikálních veličin.

1. Vyřešte úlohu: Sedíš na kole sjíždějícím z kopce 1.Vyřešte úlohu: Sedíš na kole sjíždějícím z kopce. Urči, jsi-li v klidu, nebo v pohybu: a) vzhledem ke kamarádovi, který stojí na kopci, b) vzhledem k mostu, c) vzhledem k sedlu kola. b) pohyb a) pohyb c) klid

2. Hanka stojí na břehu řeky 2. Hanka stojí na břehu řeky. Pozoruje Petra, který se blíží s loďkou ke břehu. Na loďku si sedne motýl. Petr říká, že motýl sedí v klidu na loďce. Hanka říká, že se motýl pohybuje ke břehu. Kdo má pravdu? Vyberte správnou odpověď: Odpověď zdůvodněte. Pouze Hanka Pouze Petr Petr i Hanka

3. Pan Novák sedí v autobusu, který jede přes most 3. Pan Novák sedí v autobusu, který jede přes most. Rozhodněte, zde je pan Novák v klidu, nebo v pohybu: a) vzhledem k podlaze autobusu, b) vzhledem k protijedoucímu automobilu, c)vzhledem k nákladnímu automobilu, který jede za autobusem stejnou rychlostí. a) klid b) pohyb c) klid

4. Jak se nazývá dráha (čára), kterou těleso opisuje při pohybu? trajektorie

5. Rozhodněte, zda je pohyb štěrku přepravovaného pásovým dopravníkem na hromadu: a) posuvný, nebo otáčivý, b) nerovnoměrný, nebo rovnoměrný? POSUVNÝ ROVNOMĚRNÝ

6. Zaznamenejte do tabulky, jaký pohyb konají tělesa: posuvný otáčivý přímo- čarý křivo- rovno- měrný nerovno-měrný Vrtule vrtulníku List padající ze stromu Ručička hodinek Země Horolezec na skále Pohyblivé schody Kotouč brusky

7. Vyhledejte, jakou průměrnou rychlostí se pohybují vybraní živočichové a správně přiřaďte: sokol gepard delfín tučňák Rychlost [km/h ] 300 65 15 112 50

8. Kdo se pohybuje rychleji, běžec, který uběhne 1 500 m za 2 minuty a 30 sekund, nebo cyklista, který etapu dlouhou 231 km urazí za 5 hodin a 30 minut? Úlohu vypočítejte a vyberte správnou odpověď: Běžec, v=46 km/h Cyklista, v=44 km/h Cyklista, v=42 km/h

9. Hloubka moře se zjišťuje tak, že se vyšle zvukový signál ke dnu moře. Jak hluboké je moře, jestliže zvukový signál vyslaný z lodi se vrátil za 4 sekundy? Rychlost zvuku ve vodě je 1 500 m/s. Úlohu vyřešte a vyberte správné odpovědi: 3 000 m 300 m 3 km

10. Auto jede rovnoměrným pohybem rychlostí 30 km/h 10. Auto jede rovnoměrným pohybem rychlostí 30 km/h. Za jak dlouhou dobu ujede 80 km? Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď: za 2 hod. 20 min. za 2 hod. 30 min. za 2 hod. 40 min.

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://www.mvp.cufo.cz/materialy/81a.jpg [cit:2012-10-24] http://www.orlicko.cz/Prezentace/Images/Fotografie/Pict0454a.jpg [cit:2012-10-24] http://www.t-antik.com/fotos/krasobruslar%201207111.jpg [cit:2012-10-24] http://generic.pixmac.com/4/tractor-tires-pneus-footprint-printed-on-beach-sand-4x4-picture- 81400945.jpg [cit:2012-10-24] http://www.prosand.cz/image-content/dopravnikove-systemy/pasovy-dopravnik-1-big.jpg [cit:2012- 10-24] http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/chodecacyklista/cyklista1.jpg [cit:2012-10-24] http://2.bp.blogspot.com/_RnC_-LBM2OY/SzaJSwXG0LI/AAAAAAAANnM/- fV8ep6e8LA/s200/b%C4%9B%C5%BEec.gif [cit:2012-10-24] http://video.furtpryc.cz/f/2008/08/rude-more-zelva.jpg [cit:2012-10-24] http://akademon.cz/source/obr/automobil%20pivo%202.jpg [cit:2012-10-24]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. Žák odpovídá na otázky týkající se pohybu těles. Žák umí rozdělit pohyb tělesa. Žák vyhledává rychlosti pohybu živočichů. Žák vyplňuje tabulky, přiřazuje správné odpovědi. Žák dokáže určit průměrnou rychlost pohybu tělesa. Žák odvodí ze vzorce pro rychlost výpočet dráhy a času. Žák vypočítává příklady na dráhu a čas pohybu těles.