Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Česká společnost se učí podnikat
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Průmyslová revoluce v 18. století
Život na počátku 19. století
Člověk a společnost - dějepis
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Průmyslová revoluce Viktorie Blahová, I.A.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Společnost na počátku 19. století
Mezi Vídeňským kongresem a revolucí 1848
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Průmyslová revoluce.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_1001_T.příjmy Téma: Test - příjmy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Průmyslová revoluce V Anglii.
Svět v poslední třetině 19. století
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Novověk – průmyslová revoluce
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Opakujeme dějepis na II. stupni
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_02
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Průmyslová revoluce.
Společnost na počátku 19. století
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1004_prum.revoluce Téma: Průmyslová revoluce a modernizace společnosti Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 2. 2. 2012 Datum ověření: 10. 2. 2012

Prezentace je zaměřena na průmyslovou revoluci a modernizaci společnosti. Žáci si uvědomí důsledky definitivního rozbití středověkých politických, hospodářských a společenských struktur a pochopí prudký rozvoj průmyslu jako předpoklad a katalyzátor společenských změn a dopad na životní prostředí. Součástí prezentace jsou otázky začleněné přímo do výkladu, které žáky neustále udržují v pozornosti. (Při pilotáži se mi ověřilo navíc motivovat žáky plusy za správné odpovědi.) Na závěr je shrnutí vhodné jako zápis z hodiny, krátké opakování formou otázek (aktivních hypertextových odkazů, kde se po kliknutí na ně objeví slide s odpovědí) a domácí úkol. Prezentace je promítána na interaktivní tabuli, je doplněna animacemi, které odkrývají správné odpovědi na otázky. Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Novověk od konce 18. stol. do r. 1914. Anotace

Modernizace společnosti Průmyslová revoluce Modernizace společnosti

Průmyslovou revolucí rozumíme velký technický a společenský převrat způsobený hromadným zaváděním strojů do výroby.

Opakování… Co to byly manufaktury? velké dílny, v nichž docházelo k dělbě práce na dílčí úkony Opakování…

manufaktury nahrazovány továrnami vznikají první průmyslové státy

Kde to všechno začalo ??? největší koloniální velmoc konstituční monarchie VELKÁ BRITÁNIE Kde to všechno začalo ???

Opakování …. Vysvětli pojem konstituční monarchie? monarchie, ve které je moc panovníka stanovená a omezená ústavou Opakování ….

dostatek kapitálu – finanční prostředky z obchodu s koloniemi 2) dostatek surovin: dřevo, uhlí, železo, vlna, bavlna 3) volná pracovní síla 4) výrobky prodat i v koloniích 5) technické vynálezy Proč právě Anglie?

Ve kterých průmyslových oblastech ? v textilnictví – tkalcovský stav s rychloběžným člunkem, později i mechanický ----> zrychlení výroby, snížení ceny v hutnictví a železářství – nový způsob tavení železa v dopravě - železniční, říční i námořní - 1814: George Stephenson - první lokomotiva - 1807: Robert Fulton - první parník Ve kterých průmyslových oblastech ?

Mylord a Rocket George Stephenson

1. parník Robert Fulton

James Watt zdokonalení parního stroje nebývalý rozvoj podnikání, tovární výroby, těžby surovin i dopravy James Watt

Důsledky průmyslové revoluce upevnění postavení Velké Británie vznik velkoměst = urbanizace změna životního stylu - vznik moderní kapitalistické průmyslové společnosti ničení krajiny a přírody - vliv na životní prostředí nízké mzdy a dlouhá pracovní doby využívání levnější práce žen a dětí zaváděním strojů propouštěni dělníci Důsledky průmyslové revoluce

Průmyslová revoluce a modernizace společnosti vzdělaná vrstva - měšťanstvo (buržoazie) - přinesla nové myšlenky liberalismus - svoboda a lidská práva kapitalismus - volný trh, soukromé vlastnictví definitivní rozbití středověkých politických, hospodářských a společenských struktur (feudalismus, absolutismus) Průmyslová revoluce - velký technický a společenský převrat způsobený hromadným zaváděním strojů do výroby. Manufaktury jsou nahrazovány továrnami. 1. průmyslovým státem se stává Velká Británie - finanční prostředky z kolonií Největší změny - v textilnictví a dopravě díky novým vynálezům (mechanický tkalcovský stroj a parní lokomotiva) Prudký rozvoj způsobilo také zdokonalení parního stroje - James Watt. Zápis

Otázky … Vysvětli pojmy liberalismus a kapitalismus? Co si představíš pod pojmem středověká politická, hospodářská a společenská struktura? V jaké zemi a proč právě zde začala průmyslová revoluce? Jaké vynálezy způsobily prudký rozvoj průmyslu, v jakých odvětvích? Vzpomeneš si na nějakého vynálezce? Jaké dopady měla průmyslová revoluce na nově vznikající moderní společnost? Otázky …

DÚ Zjisti, kdo vynalezl horkovzdušný balón a elektrický telegraf? Kdo to byl František J. Gestner? DÚ

LIUZZO, David. wikipedia [online]. [cit. 2. 2. 2012] LIUZZO, David. wikipedia [online]. [cit. 2.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:EU_location_UK.png>. AUTOR NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit. 2.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stephenson%27s_Rocket_drawing.j pg>. AUTOR NEZNÁMÝ. wikipedia [online]. [cit. 2.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FultonSeine.jpg>. PANTHER. wikipedia [online]. [cit. 2.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Steam_engine_in_action.gif>. Kliparty MS Office Citace