Homonyma VY_32_INOVACE_1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_07_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM17 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Souhlásky tvrdé, měkké, obojetné VY_32_INOVACE_13 Sada 22.
Základní škola a Mateřská škola Horní Stropnice Školy pro venkov.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM02 Předmět: Český jazyk Ročník: 3. Klíčová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Podstatná jména AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk a literatura.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
PIKTOGRAMY Den předškoláka. CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Homonyma Autor Chňoupková Martina.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_55 Název školy: ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název: Obohacování slovní zásoby Slovní zásoba – obohacování slovní zásoby Téma: Slovní.
Slovesa - osoba VY_32_INOVACE_15 Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Blanka Petlánová NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pr2_17_Listnaté stromy TEMA: Listnaté.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_12_Slovní druhy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Zdeňka.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_Inovace_6.1.5 homonyma Český jazyk 7. ročník
Upevnění poznatků o podstatných jménech.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Literatura pro děti 3 VY_32_INOVACE_12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Slovesa zvratná VY_32_INOVACE_14
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
RYS VÝZNAM SLOV BOUDA STAVENÍ DŮM CHÝŠE BUDOVA BARÁK CHATA CHATRČ
Odchylky od pravidelného skloňování podstatných jmen
7.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková
Vztahy mezi slovy 1 VY_32_INOVACE_4
Náš byt I. VY_32_INOVACE_3A_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Slova s citovým zabarvením VY_32_INOVACE_7
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň- Božkov v rámci EU projektu Moderní škola, autor Iva Zemanová Výukový materiál vytvořený ZŠ a MŠ Plzeň – Božkov.
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Sada:Český jazyk,1. stupeň Autor: Mgr. Marcela Holubová
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_12_INOVACE_Rů_I_02 Synonyma a homonyma
Slovesa - číslo VY_32_INOVACE_16
PRÁCE SE SLOŽKOU VY_32_INOVACE_09
Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA BŘEZNO
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Časový řád. VY_32_INOVACE_18
Význam slov - procvičování VY_32_INOVACE_1B_16
Sada 3 Rodinná a Občanská výchova MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyková výchova ZŠ a MŠ Dešná
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Poznáváme písmenko H, h VY_32_INOVACE_04
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
(český jazyk pro 1. ročník)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Přídavná jména a příslovce
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Pracovní stáž Malta 2019.
Slova Monohoznačná - Krátká prezentace Více souboru na této stránce: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

Homonyma VY_32_INOVACE_1 Sada 7 Jazyková výchova Autor: Dana Doležalová ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Anotace Výukový materiál je určen k základnímu vzdělávání na 1. stupni při práci s interaktivní tabulí. Žáci získávají základní vědomosti o slovech mnohoznačných (homonymech) a dovednost tvořit věty s mnohoznačnými slovy tak, aby význam slova byl různý. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Slova mnohoznačná Slova mnohoznačná (homonyma) jsou slova, která mají více významů, více funkcí, které spolu nesouvisejí. Například: list – v knize, na stromě oko – lidské, v polévce, léčka na zvěř raketa – letící zařízení, pálka los – zvíře, výherní kupón ucho – lidské, u nádobí zámek – budova, věc na uzamykání předmětů kolej – ubytovací zařízení, dráha pro vlak IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Úkol: Utvoř 2 věty s danými slovy tak, aby v nich tato slova měla odlišné významy. Kohoutek Stavba Tisk Lopatka Kalich Jeřáb Školka IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Možné řešení Kohoutek má barevné peří. V kuchyni kape vodovodní kohoutek. Nová stavba ční nad okolím. Stavba rodinného domu nás vyčerpala. Tatínek si koupil denní tisk. Tisk je technika ve výtvarné výchově. Děti si hrají na písku s lopatkou. Po hodině TV mě bolely lopatky. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Možné řešení Husité mají ve znaku kalich. Kalich je část květu. V naší ulici rostou jeřáby. Na stavbě jsem viděl jeřáby. V obci byla postavena nová mateřská školka. Ženy pracovaly v lesní školce. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010

Zdroje DVORSKÝ, Ladislav. Český jazyk : pro 3.ročník. 1997. Přípotoční 31,Praha 10 : Nakladatelství Alter, s.r.o., 1997. 160 s. ISBN 80-85775-65-4. IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010