VZTAHY UMĚNÍ A SKUTEČNOSTI Z HLEDISKA TVORBY I RECEPCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Kompozice v umění Kompozice v umění.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
III. ročník, kombinace Pd-Vv
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Abstraktní umění 20. století.
Výtvarné setkání v MŠ II.
 století  Raná, vrcholná, pozdní  Dokonalost lidského těla Zachycení pocitů Pracuje s linií Důraz na rozum Kompozice je roztěkaná Renesance.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesorů Jan Hrubý ME4B.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Linearizace dynamického systému
Geometrická abstrakce
Poznej obraz podle detailu I.
Kořeny stromů. Obr.1 Obr.2Obr.3 Obr.4 Obr.5  Co vás napadá při pohledu na fotografie kořenů ?  Jaké jsou ?  Jaké máte pocity a proč ?
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ
3. Kompozice ve výtvarném umění
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Estetická a posvátná geometrie
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zobrazení prostoru a optické iluze. Perspektiva - definice „Perspektiva je geometrická transformace, spočívající v projekci trojrozměrného prostoru do.
MEDICÍNSKÉ DIAGNÓZY V OBRAZECH RICHARD POLMA. nemoci tu byly před medicínou RICHARD POLMA,,Není velkého umění bez šílenství.“ Seneca.
VÝZNAM ARCHITEKTURY SMYSL JEJÍCH DĚJIN Autor: Ing.arch.Petra Třebová listopad 2010.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.
Barva jako základní výrazový prostředek umění
Projekt figura v současném malířství a na 1. stupni zš Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
Gotická malba druhy, ukázky.
Vizualizace obrazu Zadání:
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Gotické umění počátku 14. století ve Francii a Porýní
Poznáváme – evropské a světové prostředí
BAROKO konec 16. století – začátek 18. století
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Zrak a optické klamy.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

VZTAHY UMĚNÍ A SKUTEČNOSTI Z HLEDISKA TVORBY I RECEPCE Základní přístupy ke skutečnosti

SMYSLOVÝ PŘÍSTUP TVAR: smyslový, realistický LINIE: přesně vymezuje tvar, slouží detailnímu přepisu BARVA: reálná SVĚTLO: měkké PROSTOR: iluze 3rozměrného, optický – studené vzadu KOMPOZICE: je určena vztahem tvaru a prostoru

PRAXITELÉS Afrodita Knidská

Carravagio Courbet Jan van Eyck

Alyssa Monks Jan Mikulka Luigi Benedicenti

Ron Mueck

RACIONÁLNÍ PŘÍSTUP TVAR→ redukovaný na podstatu LINIE→ stylizovaná (přesně vymezuje redukovaný tvar) BARVA→ podřízená řádu, podtrhuje začlenění tvaru do kompozice SVĚTLO→ vztah světla a stínu podřízen řádu PROSTOR→ konstruovaný, v plánech, lineární perspektiva KOMPOZICE→ řád, principy, poměry, proporce

Piero della Francesca

Jacques-Louis David PŘÍSAHA HORACIOVI

Paul Cezanne Piet Mondrian

EXPRESIVNÍ PŘÍSTUP TVAR: deformace, dynamika LINIE: energická, dynamická, hlavní prostředek deformovaného tvaru BARVA: nadsázka, kontrasty, drama, osvobozuje se od reality SVĚTLO: drama a kontrast

Křivákova pieta Gotické piety

El Greco Vidění sv. Jana

Ludwig Kirchner Eduard Munch

Vincent van Gogh

Willem de Kooning

Francis Bacon

Jackson Pollock

ESTETIZUJÍCÍ PŘÍSTUP TVAR: plošný LINIE: dominantní, ladná, dekorativní BARVA: čistá, jasná, symbolická SVĚTLO: rozptýlené, vnitřní KOMPOZICE: plošná, lineární PROSTOR: lineární

Chartres Notre-Dame

Iluminace

Sandro Botticeli

Alfons Mucha