ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Organolity.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
CZ.1.07/1.1.10/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Sírany a fosforečnany.
ŠKOLA:Gymnázium Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu: VY_32_INOVACE_439.
Systematická mineralogie Prvky 1
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Organolity nerosty organického původu vznik z: organických kyselin
Mineralogický systém Uhličitany
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Minerály organického původu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Systematická mineralogie Oxidy - hydratované
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Systematická mineralogie Oxidy - nehydratované
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Organolity.
Oxidy vodnaté Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , listopad.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
OXIDY - KŘEMEN (po výkladu si zapiš do sešitu) chem. značka: SiO 2 fyzikální vlastnosti: tvrdost: 7 hustota: 2,6 g/cm 3 nejběžnější nerost v přírodě krystaluje.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Geologický vývoj a stavba české republiky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
9) Křemičitany, 10) Organolity
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
HALOGENIDY MINERÁLY.
MINERÁLY ORG. PŮVODU.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Kateřina Bendová TEMATICKÁ OBLAST: Biologie, kvarta NÁZEV DUMu: Organolity POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 17 KÓD DUMu: KB_MINERALOGIE_17 DATUM TVORBY: 3.12.2012 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku ZŠ nebo kvarty víceletých gymnázií. Seznamuje se základními vlastnostmi, výskytem a použitím vybraných druhů minerálů. Může sloužit i jako zápis do sešitu. METODICKÝ POKYN:

Organolity-nerosty organického původu (jantar, perly)

Jantar směs uhlovodíků; t=2-2,5; ρ=1-1,1g/cm3 amorfní, valouny nebo zrna barva: medově zlatá, žlutohnědá, hnědá, červenohnědá, vzácně modrá, zelená, černá vryp bílý lesk pryskyřičný, mastný průhledný až průsvitný, někdy neprůhledný štěpnost chybí, lom lasturnatý křehký

Jantar- zkamenělá pryskyřice třetihorních i druhohorních jehličnatých stromů

Výskyt: vzácně v usazeninách na Jizerské louce a v okolí Moravské brány; nejznámější lokality leží podél jižního pobřeží Baltského moře (Polsko, Německo, Švédsko, Litva, Estonsko, Lotyšsko, Ukrajina a Rusko), dále Sýrie, Libanon, Thajsko, Vietnam, Kanada, Mexiko a Dominikánská republika, Sicílie (modrý jantar); někdy obsahuje uzavřené části rostlin a hmyzu. Použití: ve šperkařství

Ukázky jantaru se zbytky hmyzu a jantarové šperky

Perly uhličitan vápenatý; t=4; ρ=2,65g/cm3 vylučovány tělem mlžů (perlorodky říční a perlotvorky mořské) po vniknutí cizího tělíska (např. zrnko písku) mezi plášť a lasturu kulovité útvary, různě zaoblené, hruškovité i nepravidelné (tzv. barokní perly) barva stříbřitě bílá, růžová, zlatožlutá i jiná snadno rozpustné v kyselinách (porušují se i v octě)

perly

Výskyt: u nás dříve horní Vltava, Blanice a Otava; ve světě se pěstují na farmách v Japonsku, USA, Austrálii, Barmě, Číně, Vietnamu a na Tahiti. Použití: ve šperkařství; sladkovodní jsou levnější, protože v perlorodce může růst až 20 perel najednou, kdežto v mořském mlži pouze jedna. Doba růstu jedné perly se pohybuje od jednoho roku až po několik let.

Zdroje -Wikipedia -Učebnice Fraus Přírodopis 9 pro základní školy a víceletá gymnázia -Učebnice SPN Přírodopis 4 pro 9. ročník ZŠ -MINERALOGIE A GEOLOGIE -Atlas Drahé kameny kolem nás; V. Bouška, J. Kouřimský -Encyklopedie Minerály; P. Korbel, M. Novák KISSUTH. commons.wikipedia.org [online]. [cit. 4.12.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Amber_-_Bernstein_03.jpg ENGEL. commons.wikipedia.org [online]. [cit. 4.12.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ZooKeys-148-105-g002_Prostylotermes_kamboja.jpg CATEB. commons.wikipedia.org [online]. [cit. 4.12.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Red_amber.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit. 4.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amber.pendants.800pix.050203.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit. 4.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:White_pearl_necklace.jpg