Kultura 1. poloviny 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Kultura 1. pol. 19. stol. Romantismus Biedermeier
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
Romantismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 XV A
Románský sloh.
Kultura první poloviny 19. století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
ROMANTISMUS.
Klasicismus a romantismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Z franc. romantique = jako v románu
ROMANTISMUS 1. pol. 19. st..
Romantismus.
Romantismus.
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Závěr 18. století – poč. 19. století
Obecné poučení o literatuře
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ROMANTISMUS.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Romantická architektura v Čechách
Český jazyk a literatura
Umělecké směry 19. století

Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
2. polovina 18. století – 50. léta 19.století
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
Romantismus.
Procvičování světového romantismu PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Kultura 1. poloviny 19. století Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_kultura_prvni_poloviny_19_stoleti.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_7_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 18 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Romantická architektura v Čechách
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Romantismus.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_01_Literatura 19. století Romantismus
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Romantismus.
Transkript prezentace:

Kultura 1. poloviny 19. století

RACIONALISMUS vs. ROMANTISMUS vědecké teorie a fakta; fantazie; návrat k přírodě; přísná pravidla; důraz na city a víru; mýty a legendy ze středověku; modernizace společnosti; důraz na rozum

Architektura V oblibě tzv. historizující slohy, např. novogotika. Prosazují se veřejné sady a městské parky, anglický park (dojem volné přírody), letohrádky a altány (např. Lednicko-valtický areál).

zámek Hluboká

zámek Lednice

Malířství dramatický děj, snové, temné krajiny, přírodní živly např. moře. E. Delacroix

Literatura romány - často historické, dobrodružství, láska, vnitřně rozervaný hrdina, A. Dumas, V. Hugo, A. Mickiewicz, A. S. Puškin, W. Scott lyrická poezie, lidové pověsti a pohádky u nás 3. fáze NO

Hudba snaha vzbudit silné emoce; opera a symfonie; např. G. Verdi, R. Wagner, L. v Beethoven …

Biedermeier

životní styl měšťanů, rozvíjí se užitné umění (předměty denní potřeby – nábytek, nádobí). znaky: útulné domácnosti, nedělní návštěva kostela, rodinný klid, výlety, vlastenecké spolky