TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_35_ PÉČE O ZDRAVÍ TÉMA:
Advertisements

PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
Hudební kouzlení.
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Jak je možné zachytit hudbu
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výrazové prostředky
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základy hudební abecedy
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
ICT 2 – ANOTACE Materiál slouží k realizaci písně ve 2/4 taktu, obsahuje úkoly k opakování pojmů z hudební výchovy.Součástí je správné řešení úkolů.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Česká hudební scéna TÉMA:
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
HUDEBNÍ VÝCHOVA TŘÍČTVRŤOVÝ TAKT
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opakování Délka not, pomlky, takty.
Test k ověření praktických dovedností z HV
Notová osnova Houslový a basový klíč.
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
NOTA PŮLOVÁ.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
TÉMA: tempo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ VÝCHOVA DVOUČTVRŤOVÝ TAKT
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Druhy Not.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_418 _DÉLKY NOT, TVOŘENÍ TAKTŮ (5. roč. ) Mgr
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Hudební teorie TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 Anotace: Materiál je určen pro 2. stupeň ZŠ, slouží jako učební materiál k výuce hudební teorie.

Hudební teorie III. Délky not a rytmus

Noty mají různou podobu. Různé noty představují různou délku tónu. Opakování Noty mají různou podobu. Různé noty představují různou délku tónu. Nota celá Její délka = 4 tlesknutí Její délka = 2 tlesknutí Nota půlová Nota čtvrťová Její délka = 1 tlesknutí

4 Opakování 2 2 1 1 1 1

Vyzkoušejte nyní: Opakování

DOBA je základní hudební jednotka. Naučili jsme se, různé noty mají svou délku trvání podle počtu tlesknutí. 4 2 1 1 TLESKNUTÍ = 1 DOBA POZOR! DOBA je základní hudební jednotka.

RYTMUS Rytmus je střídání různých délek dob. Hraje důležitou úlohu také v tanci a v řeči, zejména básnické. Nejen tanečníci, ale i pochodující vojsko se řídí společným rytmem a i koncertní posluchači si často nenápadně „taktují“ spolu s dirigentem.

2 4 TAKT Hudební takt je krátký časový úsek hudební skladby. Takty jsou oddělené taktovou čarou. Střídají se v něm stejně dlouhé doby. Počet dob a délka základní doby jsou vyznačeny na začátku notové osnovy. 2 4

Nejvíce používané takty: 2 4 3 4 4 4

Vyzkoušejte sami: 1. Přesuňte čísla 2. Vytvořte taktové čáry 3. Zapište noty 4 4 3 4 4 2

Použité zdroje: Zvlněná osnova http://www.ask-resimleri.com/wp-content/uploads/Nota-resimleri-4.jpeg [cit 14.12.2012]