REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.32_regiony_ceske_republiky_VII 11.05.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: ZEMĚPIS Název:REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
ANOTACE Zeměpis 8. ročník Jihočeský kraj Čtenářská gramotnost Orientace na mapě Upevnění údajů zábavnou formou Práce s internetem
Koupání mám rád, ale uznejte, co je tohle proti pořádnému rybníku Koupání mám rád, ale uznejte, co je tohle proti pořádnému rybníku! Vy dnes v kraji rybníků ještě zůstanete. A bude i film!!!! Ovšem ten nebude jen pro zábavu, jak záhy poznáte…..
ÚKOLY K FILMU Pozorně sledujte následující film Podle jeho obsahu budete řešit tyto úkoly Název oblasti, která je CHKO, v centru pak i národním parkem Které řeky spojoval Schwarzenberský kanál, k čemu sloužil Ve kterém zámku je umístěna Alšova jihočeská galerie Město v seznamu UNESCO Vesnice v seznamu UNESCO centrum Jihočeského kraje Tři města – centra průmyslu Průmyslové obory Zemědělské plodiny Zemědělské zvířectvo
Nutné připojení k internetu – hypertextový odkaz FILM JIHOČESKÝ KRAJ Nutné připojení k internetu – hypertextový odkaz
ŘEŠENÍ ŠUMAVA VLTAVA A DUNAJ, SPLAVOVÁNÍ DŘEVA ZÁMEK HLUBOKÁ ČESKÝ KRUMLOV HOLAŠOVICE ČESKÉ BUDĚJOVICE TÁBOR, STRAKONICE, PÍSEK PIVOVARNICTVÍ, VÝROBA TUŽEK, ZPRACOVÁNÍ DŘVA, VÝROBA STAVEBNÍCH HMOT… OBILOVINY, OLEJOVINY, PÍCNINY CHOV SKOTU A PRASAT HLUBOKÁ HOLAŠOVICE
ÚKOL 2 VYLUŠTI NÁZVY PĚTI JIHOČESKÝCH RYBNÍKŮ Panovník Ibn – al-rožm Berky, kruté dobyvatele, nenáviděl. Bez dr.Evy nemohla operace začít. Na nádvoří štěkal zuřivě pes. Maďar Adeh Tářmen se v Praze vůbec nevyznal. Nenos věty na plakátě do třídy.
ŘEŠENÍ Panovník Ibn – al-rožm Berky, kruté dobyvatele, nenáviděl. Bez dr.Evy nemohla operace začít. Na nádvoří štěkal zuřivě pes. Maďar Adeh Tářmen se v Praze vůbec nevyznal. Nenos věty na plakátě do třídy.
METODICKÝ NÁVOD DUM je míněn jako hlavní část hodiny Žákům připravíme pracovní listy s úkoly, které budou řešit po shlédnutí filmu Mohou pracovat ve dvojicích, aby si mohli navzájem poradit Vzniklý zápis poslouží jako zápis z nového učiva Společně zkontrolujeme Druhý úkol slouží k odlehčení; upozorníme na pravopisné odlišnosti ( mezipředmětový vztah Z – ČJ), povolíme i vyhledávání na mapě Klíčová slova: viz s. 6 a 8. Inovace: práce s internetem, posilování čtenářské gramotnosti (úkol 2)
POUŽITÉ ZDROJE S.3: Foto: soukromý archiv autorky S.1 - 10 : Uvedené zdroje [ 2012 – 04 – 26]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www: Mirek 256:http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hluboka_castle.jpg S.5: autor: jiznicechy: Uvedené zdroje [ 2012 – 04 – 26]: http://www.youtube.com/watch?v=OfaYJDxYuag Foto: soukromý archiv autorky S.6:Uvedené zdroje [ 2012 – 04 – 26]. Dostupné pod licencí Creative Commons na www:Andy Hawkins:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hola%C5%A1ovice.jpg>