Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AMERIKA – Opakování zeměpisných znalostí
Advertisements

Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Afrika SOUTĚŽ RISKUJ Pokračovat Zdroje obrázků
PERU BOLÍVIE JEZERO TITICACA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
AMERIKA.
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Geografická charakteristika latinské ameriky
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Cesta na dno Mariánského příkopu
SROVNÁNÍ STÁTŮ JÍŽNÍ AMERIKY
Zámořské objevy.
Amerika – povrch autor: Jana Mikešová
Zdroje Pravidla hry Start Zdroj [ 1 ] Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika - Argentina Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
PERU BOLÍVIE JEZERO TITICACA NEJVĚTŠÍ JEZERO JIŽNÍ AMERIKY LEŽÍ NA ÚZEMÍ PERU A BOLÍVIE V NADMOŘSKÉ VÝŠCE m. JE DLOUHÉ 160 km A ŠIROKÉ 65 km, MAX.
Peru a Ekvádor.
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Vzdělávací oblast/obor
Amerika Obyvatelstvo a sídla
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
BRAZÍLIE Jan Dušek.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Jižní Amerikou po Zikmunda a Hanzelky
VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie. BRAZÍLIE VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie.
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Amazonský prales Filip Tarant Můj web
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Markéta Pravdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Markéta Pravdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
ARGENTINA vs. BRAZÍLIE SROVNÁNÍ STÁTŮ JÍŽNÍ AMERIKY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Markéta Pravdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_04_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Jižní Amerika- test Základní škola Libina, příspěvková.
Zeměpis EVROPA – povrch, vodstvo, podnebí
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov V/2 – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VY_32_INOVACE_118 Jméno autora: Mgr.
VY_32_INOVACE_4/03_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_09
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Oceány a moře HYDROSFÉRA
Island Barevný ostrov severu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_02
Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle.
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
TRABANTEM NAPRÍC AFRIKOU
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
HRA CITACE PRAVIDLA HRY Info o perském zálivu
Nahoru na horu Aconcagua Start Zdroje Pravidla hry Zdroj [1]
PRAVIDLA HRY Odhalte totožnost muže na obrázku. Jak souvisí s regionem Jižní Afriky? CITACE ÚVOD.

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VY_32_INOVACE_268_Státy Laplatské nížiny a tropické JA
Bolívie
BRAZÍLIE Obr. 1. BRAZÍLIE Obr. 2 Obr. 3 Hlavní město: Brasilia Hlavní město: Brasilia Největší a nejlidnatější stát Jížní Ameriky Největší a nejlidnatější.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:
AZ KVÍZ – Fauna v biomech
Transkript prezentace:

1. O jakém latinskoamerickém tanci úryvek z knihy Zikmunda a Hanzelky pojednává? „Tango se ozývá odevšad, na všech vlnových délkách. Zasmušilé, tklivé, s doprovodem kytar. Tango naříkající o lásce ve všech odstínech rozbolestivělé duše. Tango, v němž nesmí chybět slovo corazón, srdce. Tango budí do nového dne místo ranní čtvrthodinky, lká Argentinci, když za sebou zavírá dveře při odchodu do práce, usměrňuje pohyb jeho ruky, když nalévá vřelou vodu do maté. Tango je všudypřítomné.“ „Právě když jsme byli několik dní v Argentině, vyšlo vládní nařízení, podle něhož měli majitelé rozhlasových stanic věnovat víc vysílacích minut – tangu.“ Hanzelka, J. a Zikmund, M. Tam za řekou je Argentina. Praha: Nakladatelství Orbis, 1956. s.47 Do hry

Jaký je název pro jihoamerickou step? 2. Jaký je název pro jihoamerickou step? prérie pampa puszta Do hry

3. Zikmund s Hanzelkou navštívili také nádherné vodopády Iguacú. Na hranici kterých dvou jihoamerických zemí vodopády leží? Argentina/Brazílie Paraguay/Brazílie Argentina/Paraguay Do hry

Tordesillaská smlouva 4. Ve většině zemí Jižní Ameriky je úředním jazykem španělština. V Brazílii ovšem nikoliv, tam je úředním jazykem portugalština. V důsledku jaké události se tak stalo? Tordesillaská smlouva Připlutí Pedra Cabrala Hranice dělící svět na Španělskou a Portugalskou část, Tordesillas, 1494. Brazilský dekret Původně vymezená hranice , proti níž se Portugalci postavili – z „Nového světa“ by jim nepatřilo nic. Do hry

Poznejte zvíře na obrázku – odkrýt můžeš max. 3 čtverce 5. Poznejte zvíře na obrázku – odkrýt můžeš max. 3 čtverce A B C D E F G H I J PÁSOVEC K L M N O Do hry

6. San Chuan leží na rozhraní dvou litosférických desek pevninské jihoamerické desky a oceánské desky Nazca. K jakému pohybu dochází mezi těmito deskami? Kolize Subdukce Divergence San Juan (Argentina) – zde zasáhlo zemětřesení 15. 1. 1944. Přestože Zikmund s Hanzelkou tudy projížděli se svou Tatrou o pět let později, město se stále ještě potýkalo s odklízením a odstraňováním škod, které toto zemětřesení způsobilo. Do hry

Jaká surovina se těžila v bolívijském důlním městečku Potosí? 7. Jaká surovina se těžila v bolívijském důlním městečku Potosí? STŘÍBRO Do hry

8. Jedno z nejmystičtějších míst na světě – Machu Picchu. Významné centrum incké říše až do doby jejího konce. Který evropský conquistador přispěl k pádu říše Inků? Francesco Pizzaro Kryštof Kolumbus Hernan Cortez Do hry

9. Při pobřeží Peru se střetává studený Peruánský (Humboldtův) proud a teplý jižní rovníkový protiproud. Jaký přínos má tento jev pro Peru? VÝBORNÁ LOVIŠTĚ RYB Do hry

10. K Ekvádoru patří také souostroví, které je sopečného původu a proslulo zejména řadou endemických druhů, které zde žijí. O jaké ostrovy se jedná? GALAPÁGY Do hry Vítězství

Juan Domingo PERÓN Evita Perón 1. V době, kdy Zikmund a Hanzelka projížděli Argentinou, byla velmi oblíbena prezidentova manželka Eva. Jak se tehdejší prezident jmenoval? (stačí příjmení) Juan Domingo PERÓN Evita Perón Do hry

2. Sao Paulo je jedním z největších brazilských měst, na jeho předměstí stojí rozsáhlé chudinské čtvrti. Jak se jim říká? favellas barridas ghetta Do hry

Které z následujících míst není v Riu? 3. Které z následujících míst není v Riu? Copacabana Cukrová homole Itaipú Socha Krista Spasitele Corcovado Do hry

4. Jeden z námořníků jeho výpravy (r. 1520) zvolal „Monte vide eu“ – Vidím horu. O jakého mořeplavce se jedná? Hernan Cortez Pedro Cabral Fernao Magalhaes Do hry

Oblast kolem Mendozy je proslulá především pěstováním… 5. Oblast kolem Mendozy je proslulá především pěstováním… …batátů. …vinné révy. …kukuřice. Do hry

Poznejte zvíře na obrázku – odkrýt můžeš max. 3 čtverce 6. Poznejte zvíře na obrázku – odkrýt můžeš max. 3 čtverce A B C D E F G H I J MRAVENEČNÍK K L M N O Do hry

S jezerem Titicaca jsou spojeny tzv. „totory“. Co je to? 7. S jezerem Titicaca jsou spojeny tzv. „totory“. Co je to? loďky ryby rybářské pruty Do hry

8. Cuzco – jakási metropole incké říše, často označovaná za historické centrum Peru. Jak se říká nedílné součásti tradičního peruánského oděvu? PONČO Do hry

Část populace v Peru tvoří míšenci indiánů a bělochů. Jak se jim říká? 9. Část populace v Peru tvoří míšenci indiánů a bělochů. Jak se jim říká? MESTIC Do hry

Co označují následující zeměpisné pojmy? 10. Co označují následující zeměpisné pojmy? COTOPAXI a CHIMBORAZO města sopky jezera Do hry Vítězství

Citace Slide 1 – Steph 32. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Panam%C3%A9ricaineNazcaPerou.jpg?uselang=cs>. Slide 1 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Erosi%C3%B3n_en_la_carretera_al_fondo_del_valle.png?uselang=cs>. Slide 1–22 – Mr.Choppers. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1941_Tatra_87_49870_front.jpg>. Slide 3 – Mealling, J. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tango-Show-Buenos-Aires-01.jpg>. Slide 5 – St.Amant, M. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iguazu_D%C3%A9cembre_2007_-_Panorama_7.jpg>. Slide 6 – Lencer. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Spain_and_Portugal.png>. Slide 7 – www.birdphotos.com. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nine-banded_Armadillo.jpg >. Slide 8 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Terremoto_San_Juan_001.jpg>. Slide 9 – Idobi. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Potosi03.jpeg>. Slide 10 – Icelight. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Before_Machu_Picchu.jpg>. Slide 11 – Proimos, A. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dropping_in_a_Catch_(6785477742).jpg>. Slide 12 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orthographic_projection_centred_over_the_Galapagos.png>. Slide 12 – Datune. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Galapagos_iguana1.jpg>. Slide 13 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Evita_color.jpg>. Slide 14 – Jung, M. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Favela_do_Moinho_Brazil_Slums.jpg>. Slide 16 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ferdinand_Magellan.jpg>. Slide 17 – MacAllen, M. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cafayate_vineyard.jpg>. Slide 18 – Borsi 112. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gr._Ameisenb%C3%A4r_auf_Futtersuche.JPG>. Slide 19 – Aviachar. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Los_uros_en_Puno.jpg?uselang=cs>. Slide 20 – McKay, S. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution 2.0 Generic. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Peru_-_Cusco_-_traditional_Andean_dance_fiesta.jpg>. Slide 21 – Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Public domain. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mestiso_1770.jpg>. Slide 22 – Breitenbach, G. Wikipedie [online]. [cit. 2015-01-03]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported. Dostupné z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cotopaxi_and_ruminahui.jpg>. Úvod Do hry

Pravidla hry 1. Hry se účastní dva týmy. 2. Postupuje se chronologicky (1-2-3-…10). 3. Hru začíná tým, který zvítězí v rozstřelu (kámen-nůžky / otázka od učitele…). 4. Za každou správnou odpověď tým postupuje dále (správná odpověď se objeví po kliknutí). 5. Týmy se v odpovídání střídají. 6. Pokud tým odpoví špatně, má „stop“ na jedno kolo – čili druhý tým hraje 2x. 7. Pokud odpoví špatně oba týmy, „stopka“ se anuluje. 8. Vyhrává tým, který správně odpoví na závěrečnou otázku. Úvod Do hry

Úvod Do hry