Poloha České republiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 20- opakování Evropy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Česko.
Česká republika – poloha, hranice, základní údaje
Česká republika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pardubický kraj Anotace
politické formy států a příklady
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Východní Evropa – Ukrajina
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Nerostné suroviny Evropy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Stupeň rozvoje států světa
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 – reky_CR
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Česká republika: povrch, poloha
Poloha, rozloha, lidnatost
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
Evropa: severní Evropa
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 26-opakování Evropy AnotaceOpakování Evropy AutorMgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstupŽáci si zopakují získané.
Kraj Praha Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Jihovýchodní Evropa - Slovinsko
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
PŘÍRODNÍ HRANICI MEZI RUMUNSKEM A BULHARSKEM TVOŘÍ PŘEVÁŽNĚ
Evropa: obyvatelstvo VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.43 Mgr. Kosík Lukáš Anotace: Evropa: obyvatelstvo Vzdělávací oblast: Z 8.ročník Autor: Mgr. Kosík.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Česká republika.
Zeměpis světadílů Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Evropa: Hospodářství a průmysl
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Afrika – poloha, rozloha
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Česká republika: vodstvo
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie ČR Datum vytvoření21.9.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_22_SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Spojeným států americkým Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Česká republika – základní údaje, poloha, hranice.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_14_22_RAKOUSKO.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_22_SLOVENSKO.
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_17 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
Transkript prezentace:

Poloha České republiky

V srdci Evropy Česká republika vznikla 1.1. 1993 Rozloha - 78 866 km2 - 114. místo ve světě, 21. místo v Evropě) Počet obyvatel - 10 306 709 ( březen 2007) 77. na světě, 14. místo v Evropě

Nej .. souřadnice ČR Lobendava 51°08˙s.š. Krásná 12 °05˙v.d. Bukovec LEDNICE Vyšší Brod 48°33˙s.š.

ČR je vnitrozemský stát sousedí: s Polskem, Německem, Rakouskem a Slovenskem Leží na styku České vysočiny a Karpat Řeky odvádějí vodu do tří úmoří – Severního,Černého a Baltského Je tranzitní zemí

Cvičení 1) Vyber státy ležící na 50° s.š.: Německo, Francie, Belgie, Nizozemí, USA, Kanada, Polsko, Ukrajina, Čína, Bělorusko, Kazachstán, Uzbekistán, Mongolsko,Japonsko 2)Na mapě najdi 5 evropských a 5 mimoevropských zemí, kterými prochází 15°v.d 3)Které řeky odvádějí vodu z naší republiky do uvedených moří v textu? Správné odpovědí

Správné odpovědi 1)neprochází: Běloruskem, Uzbekistánem, Japonskem 2) Norsko, Švédsko, Německo, Itálie, Slovinsko, Rakousko, Polsko Libye, Čad, Zair, JAR, Botswana 3) Severní – Labe Černé – Morava Baltské - Odra

Literatura www.google.cz Novotná, M. a kol. Česká republika: Zeměpis pro základní školy.Scientia 2001 ISBN-7183-229-4 Chalupa, P.- Horník, S.-Demek,J.: Česká republika pro základní školy. SPN Praha 2009 ISBN 978-80-7235-415-3 Lorenc, P. - Česká republika: Zeměpis České republiky, MOBY DICK, Praha 1998 ISBN 80-86237-X

Anotace Zvýšení zájmu, motivace, efektivnost a atraktivnost zeměpisu pro žáky. Přehlednost nového učiva, promítání. Učitel nemusí dělat zápis na tabuli. Zaměřeno na práci s atlasem Autor: Mgr. Dagmar Košťálová) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: žáci porovnávají a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické a hospodářské poměry ČR. Zopakují si určování zeměpisné polohy. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: zeměpisná šířka a délka, Lobendava, Bukovec, Vyšší Brod, Krásná u Aše Druh učebního materiálu :Prezentace Druh interaktivity:Aktivita Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 8. třída (12 - 15 let)